9 عادت صبحگاهی برای افزایش قدرت مغز

به گزارش رکنا، تقویت مغز در هر سنی به ویژه سنین میانسالی و پیری بسیار مهم است. در ادامه به شما عزیزان 9 کار ساده و بی هزینه را می گوییم که در تقویت قدرت مغز شما بسیار مفید است.

1) سعی کنید خواب هایی که دیدید را یادتان بیاورید.

تلاش برای اینکه بتوانیم خواب هایی را که دیدیم به یاد بیاوریم به عنوان اولین فعالیتی که مغز در صبح انجام می دهد برای بهبود عملکرد مغز بسیار مفید است.

2) مرتب کردن رختخواب

بعد از بیداری، مرتب کردن رختخواب که اولین عمل فیزیکی در روز حساب می شود به مغز ما یاد می دهد تا در طول روز کارهای دیگر را نیز با نظم و ترتیبی همانند آن انجام دهیم.

3) مسواک بزنید اما با دست مخالف

مسواک زدن با دست مخالف باعث می شود قسمت هایی در مغز فعال شود که هیچ وقت از آنها استفاده نکرده ایم، این عمل باعث تولید نورون های جدید در مغز می شود.

4) آب بنوشید

بیش از 70 درصد از مغز ما از آب تشکیل شده است، نوشیدن آب کافی بعد از چند ساعت بسیار برای عملکرد مغز ما مفید است.

5) دوش آب سرد بگیرید

گرفتن دوش آب سرد باعث می شود مغز در حالت موجمغزی تتا قرار بگیرد، این موج مغزی باعث افزایش آرامش و خلاقیت می شود، همین طور گرفتن دوش آب سرد باعث شفافیت ذهن و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

6) صبحانه مفید برای مغز

خوراکی هایی که طبع گرمی دارند برای عملکرد مغز بسیار مفید هستند. مصرف مواد خوراکی مانند ارده و شیره، گردو، تخم مرغ ، شکلات تلخ و روغن نارگیل می تواند برای مغز بسیار مفید باشد.

7) نوشتن

درمورد هر چیزی هرچند کوتاه بنویسید، می توانید کارهایی را که در طول روز باید انجام دهید بنویسید تا مغز به سلول ها فرمان انجام شان را دهد. نوشتندر صبح باعث می شود انرژی راکد در مغز به ماده تبدیل شده و باعث تسریع در روند خلق کردن شود.

8) بخوانید

هر روز حداقل 30 دقیقه مطلبی را بخوانید؛ عمل کردن نوعی ورزش مغزی است که باعث تقویت حافظه و تمرکز می شود.

9) مدیتیشن کنید.

وقتی مدیتیشن می کنیم مغز در حالت موج مغزی آلفا قرار می گیرد. قرار گرفتن در حالت آلفا باعث آرامش و ارتقای قدرت حافظه ما می شود.

کدخبر: 951076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟