شام های چاق کننده را بشناسید + اینفوگرافیک

به گزارش رکنا، اگر دوست دارید خوش اندام بمانید و از چاقی در امان باشید دور این شام ها را خط قرمز بکشید:

ساندویچ مغز و زبان

ماکارونی

جوجه کباب با برنج

چلوکباب

فست فود

لازانیا

لیست غذاهای چاق کننده

برای افرادی که قصد اضافه ‌وزن دارند شناخت غذاهای چاق کننده از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این‌باره شما را آگاه کنیم.

این ‌که افراد اطلاعات دقیق در راستای غذاهای چاق‌ کننده داشته باشند، قطع به ‌یقین نگاه آنها را برای رسیدن به یک وزن ایده‌آل گسترش خواهد داد و می‌تواند کمک بسیار زیادی برای آنها باشد.

در این روزها که همه افراد درگیر اضافه‌ وزن و رسیدن به یک وزن متعادل می‌باشند، ممکن است برخی از افراد همچنان دغدغه رسیدن به وزن دلخواه خود و رسیدن به افزایش وزن را داشته باشند زیرا تصور افراد بر این است که اضافه ‌وزن و چاقی هیچ‌گونه دغدغه و چالش به ‌همراه ندارد. در صورتی ‌که برای برخی از افراد رسیدن به محدوده وزنی نرمال و افزایش وزن غیرممکن می‌باشد و ممکن است دشواری‌های بسیار زیادی را در این راه متحمل شوند.

اگر به دنبال روشی برای لاغری هستید مطالعه غذاهای رژیمی برای کاهش وزن می تواند به شما کمک کند.

غذاهای چاق کننده فهرست

کاملاً طبیعی است که برای چاقی و اضافه‌ وزن افراد باید حتما از غذاهای پرکالری استفاده داشته باشند. اما این‌که کدام یک از غذاهای پرکالری می‌تواند نقش عمده و اساسی را برای افزایش وزن افراد ایفا کند، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

ممکن است شما نیز بارها این تبلیغ را شنیده باشید که رژیم‌های چاقی در یک هفته می‌توانند با افزایش وزن افراد را مواجه کنند. اما آیا به‌ نظر شما این راهکار درستی است؟

همان‌طور که رسیدن به کاهش وزن یک پروسه زمان‌بر می‌باشد، برای چاقی نیز باید یک پروسه زمان‌بر را سپری کنید و دراین‌راستا باید تلاش بسیار زیادی داشته باشید.

قطع به‌ یقین با یک پروسه کوتاه‌ مدت نمی‌توان به افزایش وزن رسید. درست است که مصرف هر کدام یک از مواد غذایی ممکن است برای برخی از افراد باعث چاق شدن باشد، اما مصرف خوراکی‌های سالم و مفیدی که بتواند قدرت چاق کنندگی برای افراد در برداشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

توجه کنید که لیست غذاهای چاق کننده که در ادامه این مطلب ارائه خواهیم کرد فقط برای تمرکز افزایش وزن افراد چاق در نظر گرفته ‌شده است. در هر صورت باید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

چه مواردی شامل لیست غذاهای چاق کننده خواهد شد؟

اسموتی پروتئین خانگی

مصرف مداوم موز

شیر سویا یا شیر کامل

مصرف برنج

مصرف مغزها و کره بادام‌زمینی

مصرف لوبیای سبز

مصرف گوشت قرمز

سیب‌زمینی و نشاسته

مصرف انواع ماهی‌های چرب

مصرف میوه خشک

نان غلات سبوس‌دار

مصرف گرانولا

مصرف آواکادو

مصرف شکلات تلخ

مصرف پنیر

مصرف تخم‌مرغ

مصرف ماست پرچرب

مصرف روغن‌های سالم

مصرف سالاد تن

مصرف سوشی

مصرف قهوه

برگر سبزیجات

مصرف پیتزا

تمامی غذاهای فراوری تجاری

مصرف انواع فست‌فود

آب‌میوه

گوشت چرخ‌کرده بوقلمون

سس کچاپ

اهمیت رسیدن به وزن ایده‌آل در چیست؟

قبل از این که به لیست غذاهای چاق کننده بپردازیم، قطع به ‌یقین شما نیز دچار مشکل عدم تعادل وزن هستید و به ‌قدری از افزایش وزن خود رنج می‌برید که قصد دارید با اطلاعات بیشتر در زمینه لیست غذاهای چاق کننده از مصرف آن‌ها در رژیم‌های غذایی خود خودداری کنید.

یا این‌ که به ‌قدری از لاغری رنج می‌برید که رنج می‌برد که قصد دارید با شناخت بیشتر لیست غذاهای چاق کننده از آنها در روزمره خود استفاده کنید و به تناسب اندام برسید.

حال مسئله مهم این است که چه دلیلی در راستای عدم تعادل وزن افراد وجود دارد.

در واقع هنگامی‌ که تعادل بین انرژی مورد نیاز برای سوخت‌ و ساز بدن و میزان مصرف خوراکی‌ها در طول روزمره برقرار نمی‌شود، باعث به وجود آمدن عدم تعادل وزنی خواهد شد.

البته همیشه راه های میانبر و کم عارضه ای مثل اسلیو معده و بای پس معده برای لاغری سریع روبه روی شماست.

مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند افراد را ناراضی از تناسب اندام کند موارد زیر شمرده می‌شود.

    اگر میزان مواد غذایی در طول روز بیشتر از میزان سوخت‌ و ساز باشد باعث افزایش وزن خواهد شد.

    در صورتی ‌که میزان مواد غذایی در طول روز کمتر از سوخت‌ و ساز باشد باعث کاهش وزن خواهد شد.

    در صورتی ‌که فرد وعده‌های غذایی خود را حذف کند، دچار کاهش وزن خواهد شد.

    در صورتی ‌که فردی میزان بیشتری از وعده‌های غذایی خود استفاده کند، قطعا دچار اضافه‌ وزن خواهد شد.

    وجود بیماری می‌تواند نقش مفیدی برای تغذیه افراد و افزایش و کاهش وزن داشته باشد.

    عدم تعادل فعالیت‌های بدنی در طول روزمره می‌تواند تعادل بین چاقی و لاغری را برهم بزند.

در هر صورت با شناخت این دسته از مسائل نیاز دارید تا برای رسیدن به اهداف خود یعنی یک تناسب اندام اصولی تلاش کنید. در صورتی ‌که فرد لاغر از مواد غذایی مفیدی درطول روزمره استفاده نکند، بدن او برای سوخت ‌و ساز بیشتر مجبور است از چربی‌های انباشته‌ شده در بدن استفاده کند و این وضعیت باعث لاغری او خواهد شد.

به‌ همین دلیل بهتر است از لیست غذاهای چاق کننده آگاهی داشته باشد تا با مصرف روزمره غذاهای مفید بتواند به تناسب اندام برسد.

اما نکته منحصر به‌ فرد این است که اگر واقعاً دچار کاهش وزن و لاغری بیش ‌از اندازه هستید، در ابتدا باید بدانید که چندین کیلو چند کیلو لاغرتر از وزن ایده‌آل خود می‌باشید تا با شناخت دقیق‌تر از شرایط وزنی خود برای افزایش وزن اقدام کنید.

راه‌های تشخیص عدم تعادل وزن

برای این‌که بدانید دچار عدم تعادل وزن هستید تا بتوانید از غذاهای مختلف برای از رژیم غذایی منحصر به‌ فرد برای رسیدن به تناسب اندام خود استفاده داشته باشید، راهکارهای مختلفی وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین این راهکارها شناخت شاخص توده بدنی می‌باشد. البته برای اندازه‌گیری شاخص توده بدنی و معیارهای مشخص‌ شده وجود دارد.

پزشکان متخصص برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف این شاخص را طراحی کرده‌اند که باید طبق فرمول اندازه‌گیری شود. فرمول در نظر گرفته‌ شده برای آن وزن به کیلوگرم را بر مجذور قد به متر مربع تقسیم می‌کند.

البته مهم‌ترین نکات در نظر گرفته ‌شده برای شناخت این شاخص سن و جنسیت افراد می‌باشد. با توجه به این مسئله می‌توانید دریابید که دچار اضافه‌ وزن و یا کاهش وزن بیش ‌از اندازه هستید تا از لیست غذاهای چاق کننده بنابر شرایط بدنی خود استفاده داشته باشید.

حال طبق فرمول جای‌گذاری شده شناخت شاخص توده بدنی به‌ شرح زیر می‌باشد و در صورت وجود آنها می‌توانید میزان تعادل وزنی خود را تشخیص بدهید.

    کمبود وزن: اگر شاخص توده بدنی کمتر از عدد ۱۸٫۵ باشد.

    طبیعی و نرمال: اگر شاخص توده بدنی بین ۱۸ پنج‌تا ۲۴٫۹ باشد.

    اضافه‌وزن: اگر عدد شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹٫۹ باشد.

    چاقی: اگر عدد شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۳۴٫۹ باشد.

    چاقی شدید: اگر عدد شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۵ باشد.

    چاقی مفرط: اگر شاخص توده بدنی یا فرد بیشتر از ۴۰ باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست جدول کامل کالری مواد غذایی دیدن کنید.

به چه دلیل شناخت لیست غذاهای چاق‌ کننده اهمیت دارد؟

این‌ که افراد بتوانند در طول روزمره غذایی مفید مصرف کنند، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در این زمینه مطالعه صفحه بهترین پروتئین برای لاغری نیز توصیه می شود.

حال همان‌طور که به میزان چاقی و اضافه‌ وزن در زندگی امروز گسترش‌ یافته است، همچنان تعداد بسیار زیادی از افراد درگیر مشکلات لاغری بیش ‌از اندازه می‌باشند.

البته اهمیت شناخت لیست غذاهای چاق کننده در این است که افراد از طریق مواد غذایی ناسالم به چاقی و افزایش وزن نرسند.

زیرا مصرف برخی از غذاها ممکن است با وجود برخی از افزودنی‌های ناسالم تغذیه سالمی به‌ نظر نرسد. تمامی تلاش افراد را برای رسیدن به یک محدوده وزنی سالم خنثی کند.

به چه دلیل شناخت لیست غذاهای چاق‌ کننده اهمیت دارد؟

هدف اصلی افراد مصرف غذاهای چاق‌ کننده برای رسیدن به چاقی می‌باشد. اما اگر در کنار چاقی چربی بدن آنها بیشتر شود، ممکن است دچار بیماری‌های دیگر شوند.

به‌ همین دلیل است که افراد باید شناخت دقیقی در رابطه با لیست غذاهای چاق کننده داشته باشند تا از غذاهای مفید بدون وجود چربی‌های بد استفاده داشته باشند و تناسب اندام خود را از این طریق حفظ کنند.

پس می‌توان گفت که مصرف فست فودها، پیتزاها، سوسیس و کالباس، پنیر فراوان، غذاهای فرآوری شده نمی‌تواند روند درستی برای افزایش حجم و چاقی افراد دربر داشته باشد و قطعا می‌تواند وضعیت سلامتی افراد را به خطر بیندازد.

این ‌موضوع باعث می‌شود تا شناخت لیست غذاهای چاق کننده مفید از اهمیت بالایی برخوردار باشد و افراد بتوانند از طریق راه درستی به افزایش وزن برسند.

چاق شدن سالم یا ناسالم

اگر شما نیز از دسته افرادی باشید که به اهمیت بسیار زیادی به افزایش وزن سالم و طبیعی می‌دهید، حتما باید در لیست غذایی خود مصرف نوشابه‌های گازدار، غذاهای فرآوری شده، پیتزاهایی که دارای سوسیس و کالباس بسیار فراوان می‌باشند و پنیر بسیاری در آن‌ها مصرف‌ شده است، شیرینی‌ها و دیگر موارد  این‌ چنینی را به فراموشی بسپارید.

درست است که مصرف این‌ چنین از غذاها می‌تواند شما را به اهداف افزایش وزن برساند، اما در همان راستا باعث اثربخشی نکات منفی برای سلامتی شما خواهد شد.

اگر دچار کمبود وزن هستید و از لاغری مفرط رنج می‌برید، باید در راستای قدم بردارید که بتوانید میزان متعادلی از حجم عضلانی را در بدن خود اضافه کنید و به ‌جای مصرف چربی‌های زیاد ناسالم شکمی از چربی‌های زیر پوستی کمک بگیرید که این کار فقط با استفاده از لیست غذاهای چاق‌کننده و مفید اتفاق خواهد افتاد.

کاملاً طبیعی است که تعداد بسیار زیادی از افرادی که دارای وزن نرمال و طبیعی می‌باشند، درگیری بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ دیگر مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی باشند.

مهم‌ترین چیز شناخت سبک زندگی سالم می‌باشد تا بتوانید با پیروی کردن از مصرف غذاهای سالم در طول روزمره به هدف خود برسید.

میزان سختی چاق شدن

می‌توان گفت به همان اندازه که برخی از افراد به‌ دنبال انواع قرص‌های لاغری، رژیم‌های لاغری، خوراکی‌های مناسب برای کاهش وزن، جراحی‌های چاقی و دیگر موارد برای رسیدن به کاهش وزن می‌باشند، برخی از افراد دغدغه بزرگی برای افزایش وزن خود دارند.

در راستای سختی‌های موجود در افزایش وزن نیز باید بگوییم افراد حتما باید از یک برنامه اصولی دقیق با مصرف خوراکی‌های سالم استفاده داشته باشند.

در صورتی ‌که در این راه تلاش مداوم انجام بدهند و از یک برنامه غذایی برای چاق شدن بهره‌مند شوند، قطعا می‌توانند این رؤیای خود را حقیقی کنند. پس قطع به‌ یقین چاقی نیز به اندازه‌ای لاغری مسئله‌ای دشوار و سخت می‌باشد.

یک مسئله مهم که در راستای افزایش وزن وجود دارد این است که فرد باید بعد از مصرف هر وعده غذایی تلاش کند، یک خوراکی شیرین مصرف کند.

توت و خرما

به‌ عنوان نمونه مصرف خوراکی‌های سالمی همچون توت و خرما می‌تواند در لیست غذاهای چاق کننده افراد شمرده شود و به آنها برای رسیدن به وزن ایده‌آل کمک کند.

با شناخت این مسائل باید گفت به‌ دنبال راهکاری سریع برای افزایش وزن نباشید و سریع‌ترین راه‌حل رسیدن به چاقی و اضافه ‌وزن استفاده از خوراکی‌های سالم و ورزش مناسب می‌باشد.

به‌ عنوان نمونه ورزش‌هایی همچون پیلاتس و یوگا می‌تواند در کنار مصرف غذاهای مفید به شما برای رسیدن به چاقی و اضافه‌ وزن کمک کند.

حال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی سالم‌ترین و تأثیرگذارترین لیست غذاهای چاق کننده بپردازیم تا با آشنایی این خوراکی‌ها در این راه موفق باشید.

چه مواردی شامل لیست غذاهای چاق کننده خواهد شد؟

پارامترهای بسیار متعددی می‌تواند در راستای چاقی افراد تاثیرگذار باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شناخت رژیم غذایی منحصر به ‌فرد می‌باشد. در کل می‌توان گفت مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌کنید تأثیر بسزایی بر روی وزن شما خواهد داشت.

زیرا استفاده از برخی از مواد غذایی دیگر به نسبت غذاهای مختلف اثربخشی چاق کنندگی بیشتری دارد و معمولاً پرکالری، پرقند، پرچرب و پرنمک می‌باشد و به‌ مرور زمان می‌تواند افراد را با روند افزایش وزن مواجه کند.

غذاهای چاق کننده

به ‌عنوان نمونه فست فودها کالری بیش ‌از اندازه‌ای دارند و به‌ عنوان غذاهای فرآوری شده می‌توانند چاق ‌کننده به حساب آید.

اما چاقی که نشأت ‌گرفته از مصرف مواد غذایی مقوی باشد، اهمیت بیشتری خواهد داشت، زیرا تبدیل به چربی نخواهد شد. مشکلی نیست که در وعده‌های غذایی خود از فست فودها استفاده داشته باشید،

اما باید آنها را در اعتدال مصرف کنید، به‌ ویژه اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید اما درصددیم در ادامه این مطلب از دسته غذاهایی که در لیست غذاهای چاق کننده شناخته می‌شوند، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

اسموتی پروتئین خانگی

یکی از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی که می‌تواند در راستای چاق کردن افراد نقش داشته باشد، مصرف روزانه اسموتی پروتئین خانگی می‌باشد.

البته ممکن است در فروشگاه‌های متعدد مواد غذایی میزان زیادی از اسموتی های مختلف را مشاهده کنید. اما مهم‌ترین چیزی که می‌تواند نقش بسزایی بر روی افزایش وزن شما به‌ صورت طبیعی و سالم داشته باشد، درست کردن اسموتی ها در منزل می‌باشد.

زیرا اسموتی های بیرون حاوی میزان زیادی از طعم‌دهنده های مصنوعی و شکر فراوان هستند که ممکن است افزایش وزن شما را دچار اختلال کند و از ارزش غذایی بالایی برخوردار نیستند.

به ‌همین دلیل توصیه می‌کنیم به ‌سادگی اسموتی های پروتئین خوشمزه را در خانه درست کنید و از آنها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

در ادامه قصد داریم طرز تهیه چندین اسموتی خانگی را برای شما شرح دهیم تا اگر شما نیز علاقه‌مند به مصرف اسموتی ها در طول روزمره هستید، با استفاده از این دستور بتوانید به هدف خود یعنی افزایش وزن برسید.

مهم‌ترین ترکیب اصلی هر کدام از اسموتی ها ترکیب کردن آن با دو فنجان که حدوداً ۴۷۰ میلی‌لیتر شیر می‌باشد.

است البته ممکن است برخی از افراد علاقه‌مند به مصرف شیره گیاهی یا شیر بادام باشند که هیچ مانعی برای این ‌مورد وجود نخواهد داشت.

شیک شکلات، موز و آجیل:

برای درست کردن این شیک نیاز به یک قاشق غذاخوری معادل ۱۵ میلی‌لیتر کره بادام ‌زمینی، یک عدد موز، یک اسکوپ مایع پروتئین شکلاتی دارید و با ترکیب کردن همه این مواد با هر نوع آجیل مورد دلخواه خود می‌توانید به ‌سادگی این شیک شکلاتی را درست کنید.

شیک توت وانیلی:

برای درست کردن این شیک نیاز به ۲۳۷ میلی ‌لیتر معادل ۱ فنجان مخلوط از توت‌های منجمد یا تازه دارید. به‌ علاوه باید حدوداً یک فنجان معادل ۲۳۷ میلی‌لیتر ماست طبیعی با پروتئین بالا را به آن اضافه کنید. سپس با ترکیب کردن آنها و اضافه کردن یک قاشق غذاخوری مایع پروتئین وانیلی می‌توانید این شیک را نوش‌جان کنید.

شیک شکلات فندقی:

برای درست کردن این شیک حدوداً یک قاشق غذاخوری مایع پروتئینی شکلاتی در کنار ۴۴۴ میلی‌لیتر شیر شکلات نیاز است. سپس لازم است آنها را با یک آووکادو و یک قاشق سوپ‌خوری معادل ۱۵ میلی‌لیتر کره فندق ترکیب کنید. سپس در بازه‌های زمانی مشخص در طول روز مصرف کنید.

شیک سیب کاراملی:

پایه اصلی درست کردن این شیک با استفاده از یک عدد سیب خرد شده که معادل یک لیوان که یک عدد سیب خرد شده، می‌باشد. در کنار آن نیاز به حدوداً ۲۳۷ میلی‌لیتر ماست طبیعی معادل یک لیوان خواهید داشت.

با مخلوط کردن آنها با یک قاشق غذاخوری پروتئین با طعم کارامل یا وانیل و یک قاشق غذاخوری سس کارامل بدون قند یا دیگر طعم‌دهنده های مدنظر خود می‌توانید به بهترین نحو ممکن از آن برای چاقی استفاده کنید.

شیک بلوبری وانیلی:

برای درست کردن این شیک نیاز به ۲۳۷ میلی‌لیتر بلوبری بلوبری تازه یخ‌زده دارید که آن را با یک قاشق غذاخوری مایع پروتئینی وانیلی مخلوط کنید.

برای شیرین کردن می‌توانید از شیرین‌کننده‌ها استفاده داشته باشید. البته نباید فراموش کنید که یک لیوان معادل ۲۳۷ میلی‌لیتر ماست وانیلی در این شیک داشته باشید و سپس همگی آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

شیک سوپر سبز:

برای درست کردن این شیک نیاز به یک فنجان آناناس، یک فنجان اسفناج معادل ۲۳۷ میلی‌لیتر و یک قاشق غذاخوری مایع پروتئینی وانیلی بدون طعم‌دهنده دارید و با ترکیب کردن آنها می‌توانید در طول روز آنها را میل کنید.

مصرف این دسته از اسموتی ها می‌تواند در طول روز حدوداً ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری را به بدن برساند. البته در کنار مصرف این پروتئین مصرف این دسته از اسموتی ها میزان زیادی ویتامین، پروتئین و مواد معدنی دیگر به بدن شما خواهد رسید.

پس قطع به ‌یقین می‌توان گفت در لیست غذاهای چاق کننده مصرف اسموتی ها نقش عمده و اساسی را خواهد داشت.

مصرف مداوم موز

یکی دیگر از مهم‌ترین مواد غذایی که می‌توانید در لیست غذاهای چاق ‌کننده شناخته شود، موز می‌باشد. میزان زیادی پتاسیم و فیبر در موز وجود دارد و می‌توان گفت تقریباً هر یک عدد موز حاوی ۱۰۰ کالری می‌باشد. مصرف موز در طول روز می‌تواند کمک بسیار زیادی به افزایش وزن و چاقی افراد داشته باشد.

با توجه به پتاسیم و فیبر بسیار زیادی که در میوه موز وجود دارد افراد انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزمره خود خواهند داشت.

البته در حین ورزش‌های سنگین نیز برای جبران کردن انرژی تحلیل رفته بدن مصرف موز نیز کمک بسیار زیادی خواهد داشت. پس نباید از وجود آن درطول روزمره غافل شد.

قطع به یقین مصرف موز با دیگر مواد غذایی همچون عسل، گردو و دیگر موارد می‌تواند نقش آن را برای افزایش وزن چندین برابر کند.

شیر سویا یا شیر کامل

از قدیم‌ الایام شیر به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی مفید برای وزن گرفتن و ساخت عضلات شناخته شده‌ است.

زیرا شیر از ترکیب قوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی، کلسیم و ویتامین‌های مختلف دیگری فراهم شده ‌است که با مصرف آن می‌توان از تمامی این مواد معدنی به مواد مفید بهره‌مند شد. دو پروتئین مهمی که برای عضله ‌سازی ضروری و مهم می‌باشد، در شیر نهفته است.

طبق تحقیقات انجام‌ شده اگر مصرف شیر با یک برنامه اصولی و تمرین ورزشی ترکیب شود، کمک بسیار زیادی به ساخت عضلات خواهد کرد.

تمامی افراد در طول روز باید روزانه یک لیوان شیر استفاده داشته باشند. اما اگر فردی قصد دارد دسته‌بندی خوبی از لیست غذاهای چاق ‌کننده داشته باشد، قطع به‌ یقین باید از شیر کامل استفاده کند. کالری مدنظر شیر کامل حدوداً ۱۵۰ می‌باشد که حاوی ۸ گرم پروتئین است.

به‌ غیر از آن با توجه به این‌که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است، قیمت بسیار ارزانی دارد و این می‌تواند باعث شود افراد حتما شیر را در لیست غذاهای چاق‌ کننده خود قرار دهند.

حال اگر فردی شرایط تحمل لاکتوز موجود در شیر را ندارد، بهتر است به ‌جای آن از شیر سویا استفاده کند. کالری مدنظر برای شیر سویا ۱۳۰ کالری می‌باشد که به دلیل میزان زیادی پروتئین بهتر است چندین‌بار در طول روز از آن استفاده داشته باشید تا بتوانید از ویتامین‌های آن بهره‌مند شوید.

پس می‌توان گفت شیر به ‌عنوان یک منبع خوب برای تامین پروتئین بدن شماست که قطع به ‌یقین نقش عمده و اساسی بر روی افزایش وزن و چاقی شما خواهد داشت.

مصرف برنج

یکی از مهم‌ترین منابع ساده و نسبتاً ارزان که می‌تواند به میزان مشخص ‌شده کالری و کربوهیدرات برای بدن تامین کند و در لیست غذاهای چاق ‌کننده شناخته می‌شود، برنج است. حدوداً ۱ فنجان برنج پخته‌ شده که حاوی ۱۶۵ گرم برنج می‌باشد و می‌تواند ۱۹۰ کیلو کالری انرژی به بدن برساند که حاوی ۶ گرم چربی و ۴۳ گرم کربوهیدرات می‌باشد.

تمامی ما ایرانیان علاقه بسیار زیادی به مصرف برنج داریم. حال با توجه به این‌که غذایی پرکالری شمرده می‌شود، افرادی که قصد اضافه‌ وزن و چاقی دارند به‌ سادگی می‌توانند با گنجاندن برنج در لیست غذاهای چاق ‌کننده‌ی خود میزان زیادی کالری به بدن خود برسانند.

همین‌طور در کنار مصرف برنج می‌توان از پروتئین‌ها و سبزیجات نیز استفاده کرد. علی‌الخصوص اگر شما دارای اشتهای پایینی هستید و زودتر از حد ممکن دست از غذا خوردن می‌کشید، مصرف برنج می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش وزن و چاقی شما باشد.

البته می‌توانید از برنج در میان وعده‌ها نیز استفاده داشته باشید و از ویتامین‌های مختلف آن همچون تیامین و نیاسین نیز استفاده کنید.

مصرف برنج در کنار لوبیا میزان زیادی انرژی به بدن می‌رساند

مصرف برنج در کنار لوبیا میزان زیادی انرژی به بدن می‌رساند. پس قطعا به‌ عنوان غذاهای مفید برای چاق شدن به حساب می‌آید.

مزیت دیگری که در راستای مصرف برنج وجود دارد این است که درست کردن آن هزینه و زحمت بسیار زیادی را بدنبال نخواهد داشت و افراد در هر زمانی‌که گرسنه هستند و هیچ ماده غذایی برای مصرف نیست، می‌توانند به‌ سادگی یک پیمانه برنج دم کنند.

با توجه به این ‌که می‌توان آن را در مدت ‌زمان طولانی در یخچال نگه ‌داشت، قابلیت چندین پرمصرف را نیز دارد. البته لازم می‌دانیم این توصیه را برای شما در نظر بگیریم که برای چرب کردن برنج از روغن‌های سالم و طبیعی استفاده داشته باشید. روغن‌های گیاهی جامد و کره‌های گیاهی انتخاب مناسبی نیستند.

برای این کار بهتر است از روغن زیتون بعد از پخته شدن غذا استفاده داشته باشید. البته همچنان با توجه به فواید بسیار زیادی برنج در راستای چاق کنندگی بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. زیرا در خانم‌ها می‌تواند باعث کمبود آهن شود و برای آقایان نیز باعث کمبود روی نیز خواهد شد. در هر صورت برنج نیز یکی دیگر از غذاهای مفید در این لیست شناخته می‌شود.

مصرف مغزها و کره بادام‌زمینی

افرادی که قصد دارند شناخت دقیق از لیست غذاهای چاق‌ کننده داشته باشند، باید اهمیت بسیاری به مصرف مغزها و کره‌ی بادام‌ زمینی بدهند. زیرا مصرف این‌دست از مواد غذایی انتخاب بسیار مناسبی است.

مصرف یک مشت کوچک آجیل می‌تواند حدوداً ۱۸ گرم چربی سالم به ‌همراه ۷ گرم پروتئین را برای بدن به‌ همراه داشته باشد.

با توجه به این ‌که آجیل بسیار پرکالری می‌باشد، مصرف ۲ مشت آن در طول روز می‌تواند در کنار مصرف مواد غذایی کالری بسیار زیادی را به بدن برساند.

از طرفی‌ دیگر کره آجیل همانند کره بادام‌ زمینی کاربرد بسیار زیادی در راستای افزایش اضافه‌ وزن و چاقی خواهد داشت و به ‌سادگی می‌توان آن را به انواع مواد غذایی همچون اسموتی یا ماست اضافه کنید و در میان وعده‌ها آن‌ها را مصرف کنید.

استفاده از کره بادام‌ زمینی و معتبر و خالص

فقط حتما به این نکته توجه داشته باشید که از کره بادام‌زمینی و معتبر و خالص استفاده کرده باشید. زیرا در برخی از مواقع فروشندگان و تولیدکنندگان به کره بادام‌ زمینی شکر یا روغن اضافه می‌کنند، پس حتما از محصول مدنظر و اعتبار آن مطمئن باشید.

مصرف آجیل‌ها در بین وعده‌های غذایی در هنگامی‌که علاقه بسیار زیادی به مصرف غذاهای کامل ندارید، کمک بسیار زیادی به بدن خواهد کرد.

در حالت کلی یک قاشق کره بادام زمینی می‌تواند ۹۰ کالری که حاوی ۴ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدرات و را دارد به بدن برساند. البته با توجه به این‌که کالری بسیار زیادی در پی مصرف کره بادام‌زمینی وجود دارد، بهتر است در مصرف آن زیاده ‌روی نکنید.

اما در هر صورت به‌ عنوان یک ماده غذایی سالم به حساب می‌آید که افراد می‌توانند به‌ سادگی از آن در برنامه‌های غذایی به‌ جهت چاق شدن استفاده داشته باشند.

مصرف لوبیای سبز

ممکن است از این ‌موضوع آگاه نباشید که مصرف لوبیای سبز یک گزینه بسیار ایده‌آل برای افزایش وزن و چاقی می‌باشد. زیرا میزان زیادی پروتئین و کالری در لوبیای سبز نهفته می‌باشد که فواید بسیار زیادی را برای بدن به ‌همراه خواهد داشت.

بر خلاف قد کوتاهی که در درون لوبیای سبز وجود دارد، مواد مغذی بسیار زیادی در آن یافت می‌گردد. گرچه که از قیمت بسیار ارزانی برخوردار می‌باشد، اما فواید دوچندان آن باعث می‌شود تا افراد همواره در لیست غذاهای چاق ‌کننده نام لوبیای سبز را به میان بیاورند.

بهتر است بدانید در هنگام مصرف ۱۰۰ گرم لوبیای سبز حدوداً ۴۰۰ کیلو کالری به بدن افراد اضافه خواهد شد. اما وجود این کالری‌ها چربی بسیار کمی را در بر خواهد داشت و شامل ۳۶ گرم پروتئین خواهد بود.

به نسبت گوشت قرمز پروتئین موجود در لوبیای سبز بیشتر می‌باشد و در کنار تمامی مواد مفید دیگر مواردی همچون منیزیم، آهن و کلسیم بسیار زیادی در درون آن یافت می‌شود که باعث شده ‌است نام این ماده مفید در بین لیست غذاهای چاق‌ کننده به حساب آید.

پس در هر صورت تمامی غذاهایی که با لوبیای سبز درست می‌شوند، می‌تواند برای افراد به ‌جهت چاق شدند و اضافه‌ وزن مفید باشد.

مصرف گوشت قرمز

یکی از بهترین غذاها در راستای عضله‌سازی و چاق کنندگی گوشت قرمز شمرده می‌شود و در لیست غذاهای چاق‌ کننده به حساب می‌آید. حدوداً ۳ گرم لوسین در یک قطعه استیک وجود دارد.

آمینواسیدی که می‌تواند باعث تحریک ساخت ‌و ساز پروتئین در عضلات موجود بدن گردد، با مصرف گوشت قرمز به بدن خواهد رسید.

در نهایت یکی از بهترین منابع طبیعی کراتین در رژیم‌های غذایی مصرف گوشت قرمز می‌باشد و به‌ عنوان مهم‌ترین مکمل برای ساخت عضله به حساب می‌آید.

البته لازم می‌دانیم این نکته را یادآور شویم که برای مصرف گوشت بهتر است از قسمت‌های پرچرب آن استفاده داشته باشید.

زیرا قطعا هر چه که چربی گوشت بیشتر شود، کالری بیشتری به ‌دنبال خواهد داشت و می‌تواند در راستای اضافه‌ وزن و چاقی شما تاثیرگذار باشد.

طبق یک آزمایش انجام‌ شده حدوداً ۱۰۰ زن میان‌سال روزانه ۱۷۰ گرم گوشت قرمز در رژیم‌های غذایی خود داشته‌اند.

سپس نتایج حاصل‌ شده به مدت ۶ هفته با انجام تمرین با وزنه‌های مختلف بدین‌ صورت بود که این افراد علاوه‌بر این‌که ۱۸ درصد افزایش وزن کسب کرده‌اند، توانسته‌اند قدرت بدنی بیشتری کسب کنند و نقش گوشت قرمز در راستای هورمون عضله‌ساز آن‌ها نیز بسیار بالا بوده ‌است.

با شناخت این‌ دست مسایل می‌توانید از وعده‌های غذایی گوشتی در رژیم غذایی خود استفاده داشته باشید.

سیب‌زمینی و نشاسته

یکی از اصلی‌ترین موارد مهم در لیست غذاهای چاق ‌کننده سیب‌زمینی می‌باشد. در حالت کلی تمامی مواد غذایی که بر پایه نشاسته می‌باشند، بسیار در دسترس هستند و از قیمت کمی برخوردار می‌باشد.

تمامی این مواد غذایی می‌توانند برای بالا بردن کالری غذاهای مصرفی و چاق شدن تاثیر داشته باشند. مهم‌ترین مزیت این دسته از مواد غذایی افزایش یافتن میزان کربوهیدرات و کالری دریافتی در طول روز می‌باشد و می‌تواند برای افزایش وزن نیز مؤثر باشد.

از طریق مصرف سیب‌زمینی و انواع نشاسته‌های مختلف ذخایر گلیکوژن در عضلات نیز افزایش پیدا می‌کند.

این موارد مهمی همچون سیب‌زمینی، لبو، عدس، لوبیا، ذرت، جوی دوسر، ماکارونی، گندم سیاه، سبزیجات زمستانی، لوبیا و حبوبات منابع مغذی از نشاسته و همین‌طور دریافت مواد غذایی همچون فیبر می‌باشند.

مصرف نشاسته می‌تواند باعث تقویت روده‌ها شود و به تغذیه‌ی باکتری‌های آنها نیز بسیار کمک خواهد کرد. پس طبق بررسی‌های انجام‌ شده مصرف این دسته از مواد غذایی تاثیر بسزایی در افزایش وزن خواهد داشت.

مصرف انواع ماهی‌های چرب

میزان زیادی چربی و پروتئین در ماهی‌های چرب وجود دارد و نقش عمده و اساسی همانند مصرف گوشت قرمز برای بدن خواهد داشت.

اما به‌ غیر از وجود پروتئین‌ها ویتامین‌هایی که در گوشت قرمز وجود دارد، امگا ۳ مفید در ماهی می‌تواند برای بدن بسیار خاصیت منحصر به ‌فردی داشته باشد.

مصرف انواع ماهی‌ها در لیست غذاهای چاق ‌کننده می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را به کمترین حد خود برساند. یکی از مهم‌ترین ماهی‌های مفید ماهی سالمون می‌باشد که پروتئین بسیار زیاد درون آن می‌تواند باعث عضله‌سازی بسیار بدن گردد.

به‌ عنوان نمونه برای شناخت بیشتر فیله‌ی ماهی سالمون باید بدانید که تنها در ۱۷۰ گرم آن حدوداً ۴ گرم چربی امگا ۳، و ۳۵۰ گرم کالری وجود دارد

همین ماده غذایی می‌تواند حدوداً ۳۴ گرم پروتئین با کیفیت بسیار بالا را به بدن برساند که به‌ مرور زمان مصرف آن می‌تواند در ساخت عضله و افزایش وزن افراد لاغر کمک بسیار زیادی داشته باشد.

مصرف میوه خشک

میوه خشک نیز منبع غنی از کالری های متعدد همچون آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبرهای سالم و دیگر موارد می‌باشد و یک مورد برای رسیدن به افزایش وزن است. در واقع می‌توان گفت که در لیست غذاهای چاق‌ کننده باید از انواع میوه‌های خشک نیز نام برد.

زیرا قند بسیار بالایی که در میوه‌های خشک وجود دارد و می‌تواند برای چاقی کمک کند. البته مصرف میوه‌های خشک برای افرادی که درگیر رژیم‌های کاهش وزن می‌باشد، به ‌هیچ‌وجه توصیه نخواهد شد.

در کنار تمامی این موارد به دلیل این‌که مصرف میوه‌های خشک بسیار راحت می‌باشد و از طعم بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. قطعا به ‌عنوان یک میان وعده مفید می‌توانید بر روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

تصور تعداد بسیار زیادی از مردم این است که میوه‌ها براثر خشک شدن مواد مغذی خود را از دست می‌دهند، اما واقعیت امر بر این است که میوه خشک از فیبر بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و قادر به حفظ کردن تعداد بسیار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد.

برای این‌ که بهترین طعم را از میوه‌های خشک دریافت کنید، می‌توانید آن را با ماست ترکیب کنید و از طریق آن میزان زیادی پروتئین، چربی و مواد غذایی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

نان غلات سبوس‌دار

یکی دیگر از منابع بسیار خوب که در لیست غذاهای چاق ‌کننده شناخته می‌شود و حاوی میزان زیادی کربوهیدرات می‌باشد، نان سبوس‌دار است. این نان گزینه مناسبی برای افزایش وزن می‌باشد.

در صورتی‌ که بتوانید در وعده‌های غذایی خود این نان را با دیگر مواد پروتئینی همچون گوشت، پنیر یا تخم‌مرغ ترکیب کنید، قطعا در وعده‌های غذایی خود کالری بسیار مناسبی دریافت خواهید کرد که این کالری می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی افزایش وزن شما و رسیدن به یک تناسب اندام ایده‌آل داشته باشد.

اما مهم‌ترین چیز در راستای مصرف نان این است که از نان‌های قلعه‌ای کارخانه‌ای که دارای کره گیاهی و شکر افزودنی می‌باشند، استفاده نکنید. زیرا مصرف آن‌ها سالم نیست.

بلکه بهتر است از نان‌های سنتی که از نانوایی‌ها تهیه می‌شوند، استفاده داشته باشید. با رعایت این نکته قطعا از طریق مصرف این‌ دست از مواد غذایی به افزایش وزن می رسید.

مصرف گرانولا

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که نیاز به افزایش وزن دارید، هرگز مصرف گرانولا را از دست ندهید. گرانولا یک غلات بسیار لذیذ است و طعم بسیار لذت‌ بخشی دارد. علی‌الخصوص دارای انرژی خیلی زیاد، فیبر و کالری بسیار مفیدی است که حاوی از پروتئین‌های مختلف می‌باشد.

به‌ همین دلیل یک استکان گرانولا در وعده صبحانه می‌تواند حدوداً ۴۰۰ ۵۰ کالری به بدن شما اضافه کند. اگر بخواهیم به فواید اصلی این ماده مفید بپردازیم این است که هیچ‌گونه ضرری برای بدن ندارد و بسیار سالم است.

اگر بتوانید در طول روز گرانولایی که در آن شکر زیاد نباشد، میل کنید وزن بسیار زیادی کسب خواهید کرد. پس می‌توان در لیست غذاهای چاق‌کننده نام گرنولارا نیز به میان آورد.

مصرف آووکادو

در راستای شناخت لیست غذاهای چاق ‌کننده آواکادو نیز یک مواد غذایی منحصر به ‌فرد برای رسیدن به چاقی و اضافه ‌وزن شناخته می‌شود.

این درست است که آواکادو کمی گران می‌باشد، اما بر خلاف دیگر میوه‌های مختلف یک میوه‌ی چرب و پرکالری می‌باشد و از چربی سالمی برخوردار می‌باشد.

ترکیب آووکادو با ماست یونانی به‌ همراه نان تمام غله می‌تواند یک مواد غذایی منحصر به‌ فرد برای دریافت کالری بسیار زیادی در طول روز باشد.

به‌ عنوان نمونه یک آواکادوی بزرگ حدوداً ۳۲۲ کالری در بر دارد که حاوی ۱۷ گرم فیبر و ۲۹ گرم چربی می‌باشد و این میوه از ویتامین بسیار متنوعی برخوردار می‌باشد و بدن را سرشار از مواد معدنی خواهد کرد.

پیشنهاد جذابی که برای مصرف آووکادو برای شما خواهیم داشت، استفاده از املت آواکادو است. البته اضافه کردن آن به سالاد نیز یک گزینه بسیار مناسب است پس‌از مصرف آن هرگز غافل نشوید.

مصرف شکلات تلخ

شکلات تلخ به‌ عنوان یکی دیگر از مواد غذایی که در لیست غذاهای چاق‌ کننده شناخته می‌شود و می‌تواند میزان زیادی آنتی‌ اکسیدان برای بدن به ‌همراه داشته باشد. البته در صورتی از فواید منحصر به ‌فرد آن بهره‌مند خواهید شد که از شکلات‌های تلخ بالای ۷۰ درصد استفاده کرده باشید.

در هنگام مصرف هر ۱۰۰ گرم شکلات تلخ حدوداً ۶۰۰ کالری به بدن افراد اضافه خواهد شد که ترکیبات مقوی از ریز مغذی‌ها، تقویت‌کننده ها و دیگر مواردی همچون فیبر، منیزیم و آنتی‌اکسیدان برای بدن به‌ همراه خواهد داشت و می‌تواند تأمین ‌کننده میزان زیادی از ویتامین‌های بدن باشد و در راستای افزایش وزن نقش داشته باشد.

مصرف پنیر

در هنگام بررسی لیست غذاهای چاق ‌کننده بهتر است که با مصرف پنیر نیز مواجه خواهید شد. بهتر است بدانید که در راستای بهتر است بدانید برای افزایش وزن استفاده از پنیر جایگاه ویژه‌ای را خواهد داشت.

البته تمامی ما ایرانی‌ها علاقه‌مند به استفاده از پنیر هستی.م علی‌الخصوص در وعده‌های صبحانه و عصرانه از آن استفاده می‌کنیم. کالری بسیار بالای پنیر در کنار وجود پروتئین و کلسیم آن می‌تواند نقش عمده و اساسی برای افزایش وزن ایجاد کند.

پس پنیر منبع خوبی از پروتئین و چربی‌های سالم می‌باشد که با افزایش آن در وعده‌های غذایی خود قطع به ‌یقین می‌توانید کالری بیشتری از طریق آن دریافت کنید. برای شناخت بیشتر فواید پنیر بهتر است در رابطه با کالری آن در انواع مختلف اطلاعاتی داشته باشید.

زیرا امروزه تعداد بسیار زیادی از پنیرهای مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی منحصر به ‌فرد خود می‌باشد. پس کالری مربوط در آن‌ها عبارت است از:

    هر ۱۰۰ گرم پنیر سفید، ۲۱۰ کالری؛

    هر ۱۰۰ گرم پنیر خامه‌ای ۳۸۰ کالری؛

    هر ۱۰۰ گرم پنیر پیتزای پرچرب ۴۵۰ کالری؛

    هر ۱۰۰ گرم پنیر پارمسان ۴۳۱ کالری.

مصرف تخم‌مرغ

تخم‌مرغ نیز یکی دیگر از مهم‌ترین غذاهایی است که از کیفیت بالا و چربی سالم برخوردار می‌باشد و سرشار از پروتئین‌های مختلف است.

حتما می‌دانید در هنگام عضله‌سازی مصرف تخم‌ مرغ کمک بسیار زیادی به افزایش وزن خواهد کرد. اگر از دسته افرادی هستید که با مصرف تخم‌مرغ هیچ‌گونه حساسیتی در بدن شان بروز پیدا نمی‌کند، حتما روزانه ۳ عدد تخم‌مرغ برای افزایش وزن بهتر استفاده داشته باشید.

در بررسی‌ها دریافتیم تعداد بسیار زیادی از ورزشکاران بیشتر از ۶ تخم‌مرغ در طول روز مصرف می‌کنند. در لیست غذاهای چاق زرده تخم‌ مرغ اهمیت بسیار بالایی دارد که با مصرف آن می‌توانید به اهداف خود در زمینه چاقی بیشتر زودتر برسید.

برخی از بدن سازان به دلیل مصرف پروتئین بیش ‌از اندازه فقط از سفیده تخم ‌مرغ استفاده می‌کنند. اما اغلب مواد مغذی مفید در زرده تخم‌ مرغ می‌باشد که با مصرف آن می‌توانید بدن خود را غنی از انواع ویتامین‌های مختلف کنید.

مصرف ماست پرچرب

یکی دیگر از میان وعده‌های بسیار ساده و ارزان که می‌تواند کمک بسیار مفیدی به افزایش وزن داشته باشد، مصرف ماست پرچرب می‌باشد این ماده غذایی در لیست غذاهای چاق‌ کننده شناخته می‌شود که حاوی میزان مناسبی پروتئین، کربوهیدرات و چربی می‌باشد.

ماست یونانی به ‌عنوان یکی از این ماست‌های چرب به حساب می‌آید که در اگر در طول روز وعده‌های بسیار زیادی از آن مصرف کنید، حتما دچار افزایش وزن دریافت خواهید شد. میان وعده‌های بسیار زیادی از طریق ماست درست خواهد شد.

به‌ عنوان نمونه می‌توانید مواردی همچون آجیل، اثر، نارگیل و میوه‌های خشک‌ شده را به ماست اضافه کنید و برای طعم دهی بهتر آن در طول روزمره استفاده داشته باشید.

مصرف روغن‌های سالم

در صورتی ‌که قصد دارید چند کیلویی به وزن خود بیفزایید، بهترین گزینه برای شما مصرف روغن‌های سالم و پرچرب از روغن زیتون بکر و موارد دیگری همچون روغن آفتاب‌گردان طبیعی، روغن کنجد، روغن نارگیل و روغن آواکادو از مهم‌ترین روغن‌هایی هستند که از ارزش غذایی بالایی برخوردار می‌باشند.

این دسته از روغن‌ها بر روی مواد غذایی خام همچون سالاد ها و یا غذاهای پخت مورد استفاده قرار می‌گیرند که می‌توانید از وجود آن‌ها بهره کافی ببرید.

مصرف سالاد تن

در لیست غذاهای چاق ‌کننده ممکن است تنوع کمی وجود داشته باشد. مصرف سالاد تن یکی از غذاهای مهمی است که می‌توانید از طریق آن حدوداً ۳۹ گرم پروتئین دریافت کنید.

یک وعده غذایی کنسرو تن حاوی ۱۷۹ کالری انرژی می‌باشد. اما مسئله مهم این است که تعداد بسیار زیادی از افراد به‌ عنوان چاشنی به آن سس اضافه می‌کنند که به ‌ازای هر یک قاشق غذاخوری نورد گرم چربی به آن اضافه خواهد شد.

برای ‌اینکه نتیجه بهتری از این غذای منحصر به ‌فرد بگیرید، می‌توانید به ‌جای سس از ماست یونانی یا ماست چکیده استفاده داشته باشید که پروتئین و ویتامین بیشتری به بدن خود برسانید و با افزایش وزن نیز مواجه شوید. در عین‌حال این ‌موضوع باعث می‌شود چربی کمتری به بدن شما برسد و پروتئین بیشتری از طریق آن دریافت کنید.

مصرف سوشی

در مطلب بالا به این نکته اشاره کنیم که ماهی به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در لیست غذاهای چاق‌ کننده به حساب می‌آید

اما ماهی خام به‌تنهایی اما سوشی به‌عنوان یکی از مواد غذایی چاق‌کننده نیز به حساب می‌آید. ماهی خام به ‌تنهایی کالری ورودی برای بدن نخواهد داشت، اما سوشی فرآیند دیگری را خواهد داشت.

زیرا مواد غذایی دیگری همچون میگوی آغشته به خمیر، سس مایونز، پنیر خامه‌ای و دیگر موارد در آن برنج سفید و دیگر موارد در آن به کار برده می‌شود که باعث می‌شود، میزان کالری آن افزایش پیدا کند.

همین‌طور مهم‌ترین بخش مصرف سوشی سس سویا می‌باشد که به دلیل سدیم بسیار بالایی که دارد و نفاخ می‌باشد، کالری بسیار زیادی را نیز برای بدن نخواهد داشت.

اگر شما نیز قصد دارید از رژیم غذایی چاق ‌کننده استفاده کنید، بدون عذاب وجدان تا جایی‌که می‌توانید سوشی مصرف کنید.

مصرف قهوه

یک ماده مؤثر دیگر که می‌تواند در لیست غذاهای چاق‌ کننده به حساب آید، قهوه می‌باشد. کافئین موجود در آن می‌تواند با وظیفه محافظت از سلول‌های مغز را در بر داشته باشد و بیماری‌های بسیار زیادی را از بدن دور خواهد کرد.

حال مصرف یک لیوان بزرگ لاته در کنار شیر پرچرب می‌تواند در طول روز حدوداً ۳۰۰ کالری به بدن اضافه کند و حاوی ۱۵ گرم چربی نیز می‌باشد.

اگر قصد دارید میزان کالری بیشتری دریافت کنید، حتما قهوه خود را با شیر و شکر مصرف کنید. اگر مقدار کمی شیر و شکر بیشتر به قهوه خود اضافه کنید، حدوداً ۳۰ کالری به قهوه خود اضافه کرده‌اید.

البته نکات منحصر به ‌فرد دیگری در راستای شناخت لیست غذاهای چاق‌ کننده و رسیدن به افزایش وزن وجود دارد که با کمک گرفتن از یک پزشک حاذق می‌توانید در این راه موفق باشید. دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین جراحی چاقی در کنار شماست تا در این‌باره شمارا راهنمایی کند.

برگر سبزیجات

میزان کلسترول موجود در برگر سبزیجات به نسبت کتلت های گوشتی کمتر می‌باشد. اما مهم‌ترین چیز این است که وجود برگرهای خانگی می‌تواند حدوداً هزار کالری و حتی بیشتر به وزن افراد اضافه کند.

البته در نظر داشته باشید مصرف برگرهای خانگی خیال شما را از ورود مواد غذایی ناسالم درامان نگه خواهد داشت. پس چاشنی‌های روی برگر را نیز مهم بشمارید و تمامی مواد غذایی همچون کاهو، خیار، گوجه و دیگر موارد را نیز حتما در طول روز استفاده کنید.

مصرف پیتزا

در لیست غذاهای چاق ‌کننده پیتزا به ‌عنوان یکی از غذاهای محبوب در بین کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود. همه ما می‌دانیم که اجزای تشکیل ‌دهنده اصلی پیتزا چیست.

حتما با هر کدام یک از آن‌ها آشنا هستید. در نهایت مصرف پیتزاها که به‌ عنوان غذاهای پرچرب و پرکالری شمرده می‌شود، می‌تواند چاقی را برای افراد در بر داشته باشد.

در پیتزاها معمولاً مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات تصفیه‌ شده، گوشت فرآوری شده، پنیر بسیار، و دیگر موارد وجود دارد که تمامی آن‌ها عملکرد مفیدی در راستای افزایش وزن و چاقی خواهند داشت.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف بی‌رویه گوشت می‌تواند به ‌غیر از افزایش وزن و چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌های خاص را بدنبال داشته باشد.

شما باید به‌خاطر داشته باشید که تمامی پیتزاها از یک دستورالعمل استفاده نمی‌کنند. مصرف پیتزاهای خانگی به نسبت سالم‌تر امنی باشد.

تمامی غذاهای فراوری تجاری

به‌ غیر از همه مواد غذایی که در لیست غذاهای چاق‌ کننده به حساب می‌آیند. تمامی غذاهای فراوری شده تجاری به ‌عنوان موارد مهم افزایش وزن شناخته می‌شوند. تعداد بسیار زیادی از افراد امروزه از غذاهای کنسروی و محصولات غذایی فراوری شده و آماده استفاده می‌کنند.

در صورتی‌ که امکان دارد مصرف این غذاها برای تمامی افراد سالم نباشد و به دلیل میزان زیادی سدیم، قند بالا و چربی بسیار زیاد و کالری بسیاری دربر خواهند داشت، ممکن است باعث بروز چاقی‌های نگران‌ کننده در بدن افراد شود.

اما در هر صورت مصرف این دسته از غذاها رابطه مستقیمی با افزایش وزن خواهد داشت. طبق مطالعات انجام‌ شده کیفیت رژیم غذایی افراد نقش مؤثرتری در باره افزایش وزن خواهد داشت.

به ‌همین دلیل لیستی از غذاهای فرآوری شده در ادامه این مطلب آماده کرده‌ایم تا اگر شما نیز قصد چاقی دارید از این دسته از مواد غذایی استفاده داشته باشید. هرچند که توصیه می‌کنیم بهتر است برای چاق شدن از مواد غذایی مفید بهره‌مند شوید.

شیرینی‌ها:

شیرینی‌ها، پودینگ ها، ن کوکی‌ها، پروتئین بار، گرانولا

وعده‌های راحت:

غذاهای یخ‌زده آماده سر، مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، کنسروها، سوپ‌های کنسروی

لبنیات شیرین شده:

بستنی، نوشیدنی‌های حاوی شیر، ماست منجمد، ماست طعم‌دار

تنقلات خوش‌طعم :

چوب‌شور، چیپس، پفک با، کراکر، ذرت بوداده در مایکروویو

گوشت‌های فرآوری شده:

اغذیه: پرون، سوسیس، کنسرو گوشت، هات‌داگ، گوشت اغذیه‌فروشی، بیکن، بولونیا

در راستای مصرف هرگونه مواد غذایی فرآوری شده حتما دقت بسیار زیادی به برچسب آن داشته باشید و از محصولاتی استفاده داشته باشید که میزان کمی کالری، قند افزوده و سدیم دارند کیفیت رژیم غذایی شما با مصرف مواد غذایی مفید سنجیده خواهد شد.

پس تلاش کنید تا از مواد غذایی مفید استفاده داشته باشید تا اگر قصد چاقی یا اضافه‌وزن دارید میزان چربی‌های بدن شما افزایش پیدا نکند.

مصرف انواع فست‌فود

امروزه مصرف انواع غذاهای فست ‌فود یک جایگزین مناسب برای افرادی است که دسترسی کافی به مواد غذایی خانگی ندارند. اما در هر صورت درست است که استفاده از این دسته از مواد غذایی می‌تواند چاقی و اضافه ‌وزن را برای افراد دربر داشته باشد، اما بسیار پرکالری، پرچرب و حاوی سدیم و قند اضافه می‌باشند.

طبق تحقیقات صورت‌ گرفته اگر تعداد مصرف فست ‌فود افراد بسیار افزایش پیدا کند، خطر افزایش چاقی در بدن افراد بیداد می‌کند و ممکن است بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت نوع ۲ بیماری‌های قلبی نیز حاصل گردد. پس تلاش کنید تا مصرف غذاهای فست‌فود خود را به حداقل برسانید.

به ‌عنوان نمونه در حد تعادل از مواد غذایی همچون برگر، پیتزا، ماهی و چیپس، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، دونات، برنج سرخ ‌شده، ناگت مرغ و دیگر موارد استفاده داشته باشید. در نهایت تلاش کنید از مواد غذائی و وعده‌های مفید به افزایش وزن برسید.

در صورتی که اضافه‌ وزن شما از طریق مواد غذایی ناسالم به حد بسیار زیادی برسد، قطعا دچار عوارض چاقی خواهید شد که بهتر است در این موارد از جراحی‌های چاقی که توسط دکتر سلیمی انجام می‌گیرد، بهره‌مند شوید تا بتوانید به محدوده وزن نرمال خود برسید.

آبمیوه

درست است که مصرف انواع میوه‌ها در رژیم غذایی برای افراد در نظر گرفته می‌شود، اما اگر شخصی قصد کاهش وزن داشته باشد، مصرف بیش ‌از اندازه میوه‌ها آب‌میوه‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش وزن او داشته باشد.

به‌ همین دلیل می‌توان گفت که مصرف آبمیوه‌ها به‌ جای میوه در لیست برنامه‌های غذایی افرادی که قصد کاهش وزن دارند کار مناسبی است. اما اگر شخصی لاغر هستید و قصد اضافه ‌وزن دارید، هیچ مانعی برای مصرف آبمیوه‌ها برای شما وجود ندارد.

زیرا با توجه به این‌که آبمیوه‌ها به نسبت خود میوه چندین برابر کالری ذخیره‌ شده در خود نگه می‌دارند، می‌توانند انرژی بسیار زیادی را برای بدن فراهم سازند.

پس حتما می‌توان گفت میزان قند و فیبر بسیار کمتری در میوه‌ها به نسبت آبمیوه‌ها وجود دارد. پس می‌توانید در راستای افزایش وزن و چاقی به جای مصرف میوه‌ها از آبمیوه‌ها استفاده داشته باشید تا نتیجه بهتری از افزایش وزن دریافت کنید.

گوشت چرخ‌کرده بوقلمون

ممکن است شما نیز این مزدور شنیده باشید که همیشه عنوان می‌کنند، مصرف گوشت بوقلمون به نسبت مصرف گوشت گاو سالم‌تر و بهتر می‌باشد.

اما تمامی این موضوع در این نکته خلاصه نمی‌شود. به دلیل این‌ که حدوداً ۳ گرم چربی اشباع‌ شده در ۱۱۵ گرم گوشت چرخ‌ کرده بوقلمون نهفته می‌باشد. حال در همین اندازه گوشت راسته گوسفند حدوداً ۲٫۵ گرم چربی اشباع‌شده وجود دارد.

دلیل این ‌موضوع این است که گوشت چرخ‌کرده بوقلمون مخلوطی از گوشت قرمز و سفید می‌باشد. پس در صورتی ‌که قصد افزایش وزن را دارید، می‌توانید گوشت چرخ‌کرده حدوداً ۹۵ درصد بدون چربی باشد را استفاده کنید. می‌توانید میزان زیادی گوشت سینه بوقلمون به آن اضافه کنید.

حال آن دسته از افرادی که قصد دارند شناخت بیشتری از لیست غذاهای چاق کننده داشته باشند تا در رژیم‌های غذایی لاغری خود بیشتر مراعات کنند، بهتر است از مواد غذایی که دکتر برای آنها در نظر می‌گیرد بهره‌مند شوند.

سس کچاپ

درست است که هیچ‌گونه اطلاعاتی در راستای وجود چربی در سس کچاپ دیده نمی‌شود، اما همین‌طور که از کالری پایینی برخوردار می‌باشد و میزان زیادی ویتامین A و C در درون گوجه‌فرنگی وجود دارد،

اما همچنان ممکن است سس کچاپ به‌ عنوان یکی از موارد مهم برای افزایش وزن شناخته شود. دلیل اصلی آن وجود نمک و شکر فراوان در سس کچاپ می‌باشد. به‌ همین دلیل است که اغلب افرادی که قصد کاهش وزن دارند، از مصرف سس کچاپ مجاز نیستند.

اما اگر وزنی در محدوده نرمال دارید و قصد دارید با مصرف با شناخت بیشتر و انواع غذاها انواع مواد غذایی در لیست غذاهای چاق ‌کننده به چاقی بیشتر برسید، می‌توانید از سس کچاپ بهره‌مند شوید.

آن دسته از افرادی که قصد دارند برای رسیدن به تناسب اندام خود رژیم‌های لاغری و انجام بدهند، می‌توانند از طریق جراحی چاقی نیز به نتیجه دلخواه خود برسند.

نکات مهم برای مصرف مواد غذایی چاق ‌کننده در چیست؟

با تمامی موارد گفته‌ شده و شناخت انواع مواد مفید که در لیست غذاهای چاق ‌کننده شناخته می‌شوند. باید حتما به این ‌موضوع توجه کنید که رژیم چاقی فقط با خوردن غذاهای چاق ‌کننده صورت نمی‌گیرد.

بلکه غذای شما باید از ارزش غذایی بالایی برخوردار باشد و در کنار آن تمرین و ورزش‌های مفید به شما کمک کند تا نتیجه بهتری از افزایش وزن دریافت کنید.

مصرف غذاهای مغذی و پرکالری باعث می‌شود تا به‌ صورت اصولی اضافه ‌وزن داشته باشید و دچار چربی‌های بی‌اندازه نشوید. پس این نکته سبب می‌شود به‌ جای وجود چربی‌های بی‌اندازه عضلات شما بیشتر گردد.

فقط افزودن یکی از این مواد غذایی که در لیست غذاهای چاق ‌کننده ذکر کردیم باعث افزایش وزن نخواهد شد. چیزی که می‌تواند باعث تضمین موفقیت شما شود، استفاده از یک برنامه تخصصی خوب توسط یک پزشک حاذق می‌باشد.

البته در صورتی‌ که در این شرایط از غذاهای غیرمفید استفاده داشته باشید، قطعا میزان چاقی شما به‌ حدی افزایش پیدا می‌کند که نیازمند استفاده از جراحی چاقی توسط دکتر سلیمی خواهید بود.

اما بهترین نکات مهم در راستای رسیدن به افزایش وزن از طریق مواد غذایی مفید شامل موارد زیر خواهد شد.

    سعی کنید میزان مصرف چربی و کربوهیدرات را بیشتر کنید.

    توجه بسیار زیادی به مصرف میزان پروتئین داشته باشید.

    بیشتر از آنچه که می‌سوزانید کالری دریافت کنید.

    اگر گرسنه نیستید هستید حتما به ‌زور مواد غذایی مصرف کنید.

    با برنامه پیش بروید.

    برای وعده‌ها و میان وعده‌های خود برنامه‌ریزی کنید.

    ورزش‌های با وزنه را بیشتر انجام بدهید.

    قدرت بدنی خود را افزایش دهید.

با این نکات قطعا در راستای افزایش وزن و چاقی اصولی موفق خواهید بود. در غیر این صورت اگر دچار چاقی بیش‌ از اندازه شوید عوارض چشمگیر آن باعث می‌شود تا همواره به ‌دنبال راهکاری برای رسیدن به کاهش وزن باشید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم لیست غذاهای چاق ‌کننده برای شما داشته باشیم و به معرفی آن‌ها بپردازیم تا با مصرف آن‌ها به ‌سادگی بتوانید مسیر افزایش وزن را سپری کنید.

درحقیقت مهم‌ترین راز پشت مصرف مواد غذایی چاق‌ کننده این است که بتوانید بیشتر از مواد غذایی کالری‌هایی که درطول روز می‌سوزانید مواد غذایی دریافت کنید. هدف از افزایش وزن رسیدن به یک چاقی اصولی و بدون وجود چربی می‌باشد.

در صورتی‌ که در این راه قدم اشتباهی بردارید، قطعا چاقی شما منجر به افزایش وزن و وجود عوارض متعدد خواهد شد که می‌تواند بسیار نگران‌ کننده باشد. پس تلاش کنید تا جای ممکن از برنامه‌های رژیم غذایی اصولی استفاده داشته باشید تا در این راه موفق باشید.

در صورتی ‌که در این راه اشتباه قدم بردارید، چاقی‌های مفرط نگران‌ کننده است. امیدواریم که مطالعه این مقاله توانسته باشد سطح اطلاعات شما را در زمینه انواع لیست غذاهای چاق ‌کننده افزایش داده باشد و با مطالعه آن اطلاعات بسیاری کسب کرده باشید.

کدخبر: 880795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟