مرغ عسلی کنجدی با سس مخصوص

مواد لازم

سینه مرغ بدون استخوان: چهار عدد (۵۰۰ گرم)

پودر سوخاری: دو‌سوم پیمانه

روغن مایع: کمی برای نم‌دار‌کردن مرغ‌ها

مواد لازم برای سس عسل و کنجد

روغن کنجد: یک تا دو قاشق غذاخوری

سیر: دو حبه

عسل: یک‌سوم پیمانه

سس سویای ملایم: یک‌سوم پیمانه

عصاره مرغ یا آب: یک‌دوم پیمانه

نشاسته ذرت: دو قاشق غذاخوری

آب: دو قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه: یک قاشق چایخوری

رب فلفل قرمز یا مربای فلفل قرمز: یک قاشق چایخوری

سرکه سفید: یک‌چهارم پیمانه

شکر قهوه‌ای: یک‌چهارم پیمانه

کنجد برشته: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ را سه تا چهار سانتی خرد کنید و با کمی نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده مزه‌دار کنید.

حالا تکه‌های مرغ را در پودر سوخاری بغلطانید و روی کاغذ روغنی در سینی فر بچینید. با اسپری کمی روغن روی تکه‌های مرغ بپاشید. تکه‌های مرغ را به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در فری با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید.

کمی روغن کنجد در ظرف بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. رب فلفل قرمز را در روغن کنجد تفت دهید و سیر خرد‌شده و زنجبیل رنده‌شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. حالا عصاره مرغ یا آب را بریزد و با مواد مخلوط کنید. در این مرحله سس سویا را اضافه کنید و کمی هم بزنید. حالا نوبت اضافه‌کردن عسل است.

سرکه و بعد شکر قهوه‌ای را هم در این مرحله به سایر مواد سس اضافه کنید و هم بزنید تا شکر آب شود و سس به جوش بیاید. بعد از چند دقیقه نشاسته حل شده در دو قاشق آب را به مواد اضافه و مخلوط کنید. اجازه دهید سس شما با حرارت کم، مانند آنچه در ویدئو خواهید دید غلیظ شود. بعد سس را از روی حرارت بردارید.

بعد از اتمام پخت تکه‌های مرغ در فر، آن‌ها را در ظرفی بریزید و سس آماده‌شده را رویشان بریزید تا تکه‌های مرغ سوخاری کاملاً به سس آغشته شوند. غذا را در ظرف مناسب سرو کنید و کمی کنجد برشته و پیازچۀ خرد‌شده روی آن بریزید.

مرغ سوخاری عسلی کنجدی شما آماده است. می‌توانید این غذا را همراه سالاد، پوره سیب‌زمینی یا برنج نوش جان کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟