طرز تهیه مرغ با سس خامه ای /غذای فوری

طرز تهیه

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد چند منظوره یک‌سوم فنجان

تخم‌مرغ ۲ عدد بزرگ

پودر سوخاری سه‌چهارم فنجان

پنیر پارمسان رنده شده نصف‌فنجان

ادویه سالاد ۱ قاشق‌ چای‌خوری

پودر سیر ۱ قاشق‌ چای‌خوری

سینه مرغ بدون استخوان ۴ تکه (هر تکه حدود ۱۱۵ گرم)

روغن زیتون فرابکر ۳ قاشق غذا‌خوری

سیر (ریز خرد شده) ۲ حبه

عصاره مرغ کم سدیم ۱ فنجان

آب‌لیمو یک‌چهارم فنجان

نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

خامه نصف‌فنجان

جعفری تازه (خرد شده) یک‌چهارم فنجان

طرز تهیه

برای تهیه این غذا ابتدا فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. آرد را در ظرف کم‌عمقی بریزید و در ظرفی دیگر تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. سپس در یک ظرف کم‌عمق دیگر آرد سوخاری، یک‌چهارم فنجان پارمسان، ادویه سالاد و پودر سیر را با هم مخلوط کنید. هربار یک تکه‌ مرغ را به ترتیب اول در ظرف حاوی آرد چند منظوره بزنید و با کمی تکان دادن آن اضافه آرد را بگیرید سپس سینه مرغ را در ظرف حاوی تخم‌مرغ زده و بعد به آرد سوخاری آغشته کنید.

به خاطر داشته باشید، یک قاشق غذا‌خوری آرد را در یک کاسه کوچک جداگانه نگه دارید (بعدا استفاده خواهد شد) و مابقی آرد، تخم‌مرغ و آرد سوخاری را دور بریزید. حالا یک ماهیتابه بزرگ را روی شعله نسبتا زیاد قرار دهید و ۱ قاشق غذا‌خوری روغن در آن بریزید تا داغ شود. به محض اینکه روغن داغ شد ۲ تکه مرغ را در ماهیتابه قرار دهید تا سرخ و پخته شوند. بگذارید هر طرف تکه مرغ‌ها ۱ یا ۲ دقیقه سرخ شود تا طلایی رنگ شوند. مرغ‌های سرخ شده را روی کاغذ روغنی مخصوص پخت قرار دهید و شعله را کم کنید و مجددا ۱ قاشق روغن در تابه بریزید و ۲ تکه مرغ باقی مانده را هم سرخ کنید و به شیوه قبلی روی کاغذ روغنی مخصوص پخت قرار دهید. حالا سینی مرغ‌ها را در فر بگذارید تا کاملا پخته شوند به طور میانگین ۱۰ دقیقه زمان کافی خواهد بود. در همین حین، تابه را شسته و مجددا یک قاشق غذا‌خوری روغن در آن بریزید و شعله را زیاد کنید تا روغن داغ شود.

سیر را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر و بوی آن بلند شود تقریبا ۳۰ ثانیه زمان کافی است. سپس عصاره مرغ، آب‌لیمو و نمک هم را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. خامه را اضافه کنید و ۱ قاشق آردی که از قبل نگه داشته بودید را با آن مخلوط کنید. هر از گاهی سس را هم بزنید تا حجم آن کمی کم شده و به میزانی غلیظ شود که روی سطح پشتی قاشق بماند و نریزد. بعد از ۸ تا ۱۰ دقیقه تابه را از روی شعله بردارید. مرغ‌ها را در یک بشقاب بزرگ بچینید و سس را کم‌کم روی همه سطح مرغ‌ها بریزید. روی سس را با ما‌بقی پنیر پارمسان و جعفری‌های تازه تزئین کنید و از طعم بی‌نظیر این غذا لذت ببرید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟