رولت گوشت یک غذای خوشمزه و شیک

به گزارش رکنا، برای تهیه رولت گوشت دستور زیر را با دقت بخوانید.

مواد لازم برای تهیه رولت گوشت

گوشت چرخ کرده ترکیب گوساله و گوسفندی 250 تا 300 گرم

پیاز تقریبا بزرگ یک عدد

نمک، فلفل، کمی زعفران دم کرده و زردچوبه خیلی کم، کمی سماق و پودر تخم گشنیز (می توانید حذف کنید)

فلفل دلمه ای رنده شده یک قاشق چایخوری

سیر یک حبه کوچک

آرد نخودچی یک قاشق سرخالی(از آرد سفید هم می توانید استفاده کنید)

زرشک و گردو به اندازه لازم

رب گوجه

طرز تهیه رولت گوشت

پیاز و سیر را رنده کنید و آب پیاز را کامل بگیرید، گوشت و ادویه جات بالا و آرد را اضافه کنید و کاملا با دست ورز بدهید تا چسبندگی پیدا کند و روی گوشت را نایلون بگذارید و حدود 2 الی 3 ساعت داخل یخچال بگذارید.

حالا داخل قابلمه کوچکتری پیاز خرد و سرخ کنید. بعد گردوی خرد شده و زرشک و دوباره کمی نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید، (کشمش هم می توانید اضافه کنید، سلیقه ای است) من کمی خلال پسته هم ریختم. حواس تان باشد زرشک زیاد نریزید که خیلی ترش می شود.

حالا گوشت را از یخچال خارج کنید و روی سلفون که کمی چرب کردید به شکل مستطیل پهنش کنید، از مواد زرشکی روی گوشت پهن شده بریزید و به کمک سلفون گوشت را رول کنید و با همان نایلون به شکل شکلات ببندید و دوباره بگذارید در یخچال و یک تا دو ساعت به آن استراحت بدهید.

بعد داخل ماهیتابه ای که اندازه رولت باشد کمی روغن بریزید و نایلون دور گوشت را به آرامی جدا کنید و رولت را داخل روغن با حرارت بالا سرخ کنید، چون می خواهیم فقط سرخ شود، اگر با حرارت کم سرخ کنید گوشت ترک می خورد و آب می اندازد.

وقتی 4 طرف گوشت کامل سرخ شد از ماهیتابه خارج کنید و داخل همان ماهیتابه دوباره پیاز خیلی ریز خرد شده یا رنده شده بریزید و سرخ کنید و بعد یک قاشق رب اضافه کنید و کمی تفت بدهید و دوباره نمک و فلفل و زعفران بریزید و کمی هم‌ شکر اضافه کنید، آب جوشیده را نیز اضافه کنید و وقتی سس در حال قل زدن بود رولت گوشت را بگذارید داخل سس و در ظرف را بگذارید تا با حرارت کم پخته شود، من چند تا آلوی خورشتی هم داخل سس اضافه کردم که خیلی خوشمزه می شود. بعد از اینکه پخته شد و سس غلیظ شد داخل ظرف مناسب بگذارید و با چاقو رولت را برش بزنید. نوش جان

کدخبر: 909112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟