لاغری و پاکسازی روده ها با دمنوش قهوه و لیمو + فیلم و اینفوگرافیک
حجم ویدیو: 4.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15

به گزارش رکنا، برای تهیه دمنوش قهوه و لیمو کافی است مطابق فیلم 1/2 برش لیمو را به 1/2 قاشق غذاخوری قهوه بیفزایید و آنها را در آب گرم بریزید و نوش جان کنید.

امروزه بسیاری از افراد در پی مشغله‌های روزمره و نداشتن زمان کافی، امکان مراجعه به باشگاه و ورزش کردن را ندارند. همچنین مواردی چون رژیم‌های غذایی ناسالم و کاهش تحرک باعث شده تا طیف عمده‌ای از افراد دچار اضافه وزن شوند.

یکی از راه‌های موثر برای سرعت بخشیدن به لاغری و کاهش وزن در کنار یک دوره اصولی برای اینکه کمبود ورزش و فعالیت های جانبی را پوشش بدهد؛ استفاده از ترکیب‌های لاغرکننده و چربی‌سوز خانگی است. یکی از موثرترین ترکیب‌هایی که به کاهش وزن و چربی‌سوزی کمک می‌کند، ترکیب دمنوش قهوه و لیمو می‌باشد. در این مقاله از سایت اندام برتر به کاهش وزن و لاغری با قهوه و لیمو پرداخته و مواردی چون طرز تهیه قهوه و لیمو و فواید مصرف قهوه و لیمو برای لاغری را خدمت شما همراهان گرامی توضیح خواهیم داد. پس اگر به دنبال یک شتاب‌دهنده برای لاغری و چربی‌سوزی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

توجه کنید: مصرف دمنوش قهوه و لیمو صرفا در کنار یک برنامه غذایی اصولی به افزایش سرعت چربی سوزی شما کمک می کند!

قهوه لیمویی چیست؟

قهوه لیمویی یا همان ترکیب قهوه و لیمو، یک نوشیدنی چربی‌سوز بسیار ساده خانگی می‌باشد که مصرف آن می‌تواند به کاهش وزن و لاغری شما سرعت بدهد. قهوه لیمویی به زبان ساده، ترکیب قهوه و لیمو می‌باشد که هر دو این مواد جزو کالری‌ سوز های بسیار قوی می‌باشند. ترکیب این دو ماده غذایی، اثری مرکب ایجاد کرده که به جنگ با چاقی و اضافه وزن می‌رود و باعث لاغری از طریق افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.

چگونه با قهوه و لیمو لاغر شویم؟

همانند سایر روش‌های کاهش وزن، لاغری با قهوه و لیمو نیز نیازمند زمان می‌باشد. البته باید توجه کنید که این نوشیدنی صرفا در کنار یک برنامه غذایی اصولی و استاندارد کاربرد دارد و به تنهایی کمکی به کاهش وزن شما نمی کند! در واقع چند مرتبه نوشیدن قهوه و لیمو باعث لاغری شما نخواهد شد. برای نتیجه‌گیری از ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری باید این نوشیدنی را به صورت روزانه و منظم مصرف نمایید. همچنین اگر مصرف این نوشیدنی فوق‌العاده را با ورزش‌های هوازی ترکیب نمایید، نتیجه بهتر و سریع‌تری را دریافت خواهید کرد.

برای تاثیر بیشتر ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری، سعی کنید تا از قهوه‌های پرکافئین در تهیه این نوشیدنی استفاده نمایید.

دمنوش

مواد اولیه و طرز تهیه ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری

برای تهیه ترکیب قهوه و لیمو می‌توانید از هر نوع قهوه‌ای استفاده کنید. با این‌حال دقت داشته باشید که هرچقدر کافئین قهوه شما بالاتر باشد، تاثیر آن بر روی چربی‌سوزی و لاغری نیز بیشتر خواهد بود. مواد اولیه برای تهیه نوشدنی قهوه و لیمو به شرح زیر می‌باشد:

    یک عدد لیمو ترش

    یک فنجان قهوه دم کشیده

    میزان کافی شیرین کننده

طرز تهیه دمنوش قهوه و لیمو:

در ابتدا، یک فنجان تهیه کنید. برای تهیه قهوه خود می‌توانید از هر روشی استفاده نمایید. ‎سپس لیمو خود را چهار قسمت کرده و آب نیمی از آن را درون قهوه خود بچکانید. همچنین می‌توانید کمی سلیقه به خرج داده و یک حلقه لیمو را نیز روی لبه فنجان خود قرار دهید. برای شیرین کردن قهوه و لیمو خود نیز می‌توانید کمی شکر و یا شربت شیرین‌کننده را به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه شربت شیرین کننده:

برای تهیه شربت شیرین‌کننده کافی است تا آب و شکر را به نسبت وزنی ۲ به ۱ با هم مخلوط کرده و آن را به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید. پس از جوشیدن آب و شکر، مقداری لیمو ترش خورد شده را به آن اضافه کرده و آن را در یخچال قرار دهید تا برای روز های بعدی برای شیرین کردن نوشیدنی قهوه و لیمو خود از آن استفاده نمایید. دقت داشته باشید که درصورت جوشاندن لیمو با ترکیب آب و شکر، شربت تهیه‌شده، کمی طعم تلخی به خود خواهد گرفت.

هر چند قهوه یک نوشیدنی چربی سوز و بدون کالری است اما ترکیب آن با لیمو و کمی شیرین کننده، کالری قابل توجهی به این نوشیدنی اضافه می کند! پس در مصرف آن باید متناسب با وضعیت کالری روزانه خودتان اقدام کنید چراکه استفاده بی رویه از آن می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

در ترکیب قهوه و لیمویی که برای خودتان آماده می کنید بسته به نسبت استفاده از هر کدام، می توانید مشخص کنید که کالری نهایی دمنوش شما حدودا چقدر خواهد بود و با توجه به برنامه غذایی تان میزان استفاده از آن طی روز را در میان وعده های خود مشخص کنید.

توجه کنید:

ترکیب قهوه و لیمو به تنهایی کالری چندانی ندارد اما شیرین کننده ای که در کنار آن استفاده می کنید، دارای کالری زیادی است! پس در مصرف شیرین کننده خود همراه با این نوشیدنی دقت داشته باشید.

بهترین زمان مصرف قهوه و لیمو برای کاهش وزن

بهترین زمان برای مصرف ترکیب لاغری قهوه و لیمو تا حد زیادی به نوع فعالیت‌های روزمره شما بستگی دارد. اگر در طول روز تحرک چندانی ندارید، می‌توانید نوشیدنی قهوه و لیمو را پس از وعده غذایی اصلی خود یعنی نهار و یا شام میل کنید، چراکه این ترکیب باعث هضم بهتر وعده‌های غذایی شما خواهد شد. البته دقت داشته باشید که مصرف نوشیدنی قهوه و لیمو پس از شام به دلیل کافئین بالای قهوه می‌تواند باعث کاهش کیفیت خواب شما شود.

چنانچه جزو افراد فعالی می‌باشید که روزانه بخشی از زمان خود را صرف ورزش‌های هوازی می‌کنند، می‌توانید نوشیدنی قهوه و لیمو را نیم‌ساعت قبل از فعالیت‌های خود بنوشید. نوشیدنی لاغری قهوه و لیمو باعث افزایش متابولیسم بدن شما خواهد شد و مصرف آن پیش از ورزش، باعث افزایش هرچه بیشتر کالری‌سوزی درحین ورزش می‌شود.

اخطار:

از مصرف این ترکیب به صورت ناشتا جدا پرهیز کنید.

توصیه:

بهترین زمان مصرف این دمنوش در اواسط روز است؛ میان وعده های صبح یا عصر زمان مناسبی هستند.

فواید ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری

نوشیدنی لاغری قهوه با لیمو فواید بسیار زیادی برای لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن دارد، به شرط آن‌که این نوشیدنی به طرز صحیح و به اندازه مصرف شود. فواید ترکیب قهوه و لیمو به شرح زیر می‌باشد:

۱. افزایش چربی سوزی و کمک به لاغری

قهوه به دلیل دارا بودن مقدار بالایی از کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و با تحریک بافت‌های چربی، امکان کالری‌ سوزاندن را بدون فعالیت بدنی اضافه ممکن می‌سازد. در واقع کافئین موجود در یک فنجان قهوه می‌تواند به اندازه ۱۰ درصد، کالری‌سوزی شما را افزایش دهد.

لیمو نیز با بهبود بخشیدن و سرعت دادن به هضم غذا باعث لاغری شما خواهد شد. لیمو دارای مقادیر بالایی از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و ویتامین C می‌باشد که جدای از سایر فواید این مواد بر روی سلامتی، باعث چربی‌سوزی خواهد شد؛ مصرف منظم لیمو ترش، بدن شما را هیدراته کرده و از محبوس شدن آب و چربی در شکم و پهلوها جلوگیری می‌نماید.

در آخر نیز ترکیب این دو ماده غذایی بسیار مفید یعنی قهوه و لیمو برای لاغری شما معجزه می‌کند، چراکه ترکیب قهوه و لیمو، باعث دوبرابر شدن چربی‌سوزی شده و باعث بهره‌مندی همزمان از فواید قهوه و لیمو می‌شود.

۲. حفظ سلامتی پوست

قهوه و لیمو، هر دو سرشار از آنتی‌ اکسیدان می‌باشند که این ماده، تاثیر بسیار مثبتی بر روی پیش‌گیری از سرطان و همچنین حفاظت از پوست بدن دارد. همچنین ویتامین C موجود در لیمو ترش، باعث کلاژن‌ سازی در پوست شده و از پیری زودرس پوست و پدیدار شدن چین و چروک جلوگیری می‌نماید.

۳. کاهش سردرد های میگرنی

ترکیب قهوه و لیمو باعث کاهش سردردهای میگرنی می‌شود. ازهمین‌ رو افرادی که دچار سردردهای میگرنی می‌شوند، می‌توانند روزانه یک فنجان قهوه و لیمو مصرف نمایند. قهوه با انقباض رگ‌ های عروقی، سردرهای ناشی از گرفتگی رگ‌ ها را کاهش داده و لیمو نیز باعث تسکین دردهای عضلانی و استخوانی خواهد شد.

خواص قهوه برای کاهش وزن و سلامت بدن

نوشیدن منظم قهوه، تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاهش وزن و سلامتی شما دارد. همانطور که پیش‌تر بیان کردیم، نوشیدن قهوه به افزایش متابولیسم کمک کرده و چربی‌ سوزی را بدون انجام فعالیت‌های اضافی، افزایش می‌دهد. با این‌حال، فواید قهوه تنها به لاغری خلاصه نمی‌شود. از خواص قهوه می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱- افزایش عملکرد مغزی:

قهوه باعث بهبود عملکرد ذهن و حافظه کوتاه‌مدت می‌شود.

۲- جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 :

مصرف منظم قهوه می‌تواند تا ۵۰ درصد، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.

۳- کاهش افسردگی:

مصرف قهوه باعث کاهش افسردگی و بهبود خلق‌وخو خواهد شد.

۴- افزایش سطح انرژی:

نوشیدن یک فنجان قهوه در شروع روز باعث افزایش سطح انرژی شما و کاهش حس خستگی خواهد شد.

۵- پیشگیری از ابتلا به سرطان:

قهوه به واسطه آنتی‌اکسیدان فراوان خود برای پیش‌گیری از سرطان بسیار مفید می‌باشد.

۶- بهبود عملکرد فیزیکی بدن:

نوشیدن قهوه پیش از شروع ورزش به افزایش استقامت و بهبود گردش خون شما کمک خواهد کرد.

موارد بالا تنها بخشی از فواید قهوه بر روی سلامتی می‌باشند. با قراردادن چند فنجان قهوه در برنامه روزانه خود می‌توانید از خواص بی‌نظیر این ماده غذایی ارزشمند، بهره‌مند شوید.

خواص لیمو برای کاهش وزن

مرکبات سرشار از ویتامین و مواد مغذی فراوانی می‌باشند که بخشی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهند. از میان انواع مرکبات، لیمو یکی از بهترین آن‌ها می‌باشد. لیمو هم به صورت مستقیم قابل مصرف بوده و هم در تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد، طبخ غذا و انواع دمنوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیمو سرشار از ویتامین C می‌باشد و بطور متوسط در هر 100 گرم لیمو، 88 گرم ویتامین C وجود دارد. همانطور که می‌دانید، ویتامین C یکی از برترین آنتی‌اکسیدان‌های محلول در آب می‌باشد که خواص فوق‌العاده‌ای چون بهبود سیستم ایمنی بدن، حفاظت از پوست و لثه‌، افزایش سرعت التیام زخم‌ها و پیش‌گیری از انواع سرطان‌ها را دارا می‌باشد.

علاوه بر ویتامین C، لیمو حاوی عناصری چون ویتامین E، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین B9، فسفر، پتاسیوم، روی، کلسیوم، مس، آهن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فسفر می‌باشد که همگی برای تنظیم عملکرد بدن، لازم و ضروری می‌باشند.

لیمو کالری کمی داشته و به دلیل فیبر بالای خود در شست‌وشو روده‌ها بسیار موثر بوده و استفاده روزانه از آن به خصوص پس از وعده‌ های غذایی به هضم غذا کمک قابل توجهی می‌کند.

از خواص لیمو برای سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    درمان کبد چرب

    پیشگیری از سرطان

    رفع سوء هاضمه

    پاکسازی سموم بدن

    کاهش التهاب

    بهبود سیستم ایمنی بدن

    کمک به پوست و مو

تاثیر مصرف ناشتا قهوه با لیمو در لاغری

بدن شما زمان بیدار شدن و در ابتدا روز نیازی به مصرف قهوه ندارد! باید توجه داشته باشید که نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند تاثیرات سوء زیادی را برای معده شما ایجاد نماید.

نوشیدن قهوه ناشتا باعث تولید اسید بیشتر در معده شده که می‌تواند معده شما را به هم ریخته و به مخاط معده شما آسیب برساند. مصرف بلندمدت قهوه ناشتا سبب سوء هاضمه شده و سندرم روده تحریک‌پذیر را تحریک خواهد کرد. همچنین درصورت تداوم مصرف قهوه بصورت ناشتا، خطر ابتلا به زخم معده در افرادی که معده‌های حساسی دارند، وجود دارد.

بنابراین از مصرف قهوه با معده خالی خودداری کرده و درصورتی‌که تا الان، قهوه را با معده خالی مصرف می‌کردید، این عادت را ترک نمایید.

اخطار: از مصرف قهوه و لیمو به صورت ناشتا پرهیز کنید!

آیا امکان لاغری سریع با قهوه و لیمو وجود دارد؟

همانطور که می‌دانید، چربی‌ سوزی و لاغری نیازمند صرف زمان و ممارست دارد. با اینکه مصرف قهوه و لیمو برای لاغری بسیار موثر می‌باشد، نباید از آن انتظار معجزه داشته باشید. با این‌حال برای شتاب دادن به لاغری با مصرف قهوه و لیمو می‌توانید کمی فعالیت هوازی را در برنامه روزانه خود جای دهید.

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، مصرف قهوه و لیمو باعث چربی سوزی ، افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما می‌شود. اگر پس از مصرف این نوشیدنی یک فعالیت هوازی انجام دهید، تاثیر آن بر روی لاغری شما دوچندان خواهد شد. برای فعالیت هوازی لازم نیست تا حتما به باشگاه مراجعه کنید. شما می‌توانید نیم‌ساعت پس از مصرف ترکیب قهوه و لیمو، کمی پیاده‌روی تند داشته باشید. درصورتی‌که همراه با نوشیدن قهوه و لیمو، ورزش کنید، لاغری شما سریع‌تر خواهد شد.

لاغری با قهوه و لیمو ترش موثره یا لیمو معمولی؟

لیمو معمولی کربوهیدرات بالاتری از لیمو ترش داشته و کربوهیدرات باعث چاقی بدن خواهد شد. با این‌حال لیمو معمولی نیز همانند لیمو ترش، مواد مغذی فراوانی چون ویتامین C دارد که به کاهش وزن و لاغری شما کمک خواهد کرد. مصرف لیمو معمولی در شروع روز می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی لاغری و حفظ سلامتی شما داشته باشد.

با این‌حال مصرف لیمو معمولی با قهوه متداول نبوده و اگر می‎خواهید رژیم لاغری با قهوه و لیمو را دنبال کنید، باید از لیمو ترش در تهیه قهوه لیمویی خود استفاده کنید.

لاغری با قهوه و آبلیمو هم ممکن است؟

شاید دسترسی به لیمو تازه برای همه میسر نباشد و این سوال برایتان ایجاد شود که آیا می‌توان از آبلیمو به جای خود لیمو استفاده کرد؟

آبلیموهای صنعتی دارای مواد نگهدارنده‌ای چون پتاسیم متابی سولفیت و سدیم متابی سولفیت و رنگ‌های خوراکی می‌باشند. مصرف زیاد سولفیت‌ها می‌تواند باعث التهاب معده شده و واکنش‌های آلرژیک را به همراه داشته باشد. همچنین بسیاری از آبلیموهای صنعتی، فاقد ارزش غذایی لیموی تازه می‌باشند. درنتیجه جهت بهره‌مندی از فواید قهوه و لیمو برای لاغری، لازم است تا از لیمو تازه استفاده کنید.

اگر استفاده از روزانه لیمو تازه برای شما مقدور نیست، می‌توانید از آبلیمو های ارگانیک استفاده کرده و یا خودتان آب لیمو را گرفته و برای مصرف چند هفته خود، ذخیره نمایید.

روزانه چند لیوان دمنوش قهوه با لیمو مصرف کنیم؟

این مورد به خود شما بستگی دارد اما نباید فراموش کنید که زیاده‌روی در مصرف ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری می‌تواند تاثیراتی سوء بر روی سلامتی شما داشته باشد. به طور کل مصرف قهوه تا ۴ فنجان در روز برای اغلب بزرگ‌سالان بی‌خطر می‌باشد. البته اگر تا به الان قهوه در رژیم غذایی شما حضور نداشته، بهتر است تا رژیم لاغری با قهوه و لیمو را با نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه لیمویی شروع نمایید.

رفته رفته می‌توانید استفاده از نوشیدنی قهوه و لیمو را افزایش دهید اما تحت هیچ عنوان بیش از ۴ فنجان قهوه لیمویی در روز مصرف نکنید. همچنین سعی کنید تا مصرف قهوه و لیمو خود را به ساعات پایانی شب نزدیک نکنید تا دچار بی‌خوابی یا کاهش کیفیت خواب نگردید.

موارد منع مصرف ترکیب قهوه و لیمو

قهوه و لیمو در کنار تمامی مزایایی که برای لاغری و سلامتی دارند، برای برخی از افراد می‌تواند ایجاد خطر و مشکلات سلامتی نماید. به طور کل باید به خاطر داشت که مصرف بیش از حد قهوه و لیمو خطرناک بوده و بسته به وضعیت جسمانی افراد، حد مجاز مصرف این نوشیدنی ممکن است تفاوت داشته و یا بطور کامل ممنوع باشد. اگر جزء افراد زیر هستید، لازم است تا در مصرف قهوه و لیمو، دقت فراوانی داشته باشید.

اخطار: در صورتی که منع غذایی یا بیماری خاصی دارید جهت استفاده از دمنوش قهوه لیمو حتما با پزشک خود مشاوره کنید.

۱- دوران بارداری و شیردهی

اگر در دوران بارداری و شیردهی قرار دارید، باید نوشیدن ترکیب قهوه و لیمو خود را کنترل کنید. به طور کل مصرف ۱ فنجان قهوه برای اغلب زنان باردار و شیرده بی‌ خطر می‌باشد. مصرف بیش از ۱ فنجان قهوه برای این افراد می‌تواند مشکلاتی چون زایمان زودرس و سقط را به دنبال داشته باشد. بهترین کار این است که پیش از شروع این رژیم لاغری، با پزشک خود مشورت نمایید.

2- افراد مبتلا به IBS

افرادی که مبتلا به IBS یا همان سندروم روده تحریک‌ پذیر هستند، باید در مصرف نوشیدنی قهوه و لیمو دقت نمایند. نوشیدن قهوه باعث بروز اسهال در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک‌ پذیر می‌شود، درنتیجه اگر به IBS مبتلا هستید، باید زمان مصرف نوشیدنی قهوه و لیمو خود را به ساعاتی موکول کنید که در خانه حضور دارید.

۳- مبتلایان به گلوکوم

افرادی که دچار فشار پشت چشم و آب‌ سیاه هستند، باید در مصرف قهوه احتیاط کنند. برخی از پژوهش‌ ها حاکی از آن است که مصرف قهوه برای افراد مبتلا به گلوکوم باعث افزایش فشار پشت چشم شده و می‌تواند به بینایی آنها صدمه وارد کند.

۴- افراد مبتلا به فشار خون

مصرف قهوه باعث افزایش فشار خون می‌شود و این موضوع می‌تواند برای افرادی که فشار خون بالایی دارند، مشکل‌ ساز شود. البته تاثیر قهوه بر روی فشار خون افرادی که از آن به صورت مداوم استفاده می‌کنند، بسیار کمتر از افرادی است که قهوه را به تازگی شروع کرده‌اند. برای همین اگر مبتلا به فشار خون هستید، بهتر است تا نوشیدن قهوه و لیمو را از روی یک فنجان شروع کرده و درصورت تمایل به تدریج تعداد فنجان‌های خود را افزایش دهید.

۵- افراد دچار استرس شدید

اگر جزو افرادی هستید که با شروع روز، استرس به شما هجوم می‌آورد، بهتر است تا در مصرف ترکیب قهوه و لیمو، دقت کنید. مصرف قهوه می‌تواند استرس افرادی را که بطور عادی استرس و اضطراب بالایی را تجربه می‌کنند، بیشتر نماید.

جمع بندی؛ ترکیب قهوه با لیمو برای لاغری را بخوریم یا نه؟

ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری یکی از بهترین ترکیب‌ های سالم خانگی برای چربی‌ سوزی و کاهش وزن می‌باشد. این نوشیدنی خانگی با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما، باعث افزایش سرعت کالری‎‌سوزی شده و به زبان عامیانه، چربی‌های شما را آب می‌کند. تهیه نوشیدنی قهوه و لیمو بسیار ساده بوده و آماده‌سازی این نوشیدنی از شما زمان چندانی نخواهد گرفت پس مصرف آن به شرطی که منع مصرف نداشته باشد به اندازه یک بار در روز خالی از لطف نیست.

کدخبر: 930755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟