حریره بادام، غذایی مقوی برای کودکان+ دستور تهیه

به عنوان یک مادر بعد از این که نوزاد به سن شش ماهگی که زمان خوردن غذای کمکی است برسد، شاید بزرگ‌ترین دغدغه‌تان این باشد که چه غذایی در رژیم غذایی کودک‌تان قرار دهید تا علاوه بر این که راحت هضم شود، مقوی بوده و رشد جسمی و ذهنی او را تامین کند. حریره بادام یا فرنی بادام یکی از غذاهای سنتی ایرانی است. در گذشته که غذاهای آماده کم‌تر بوده فرنی بادام را به عنوان غذای کمکی به کودک می‌دادند. به غیر از غذای کودک این غذا برای بزرگسالان و افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند فوق‌العاده است. بنابراین این غذا را در رژیم غذایی‌تان به عنوان عصرانه یا حتی در ماه رمضان به عنوان افطاری میل کنید. در ادامه به خواص و طرز تهیه حریره بادام خواهیم پرداخت.

خواص حریره بادام

از خواص این غذا می‌توان به منبع غنی از ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E، کلسیم، پتاسیم، آهن و منگنز اشاره کرد که برای رشد و استحکام استخوان کودک فوق‌العاده است و از پوکی و نرمی استخوان جلوگیری می‌کند. فرنی بادام باعث افزایش انرژی کودک شده و وزن او را بالا می‎‌برد.

مواد لازم

۶ عدد بادام

نصف پیمانه شیر پرچرب

۱ قاشق غذاخوری آرد برنج

شکر به مقدار لازم

مقدار کمی آب

طرز تهیه

برای شروع بادام‌ها را با نصف لیوان آب داخل یک قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب به جوش آید. بعد از جوش آمدن آب حدود ۴۰ ثانیه صبر کنید و بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید. بادام‌ها را با آب سرد آبکشی کنید.

پوست آن‌ها را بگیرید و همراه شکر و ۵ قاشق آب داخل مخلوط‌کن برقی بریزید تا کاملا یکدست شده و شبیه شیر شود. مخلوط را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید. شیر را هم اضافه کنید و روی حرارت حریره را مرتب هم بزنید. آرد برنج را در شیر حل کنید و آنقدر به همزدن ادامه دهید تا غلظت حریره مثل ماست شود.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا حریره خنک شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟