طعم لذیذ  املت سیب زمینی را امتحان کنید

مواد لازم

سیب‌زمینی: دو عدد

تخم‌مرغ: یک عدد

پنیر چدار: یک فنجان

آویشن و فلفل قرمز: به مقدار لازم

روغن زیتون: سه قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه

مقدار مواد برای یک تابۀ بزرگ در نظر گرفته شده است. هرچه ظرف تابه بزرگ‌تر باشد، املت ما نازک‌تر خواهد بود. اگر ظرف کوچک، اما مواد ما زیاد باشند، املت ضخیم شده و امکان دارد مواد وسط آن ناپخته بمانند. پس از ظرفی مناسب مواد استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به ویدئوی زیر اطلاعات تصویری دقیق‌تری کسب کنید. برای تهیه املت سیب‌زمینی در ابتدا سیب‌زمینی‌ها را درشت رنده کنید. سیب زمینی‌های رنده‌شده را فشار دهید تا آب آن‌ها گرفته شود.

حالا پنیر چدار را که به اندازه یک فنجان داشتیم، روی سیب‌زمینی‌ها رنده کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید مقدار پنیر را اضافه کنید. حالا یک عدد تخم‌مرغ را به مواد اضافه می‌کنیم. برای این مقدار سیب‌زمینی، یک تخم‌مرغ کافی است. حالا چاشنی‌های املت سیب‌زمینی را بریزید. مقداری آویشن، فلفل قرمز یا فلفل سیاه را به همراه نمک، به مقدار کافی به ترکیب اضافه کنید. شما می‌توانید از سبزیجات تازه و معطر مانند جعفری و شوید هم استفاده کنید. همۀ این‌ها به سلیقه و ذائقۀ شما بستگی دارد. حالا مواد را خوب هم بزنید.

بعد از مخلوط‌کردن کامل مواد، تابه را برداشته، آن را با روغن زیتون چرب کرده و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. هدف از چرب و داغ‌کردن تابه این است که مواد به تابه نچسبد و شکل آن به هم نخورد. حالا مواد را داخل تابه ریخته و پهن کنید. شعلۀ اجاق گاز را کم کرده و دَرِ ظرف را بگذارید تا املت سیب‌زمینی ما بپزد. بعد از سرخ‌شدن یک طرف آن، املت را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. بعد از سرخ‌شدن هر دو طرف املت سیب‌زمینی ما آمادۀ سرو کردن است. شما می‌توانید برای تزئین و زیبایی این غذای سریع و خوشمزه از سبزیجات و گوجه‌فرنگی استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟