طرز تهیه درست تخم مرغ همزده

به گزارش رکنا، تخم مرغ خوردن سنتی است که به هزاران سال پیش برمی‌گردد. در حدود سال 1400 پیش از میلاد، پرندگان اهلی شدند و در مصر و همچنین چین پرندگان برای مصرف انسان تخم‌گذاری می‌کردند.

اما تهیه تخم مرغ چه برای خودتان و چه برای اعضای خانواده‌تان روش‌های مختلفی دارد. با این حال، یک راه وجود دارد که به ظرافت و دقت کمی نیاز دارد و آن هم زدن تخم مرغ‌هاست. اما آیا می‌دانستید که درست کردن تخم‌مرغ‌ها به آن آسانی هم که به نظر می‌رسد نیست و ممکن است اشتباه بزرگی حین پختن آنها انجام دهید؟ طرز تهیه درست تخم مرغ را در ادامه بخوانید.

تخم مرغ بسیار ظریف است و باید با احتیاط از آن استفاده کرد. تایمز هند هشدار می‌دهد در حالی که خوردن تخم‌مرغ‌های نیم‌پز یا خام خطر ابتلا به سالمونلا را به همراه دارد، خوردن تخم‌مرغ‌هایی که بیش از حد پخته شده‌اند نیز برای شما ضرر دارد.

اندرو ویتنی می‌گوید بزرگترین اشتباهی که ممکن است هنگام هم زدن تخم‌مرغ مرتکب شوید، به دمای ظرف شما مربوط می‌شود. اگر اجاق گاز خیلی داغ است، تخم‌مرغ‌ها می‌توانند بسوزند یا خشک شوند، بنابراین بهترین کار این است که با یک تابه روی حرارت کم تا متوسط شروع کنید. ویتنی همچنین توصیه می‌کند کره را به دمای اتاق برسانید و آن را اضافه کنید و سپس مخلوط تخم مرغ را قبل از اینکه کره کاملا ذوب شود اضافه کنید. استفاده از کاردک لاستیکی برای چرخاندن آرام تخم‌مرغ‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود غذای شما قوام خوب و لطیفی بگیرد.

پس اگر می‌خواهید تخم مرغ هم‌زده درست کنید باید به نکات بالا توجه داشته باشید و بدون آگاهی از نحوه درست کردن تخم مرغ دست به این کار نزنید. البته به نظر ساده می‌آید اما ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند. مراقب باشید که حتما قبل از استفاده از تخم مرغ تاریخ انقضای آن را نگاه کنید و تخم مرغ‌هایی را انتخاب کنید که از لحاظ ظاهری سالم باشند و شکستگی نداشته باشند.

منبع: 55آنلاین

کدخبر: 815333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟