طرز تهیه ماست سفت با نشاسته + فیلم
حجم ویدیو: 9.95M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

به گزارش رکنا، ماست سفت با نشاسته یکی از راه های تهیه ماست خانگی است که قرار است با یک ترفند امروز به شما یاد خواهیم داد که اصلا ماست شما آب نمی اندازد و بسیار سفت و قالبی می باشد. بهتر است برای تهیه ماست از شیر پر چرب محلی استفاده کنید و اصلا شیر های پاستوریزه برای تهیه ماست خانگی مناسب نیست. در انتهای پست می توانید ویدیو مربوط به این آموزش را نیز مشاهده کنید تا راحت تر بتوانید آن را تهیه کنید. تهیه ماست در خانه کار بسیار مقرون به صرفه و ساده ای می باشد که بسیار سالم تر است و چون مواد نگهدارنده ندارد پیشنهاد می شود کم کم آن را تهیه کنید و هر هفته ماست تازه داشته باشید. ماست از دسته لبنیات بسیار خوشمزه می باشد که یکی ار پر مصرف ترین لبنیات در سفره های ما ایرانی ها می باشد و خواص بی نظیری دارد. ارزش غذایی ماست بسیار بالا می باشد و برای درمان مشکلات پوستی و افزایش درخشندگی دندان ها نیز بسیار مناسب است.

مواد لازم برای تهیه ماست سفت با نشاسته

    شیر یک پیمانه

    ماست یک قاشق غذا خوری

    نشاسته ذرت یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماست سفت با نشاسته بدون خامه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا شیر را به همراه نشاسته ذرت باید بجوشانید تا به قل زدن بیفتد. مراقب باشید که شیر سر نرود و می توانید با گذاشتن یک ملاقه استیل یا قاشق استیل داخل قابلمه شیر قرار دهید تا مانع سر رفتن آن شود. شما می توانید به نسبت مواد را چند برابر کنید. وقتی شیر خوب جوشید صبر کنید و کنار بگذارید تا دمای شیر حدود ۴۵ درجه برسد.

مرحله دوم: افزودن ماست

در ادامه باید دمای شیر به طوری باشد که زمانی که دست را داخل شیر بزنید نباید دست را بسوزاند ولی گرمای شیر را احساس کنید. ماست را داخل یک کاسه ریخته و کمی از شیر ولرم شده اضافه کنید و با ماست خوب مخلوط کنید به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا مواد را داخل شیشه بریزید.

مرحله سوم: استراحت

شیشه ها را داخل یک قابلمه قرار دهید و تا نیمه کنار شیشه ها آب جوش بریزید و روی ماست ها یک دستمال نخی قرار دهید و برای ۲ ساعت در دمای محیط قرار دهید. شیشه ها را به آرامی بردارید و برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سفت شود. به همین راحتی ماست چیکده و بدون آب انداختن ما حاضر شده است. نوش جان

کدخبر: 845891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟