لیست سوپرغذاهایی که پرانرژی و کم کالری هستند/اگر رژیم لاغری دارید بخوانید و بخورید

این روزها مردم به مواد غذایی علاقه‌مند شدند که به سوپر غذا معروف هستند. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، تعداد غذاهایی که با سوپرغذاها، سوپرمیوه‌ها و سوپرسبزیجات تهیه می‌شوند حدود ۲۰۲ درصد در سراسر جهان افزایش یافته است.

برنامه‎ رژیم غذایی هرکس با توجه به بدن و سلامتی Health آنها خاص است و بعید است که یک غذا به تنهایی همه‌ آنها را درمان کند. اما آنها می‌توانند شامل غذاهای سالم‌تری باشند که برای سیستم ایمنی بدن مفید است و باعث کاهش التهاب می‌شوند و با کمک آنها می‌توان احساس بهتری داشت.

بلوبری‌ها

آنها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و از آسیب‌های سلولی، پیری، سرطان و از دست دادن حافظه جلوگیری می‌کنند.

 آجیل

برای مثال بادام و بادام هندی یک منبع سالم از پروتئین هستند آنها به متابولیسم بدن کمک می‌کنند ذهن را روشن نگه می‌دارند و انرژی را در طول روز حفظ می‌کنند.

چای سبز

چای سبز مقدار زیادی آنتی‌اکسدان دارد و نوشیدن آن بهترین راه برای سم‌زدایی و خلاص شدن از التهاب است.

 کوینولا

کوینولا از هزار سال پیش بخشی از یک رژیم غذایی بوده. این محصول از حبوبات است که دانه‌های آن خوراکی هستند و دارای ویتامین ب، فیبر و پروتئین می‌باشد.

گوجه فرنگی

گوجه حاوی لیکوپن است که از پوست شما محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده که گوجه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

 جلبک

هم جلبک‌های آب شیرین هم جلبک‌های آب شور منبع خوبی از پروتئین، منیزیم و کلسیم هستند اما ترشی که در ماست و شیر و پنیر وجود دارد را ندارند.

دانه چیا

یک غذای گیاهی دیگر که سرشار از آمینواسید و اسید چرب امگا سه که به همه چیز از فشارخون گرفته تا افسردگی کمک می‌کند.

کلم پیچ

یک گیاه سبز برگ که مقدار زیادی ویتامین کا دارد و به لخته شدن خون و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. اسفناج و کلم نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

 سالمون

یکی دیگر از منابع خوب امگا3 سالمون است که به کاهش التهاب کمک می‌کند. اما بیش از 3 بار در هفته سالمون نخورید زیرا ممکن است دارای جیوه باشد.

جوانه گندم

طعم آن همانطور است که به نظر می‌‍آید. اما مقدار کمی از آن منبع غنی از موادمعدنی و آنتی‌اکسیدان است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 339879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟