حلوای پوست پرتقال/طعم متفاوت حلوای یونانی

مواد لازم:

آرد سمولینا 2 پیمانه

روغن زیتون 1 پیمانه

شکر 2 پیمانه

آب 6 پیمانه

پوست لیمو ترش 1 عدد

پوست پرتقال 1 عدد

چوب دارچین 3 عدد

هل 4 عدد

کشمش 1/2 پیمانه

عرق بهارنارنج یا گلاب 1 قاشق غذاخور

حلوای یونانی یا حلوای سمولینا با استفاده از آرد سمولینای دانه درشت و روغن زیتون تهیه می‌شود. همچنین در تهیه این حلوا از شربت بسیار بسیار خوش عطری استفاده می‌شود. شربت هم خیلی راحت با استفاده از آب، شکر، دارچین، هل، پوست لیمو و پرتقال تهیه می‌شود. شربت با مخلوط آرد و روغن بو داده اندکی سرخ می‌شود و یک حلوای عالی و لذیذ را فراهم می‌کند. نکته جالب و منحصر به فرد حلوای یونانی این است که می‌توان خیلی راحت آن را با استفاده از قالب به شکل‌های مختلف در آورد. چون با رفتن در یخچال به تدریج سفت می‌شود و شکل قالب را به خودش می‌گیرد.طرز تهیه: آب و شکر را در یک قابلمه متوسط مخلوط کنید. پوست پرتقال، پوست لیمو، چوب دارچین و هل را به قابلمه اضافه کنید و آن را روی شعله قرار دهید تا آب جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و درب قابلمه را به مدت ۵ دقیقه بگذارید. سپس مایع را از روی شعله بردارید و بگذارید خنک شود. وقتی شربت خنک شد، پوست‌ها و ادویه‌ها را از آن خارج کنید.قابلمه بزرگی را روی شعله متوسط قرار دهید. آرد سمولینا و روغن زیتون را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید. به هم زدن ادامه دهید تا آرد سمولینا شروع به قهوه‌ای شدن کند و عطر آرد بوداده به مشام برسد. برای مرحله بعدی، قابلمه را از روی شعله بردارید.

شربت را خیلی آرام و با دقت به مخلوط آرد اضافه کنید و مراقب باشید به اطراف نپاشد. وقتی کل شربت به آرد اضافه شد، دوباره قابلمه را به روی گاز برگردانید و شعله را کم کنید. حال، کشمش و گلاب را اضافه کنید و مرتب هم بزنید. وقتی حلوا در حدی غلیظ شد که شروع کرد به جدا شدن از دیواره‌های قابلمه، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید چند دقیقه بماند و خنک شود.

برای این حلوا می‌توانید از قالب باندت یا قالب ژله (هر قالب مقاوم در برابر حرارت مثل انواع قالب آلومینیومی یا قالب تفلون) استفاده کنید. قالب مورد نظرتان را با کمی روغن چرب کنید. حلوا را با ملاقه داخل قالب بریزید. حداقل یک ساعت حلوای یونانی را در یخچال قرار دهید. سپس آن را از قالب جدا کنید و برش بزنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟