دیابتی ها مراقب تخم مرغ مصرفی باشند

به گزارش رکنا، مطالعات نشان داده است که ریسک ابتلا به بیماری های قلبی در افراد مبتلا به دیابت که روزانه یک تخم مرغ کامل مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که در هفته یک تخم مرغ مصرف می کنند دوبرابر است. بنابراین توصیه می شود که افراد مبتلا به دیابت مصرف تخم مرغ را به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کلسترول در برنامه غذایی خود کاهش دهند.

تخم مرغ و صبحانه

اگر دیابت دارید باید مصرف تخم مرغ را به سه بار در هفته محدود کنید. اگر فقط سفیده بخورید، می توانید کمی بیشتر مصرف کنید.

در مورد آنچه با تخم مرغ می خورید مراقب باشید. اگرچه تخم مرغ یک غذای نسبتاً بی خطر و سالم است اما در صورت سرخ شدن در کره یا روغن پخت و پز ناسالم، می تواند مزایای آن را کاهش دهد.

پخت تخم مرغ در مایکروویو فقط یک دقیقه طول می کشد و به چربی اضافی نیاز ندارد. به همین ترتیب، تخم مرغ را با بیکن پرچرب، سدیم بالا یا سوسیس و کالباس غالباً سرو نکنید.

اگر دیابت دارید تخم مرغ آب پز یک میان وعده مفید با پروتئین بالا است. پروتئین به شما کمک می کند تا سیری داشته باشید بدون این که بر قند خون شما تأثیر بگذارد. پروتئین نه تنها هضم را آهسته می کند، بلکه جذب گلوکز را نیز آهسته ترمی کند که برای دیابت بسیار مفید است.

داشتن پروتئین بدون چربی در هر وعده غذایی و برای میان وعده های گاه به گاه یک مرحله هوشمندانه برای هر فرد دیابتی است.

همانطور که با کربوهیدرات و قند موجود در غذاهای مختلف آشنا می شوید، باید به سطح کلسترول و چربی های اشباع شده در غذای خود نیز توجه کنید.

نگرانی های مربوط به کلسترول

اگر مبتلا به دیابت هستید نباید تخم مرغ بیش از حد مصرف شود. توصیه های فعلی نشان می دهد که یک فرد مبتلا به دیابت نباید بیش از 200 میلی گرم (میلی گرم) کلسترول در روز مصرف کند.

از آنجا که تمامی کلسترول در زرده وجود دارد، می توانید سفیده تخم مرغ را بخورید و نگران تاثیر آن بر میزان کلسترول روزانه خود نباشید.

فردی بدون دیابت یا نگرانی در مورد سلامت قلب ممکن است حداکثر 300 میلی گرم در روز مصرف کند. یک تخم مرغ بزرگ حدود 186 میلی گرم کلسترول دارد. به محض خوردن تخم مرغ، فضای زیادی برای کلسترول غذایی دیگر وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که زرده همچنین محل اختصاصی برخی از مواد مغذی اصلی تخم مرغ است. به عنوان مثال تقریباً تمام ویتامین A موجود در تخم مرغ در زرده قرار دارد. همین امر در بیشتر کولین ها، امگا 3 ها و کلسیم موجود در تخم مرغ وجود دارد.

کدخبر: 913024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟