دوپینگ حافظه با این دسر خوشمزه+دستور تهیه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر ترش‌مزه را در تقویت حافظه و کنترل دیابت نوع یک و ۲ موثر دانست.

 دسر تمشک حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲ ، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، آنتی‌اکسیدان، فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، منگنز، اسید فولیک، فسفر، روی، مس، اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است.

برای بررسی خواص دسر تمشک و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص دسر تمشک

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دسر تمشک اظهار کرد: این دسر نقش موثری در افزایش قدرت و کارایی مغز و تقویت حافظه دارد و به علت داشتن پتاسیم موجب بهبود کارکرد سیستم قلبی و عروقی می‌شود؛ دسر تمشک از بروز حمله‌های قلبی و افزایش فشار خون هم جلوگیری می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر تمشک بیان کرد: این دسر به علت وجود ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان‌های مری، ریه، دهان، حنجره، رحم، لوزالمعده، پروستات و روده بزرگ محافظت می‌کند؛ دسر تمشک دیابت نوع یک و ۲ را هم کنترل می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر تمشک به علت داشتن فیبر برای مبتلایان به یبوست مفید است؛ این دسر خون را تصفیه می‌کند و خارش و اگزما را هم از بین می‌برد.

عظمایی تاکید کرد: دسر تمشک به علت وجود منیزیم و ویتامین C قدرت باروری را در مردان و زنان افزایش و احتمال سقط جنین را هم کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: دسر تمشک به بهبود بیماری پسوریازیس (نوعی تخریب پوستی بدن همراه با خارش)، تقویت و شادابی پوست و افزایش سرعت رشد مو کمک شایانی می‌کند.

 

مواد لازم برای تهیه دسر تمشک (چهار تا پنج نفر)

تمشک تازه ۴۰۰ گرم

عسل ۷۰ تا ۱۰۰ گرم

خامه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم

سفیده تخم‌مرغ ۲ عدد

وانیل نصف قاشق چای‌خوری

برگ نعناع برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه دسر تمشک

-۳۰۰ گرم از تمشک را به همراه عسل در مخلوط‌کن بریزید تا یکنواخت شود.

-تمشک و عسل مخلوط شده را از صافی عبور دهید و داخل ظرف بریزید.

-وانیل و خامه را به مخلوط تمشک و عسل اضافه کنید.

-مواد را به خوبی هم بزنید.

-سفیده‌های تخم‌مرغ را جداگانه هم بزنید و کم‌کم به مواد اضافه کنید.

-همه مواد را هم بزنید.

-دسر را به مدت ۲ ساعت در فریزر بگذارید.

-پس از این مدت دسر را از فریزر بیرون بیاورید و روی آن را با تمشک و برگ نعناع تزئین کنید.

 

کدخبر: 396598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟