طرز تهیه خوشمزه ترین شیرینی ماه رمضان+دستور تهیه

مواد لازم

۱ عدد تخم مرغ

نصف فنجان شیر

۱ قاشق مرباخوری بکینگ پودر

۲ قاشق غذاخوری روغن جامد

۲ قاشق غذاخوری ماست

۲ قاشق غذاخوری شربت گوش فیل

آرد به میزان لازم

طرز تهیه شربت گوش فیل

۲ لیوان شکر

۱ لیوان آب

نصف قاشق چای‌خوری وانیل

۱ قاشق غذاخوری گلاب

۱ قاشق غذاخوری آبلیمو

نصف قاشق چای‌خوری زعفران

۱ قاشق غذاخوری آبلیمو

شکر را داخل ظرفی ریخته و آب را به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود. شکر و آب را روی حرارت قرار داده و دیگر هم نزنید و منتظر بمانید تا مایع قوام بیاد. دقت کنید تا وقتی شکر کاملا در آب حل نشده، مایع را روی حرارت قرار ندهید، چون شکرک می‌زند. در حین جوشیدن آب و شکر با یک قلم‌مو که به آبلیمو آغشته کردین، اطراف ظرف را تمیز کنید. وقتی شربت به مدت ۱۰ دقیقه کاملا قوام آمد، آبلیمو تازه، هل، گلاب و زعفران را اضافه کرده و بعد از کمی جوش زدن از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

طرز تهیه گوش فیل

تخم مرغ، شیر و روغن را مخلوط کرده سپس دو قاشق شربت و ماست را به مواد اضافه کنید. مقداری بکینگ پودر اضافه کرده و در آخر آنقدر آرد اضافه کنید تا خمیر به دستمان نچسبد. خمیر را خوب ورز دهید سپس ۲ ساعت آن را کنار بگذارید تا استراحت کند.

بعد از ۲ ساعت خمیر را به وسیله یک وردنه باز کنید. روی میز کار خود را آرد پاشی کنید و خمیر را به قطر ۲ میلی‌متر باز کنید سپس به وسیله چاقو خمیر را به شکل لوزی لوزی برش دهید.

در یک قابلمه کوچک، مقداری روغن ریخته و گوش فیل‌های برش داده شده را داخل روغن داغ بریزید و سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، آن‌ها را به شیره آغشته کرده و شیره اضافی آن را با صافی بگیرید.

 

کدخبر: 384311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟