عصرانه ای خوشمزه به نام کیک ماست و گردو

به گزارش رکنا ، کیک ماست و گردوی بدون گلوتن بدون شکر، بدون مواد لبنی و کاملا گیاهی است. این کیک شرینی‌اش را از شربت گیاهی دارد. شما می‌توانید شربت ذرت را جایگزین شربت افرای گران قیمت کنید و با ماست سویا به جای ماست لبنی، آن را کاملا گیاهی کنید. همچنین به جای کره هم از روغن نارگیل استفاده می‌شود.

در صورتی که ماست گیاهی دور و برتان نیست از ماست ساده محلی استفاده کنید. حتی می‌توانید خودتان در خانه ماست درست کنید. این کار بسیار اسان است. برای جایگزینی آرد بدون گلوتن، به جای آرد گندم، از ترکیب آرد گندم سیاه و گردوی خرد شده استفاده شده است.

مواد لازم

چیا: ۱ قاشق غذاخوری + ۳ قاشق غذاخوری آب

ماست غیر لبنی: ۱ پیمانه (یا ماست لبنی محلی)

شربت افرا یا ذرت: ۸ قاشق غذاخوری

آب لیمو: ۲ قاشق غذاخوری

روغن نارگیل: ۱/۴ پیمانه

اسانس وانیل: ۱ قاشق چایخوری

گردو: ۱ و ۱/۲ پیمانه

آرد گندم سیاه: ۱ پیمانه

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری

سس کاراملی ارده

ارده: ۴ قاشق غذاخوری

شربت افرا یا ذرت: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس روشن کنید و یک قالب با قطر ۱۸ سانت را کاغذ بگیرید.

۲. دانه‌های چیا را با آب مخلوط کرده و تخم چیا را درست کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا لعاب بدهد.

۳. همه مواد مرطوب را داخل کاسه‌ای بزرگ ریخته و بهم بزنید تا یکدست شوند. حواستان باشد که همه مواد هم دمای محیط باشند تا از جامد شدن روغن نارگیل جلوگیری شود.

۴. ۱/۴ پیمانه گردو را کنار بگذارید. بقیه گردو‌ها را با آرد گندم سیاه و بیکینگ پودر داخل غذاساز بزنید و فقط در حد ترکیب شدن و چند ثانیه‌ای، آن‌ها را مخلوط کنید.

۵. مواد خشک را داخل مواد مرطوب بریزید تا یک خمیر غلیظ تشکیل شود. گردوی کنار گذاشته را داخل این خمیر می‌ریزیم و مواد را داخل قالب کمربندی می‌ریزیم. در صورت دلخواهاز مقداری گردو برای روی آن‌ها استفاده می‌کنیم.

۶. آن را در فر از پیش گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه برای فر کانوکشن و برای فر معمولی در مدتی طولانی‌تر بپزید. برای تست پخت کیک، یک خلال دندان را در آن فرو کنید اگر تمیز بیرون بیاید، یعنی کیک پخته است.

۷. برای درست کردن سس کاراملی، دو ماده تشکیل دهنده آن را داخل کاسه‌ای کوچک بریزید و ترکیب کنید. پس از خنک شدن کیک، روی آن بریزید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟