خوراک جوجه با پنیر با سس مخصوص مارینارا

این غذای را به سبک خوراک‌پزی در ظرف‌های شیشه داخل فِر آماده می‌کنیم. بنابراین نه خبری از سرخ کردن هست و نه پودر سوخاری، اما همچنان ترکیب هیجان‌انگیز جوجهٔ تُرد با روکشی از پنیر نرم را خواهیم داشت که با سُس مارینارا، خوش‌طعم می‌شود.

ابتدا به مواد لازم و تهیه سس مارینارا می‌پردازیم که بایستی آن را از قبل آماده کنید.

مواد سُس مارینارا

۴۰۰ گرم گوجه فرنگی له شده

۲۰۰ گرم رب گوجه فرنگی

۴ قاشق غذاخوری جعفری ریز شده

۱ حبه سیر ریز شده

۱ قاشق چای‌خوری نمک

یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

یک قاشق چای‌خوری آویشن

۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک سوم پیمانه پیاز حلقه شده

تهیه سس مارینارا

داخل یک دستگاه همزن گوجه فرنگی، رُب گوجه، جعفری خرد شده، سیر ریز شده، نمک و فلفل و آویشن را بریزید و هم بزنید تا سس یک دست شود.

داخل یک تابه بزرگ که روی شعله متوسط قرار گرفته، برای ۲ دقیقه پیازها را با روغن زیتون تَفت دهید. سپس سس گوجه را به تابه اضافه کنید.مخلوط را برای ۳۰ دقیقه روی شعله متوسط بگذارید و هر از گاهی هم بزنید تا ته نگیرد.

نکته: یک راه جایگزین هم وجود دارد. می‌توانید در مرحله اول ادویه‌جات را کنار بگذارید، و بعد از مرحله ۳ آنها را با سس مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه اضافه روی شعله متوسط قرار دهید.

حالا که سُس آماده شد برویم سراغ تهیه خوراک اصلی که حدود ۴۵ دقیقه وقت نیاز دارد.

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۲ حبه سیر ریز شده

یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز

۶ قطعه سینه مرغ، بدون استخوان و بدون پوست‌

۲ پیمانه سُس مارینارا

یک چهارم پیمانه ریحان تازه

۲۲۵ گرم پنیر موزارلا خُرد شده

نصف پیمانه پنیر پارمسان رنده شده

۱۴۰ گرم سیر سرخ شده آماده

مراحل تهیه خوراک

اجاق یا فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا همه بخش‌هایش هم‌دما شوند.

یک ظرف شیشه‌ای با ابعاد ۲۳ در ۳۳ سانتی‌متر برای پختن خوراک کافی است. داخلش را با روغن زیتون چرب کنید، و سیر و فلفل قرمز را به خوبی کف آن پخش نمایید.

حالا بایستی آن ۶ قطعه سینهٔ مرغ را کف ظرف بچینید، و سس مارینارا را روی آنها بریزید تا کامل پوشیده شوند. بعد مقداری ریحان روی سس پخش کنید و به ترتیب، نیمی از پنیر موزارلا و نیمی از پنیر پارمسان را روی آن بریزید. بعد از اینکه سیر سرخ شده را روی اینها پخش کردید، می‌توانید نیمه دوم پنیرها را هم اضافه کنید. ابتدا موزارلا و بعد پارمسان. کار چینش لایه‌ها به پایان رسید.

در مرحله آخر، ظرف را به داخل اجاق منتقل کنید. مرحله پخت (بسته به شکل و ضخامت قطعات مرغ) می‌تواند بین ۳۵ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد. به روش چشمی آن را چک کنید. باید روی غذا به رنگ طلایی تیره در آید و سینه‌های مرغ (اگر از زیر پیدا هستند) دیگر صورتی رنگ نباشند. اگر دماسنج سوزنی دارید، بعد از ۳۵ دقیقه آن را وارد خوراک کنید. اگر دمای ۷۰ درجه را برای مرغ‌ها نشان داد، دیگر باید پخته باشند. خوراک را داغ سر میز ببرید و از میل کردن آن لذت ببرید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟