املت رولی با عطر پیازچه

مواد لازم

تخم‌مرغ: سه عدد

پیازچه: یک قاشق غذاخوری

پیاز: یک قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای رنگی: یک قاشق غذاخوری

شیر: یک تا دو قاشق غذاخوری

پنیر کالبی یا چدار کم‌چرب: دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و کمی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. کمی نمک و فلفل سیاه بریزید. میزان تندی آن بستگی به ذائقۀ شما دارد. شیر را به آن اضافه و مخلوط کنید. سبزیجات را خرد و به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. برای اینکه املت رولی شما ظاهر خوبی هم داشته باشد از فلفل دلمه‌ای نارنجی و قرمز استفاده کنید. در این مرحله پنیر رنده‌شده را به مواد املت رولی اضافه و کاملاً مخلوط کنید.

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. با اسپری روغن تابه را کمی چرب کنید. با یک ملاقه یا پیمانه کمی از مواد را داخل تابه بریزید تا کاملاً کف تابه را بپوشانید. وقتی املت شما خودش را گرفت شروع به رول‌کردن آن کنید.

از یک طرف به آرامی رول کنید. وقتی کمی رول کردید با کفگیر به‌آرامی املت را جابجا کنید تا برای اضافه‌کردن بقیۀ مواد جا باز شود. در قسمت خالی تابه کمی مواد بریزد، به صورتی که به بقیۀ املت شما بچسبد تا بتوانید باز هم رول کنید. همۀ مواد را به این شکل در تابه بریزید و رول کنید. به این شکل یک رول کامل خواهید داشت. وقتی مواد تمام و رول شما کامل شد، املت رولی را به‌آرامی از تابه بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بگذارید. با چاقوی تیز آن را برش بزنید. هنگام رول‌کردن و جابه‌جا‌کردن املت در تابه مراقب باشید املت شما نشکند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 346435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟