طرز تهیه بیف استراگانف + فیلم
حجم ویدیو: 32.76M | مدت زمان ویدیو: 00:13:19

به گزارش رکنا، یک کارشناس آشپزی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، طرز تهیه بیف استراگانف را آموزش داده است.

بیف استروگانف یکی از انواع غذاهای بسیار معروف و خوشمزه کشور روسیه است که در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود. این غذای خوشمزه را با مرغ هم درست می کنند که با نام چیکن استروگانف شناخته می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیف استروگانوف در ادامه با ما همراه باشید. همچنین می توانید در فیلم زیر طرز تهیه بیف استراگانف را مشاهده می‌کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت فیله یا راسته    ۳۰۰ گرم

شیر    نصف لیوان

قارچ    ۱۰۰ گرم

خامه    ۲۰۰ گرم

سیب زمینی    ۳ عدد

پیاز    ۲ عدد

آرد    ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی

طرز تهیه بیف استروگانوف

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم سپس به همراه مقداری روغن مایع داخلی یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز نرم و سبک شود ، در ادامه مقداری زردچوبه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

مرحله دوم

در مرحله بعدی گوشت گوساله را پس از شستشو به شکل نوارهای نازک و بلند برش می دهیم سپس به تابه اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود سپس ۲ لیوان آب جوش به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حرارت را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت با حرارت ملایم بپزد و آب موجود در تابه تبخیر شود. در حین آماده شدن گوشت به سراغ قارچ ها می رویم. ابتدا قارچ ها را به خوبی تمیز می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

در ادامه قارچ ها را با یک دستمکال تمیز خشک می کنیم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. زمانی که گوشت پخت و آب درون تابه تبخیر شد قارچ ها را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند.

مرحله پنجم

تفت دادن قارچ ها را ادامه می دهیم تا آب قارچ ها نیز تبخیر شود سپس شیر را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و آرد را کم کم اضافه می کنیم تا آرد گلوله نشود سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به شیر اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه شیر و دیگر مواد یکدست شدند آنرا به تابه حاوی گوشت اضافه می کنیم و مواد را به صورت متداوم مخلوط می کنیم تا شیر حباب بزند ، پس از اینکه شیر حباب زد تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در مرحله بعدی خامه را به تابه اضافه می کنیم و با دیگر مواد به خوبی مخلوط می کنیم. بیف استروگانف اماده است فقط باید سیب زمینی ها را نیز برای تزیین این غذا اماده کنیم. سیب زمینی بی فستروگانف باید به شکل خیلی نازک برش داده شود.

مرحله هشتم

برای خرد کردن یک دست سیب زمینی ها می توانید از دندانه درشت رنده استفاده کنید. در اخر یک ظرف گود حاوی روغن مخصوص سرخ کردنی روی حرارت قرار می دهیم و با حرارت بالا سیب زمینی ها را سرخ می کنیم و در کنار ظرف غذا سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه بیف استراگانوف

گوشت مخصوص بیف استراگانوف

یکی از نکات مهم در تهیه بیف استراگانوف انتخاب گوشت تازه و مناسب می باشد. بهترین نوع گوشت برای تهیه این غذا استفاده از فیله یا راسته گوساله است. البته از گوشت دنده بدون استخوان هم می توانید استفاده کنید.

کدخبر: 785456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟