سوپ کم کالری و رژیمی مرغ و خامه

مواد لازم

سینه مرغ: ۸۵۰ گرم

کره: چهار قاشق غذاخوری

خامۀ غلیظ: یک‌چهارم پیمانه

هویج: دو عدد

ساقۀ کرفس: چهار عدد

فلفل دلمه‌ای: یک عدد

سیب‌زمینی بزرگ: یک عدد

پیاز: یک عدد

سیر: سه حبه

برگ معطر مانند برگ بو یا ریحان: سه برگ

نمک و پودر فلفل سفید: به مقدار لازم

ابتدا سینه مرغ را در قابلمه بگذارید. حبه‌های سیر را روی مرغ بگذارید و پیاز را به چند قسمت تقسیم کنید و در قابلمه بریزید. چند برگ معطر مانند برگ بو یا ریحان در اطراف مرغ بگذارید. مقداری نمک به مرغ بپاشید.

حالا به مقدار لازم آب جوش روی مرغ بریزید و در قابلمه را بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید.در این فاصله سراغ سبزیجات‌ بروید. هویج و کرفس را به‌صورت قطعات متوسط خرد کنید. قبل از خرد‌کردن فلفل دلمه‌ای، تخم آن را بگیرید.

حالا کره را در قابلمه‌ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. هویج، ساقۀ کرفس و فلفل دلمه‌ای را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا کمی پخته و نرم شوند.

حالا مرغ و برگ‌های معطر را از قابلمه بیرون بیاورید و سبزیجات تفت داده‌شده را در آب مرغ بریزید. کمی پودر فلفل سفید در قابلمه بریزید و هم بزنید. حالا سیب‌زمینی را چند قسمت و به سایر مواد اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و ده دقیقه اجازه دهید همۀ مواد با هم بپزند. بعد از ده دقیقه در قابلمه را بردارید و با گوشت‌کوب برقی همۀ مواد را پوره کنید. وقتی مواد سوپ یکدست شد، خامه را اضافه و خوب مخلوط کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟