خوشمزه ترین کاپ کیک ها با میوه های تابستانی + دستور پخت

کاپ‌کیک یا کیک فنجانی همان گونه که از نامش پیداست یک کیک گرد، اما در سایز کوچک و در اندازه یک فنجان چای است.

یکی از دلایل نام‌گذاری آن هم شاید به این دلیل باشد که همه اندازه‌ها بر حسب فنجان محاسبه می‌شد و هنوز وزن کردن مواد تشکیل دهنده کیک بر اساس جرم تشکیل دهنده مرسوم نبود.

کاپ‌کیک انواع مختلفی دارد از انواع وانیلی تا شکلاتی و یا انواع کاپ‌کیک‌های میوه‌ای که بر اساس نوع فصلشان درست می‌شوند. کاپ‌کیک البته تنها کیک و شیرینی نیست بلکه بعضی از غذا‌ها نیز با همان قالبی درست می‌شوند که کاپ‌کیک در آن‌ها پخته می‌شود. قالب مافین و کاپ‌کیک یکی است، اما این دو با هم متفاوت هستند.

مافین بیشتر شبیه به نان است و بسیار متراکم و اغلب از جوش‌شیرین برای پف کردن آن استفاده می‌شود، اما کاپ‌کیک‌ها بافتی لطیف همانند کیک دارند و بیشتر اوقات برای درست کردن آن‌ها از کره استفاده می‌شود. رویه کاپ‌کیک با انواع باتر‌کریم، خامه و میوه‌های رنگارنگ تزئین می‌شود. ما در اینجا چند کاپ‌کیک را که با میوه‌های تابستانی درست می‌شوند، به شما آموزش داده‌ایم. البته بعضی از میوه‌ها در فصل بهار نیز وجود دارند که در تابستان هم همراه شما هستند.

کاپ‌کیک توت‌فرنگی

این کاپ‌کیک توت‌فرنگی علاوه بر اینکه داخل خودش توت‌فرنگی تازه دارد، داخل باتر‌کریم آن هم از پوره توت‌فرنگی تازه استفاده شده است. این مدل از همه ساده‌تر و در عین حال زیباتر و خوشمزه‌تر است و بیش از سایرین طعم توت‌فرنگی دارد.

مواد لازم برای کاپ‌کیک

آرد سفید و سبک: ۱ و ۲/۳ پیمانه

بیکینگ‌پودر: ۳/۴ قاشق چای‌خوری

جوش‌شیرین: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

کره نرم شده: ۱/۲ پیمانه

شکر: ۳/۴ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: ۱ عدد بزرگ

سفیده تخم‌مرغ: ۲ عدد

پوره توت‌فرنگی تازه: ۱/۳ پیمانه

باترمیلک: ۱/۴ پیمانه (به نکات لازم توجه کنید)

اسانس وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

رنگ قرمز خوراکی: ۵ قطره

توت‌فرنگی نگینی شده: ۳/۴ پیمانه (خرد شده به قطعات نیم سانتی)

توت‌فرنگی: برای تزئین (دو نیم شده یا ورقه‌ای)

مواد لازم برای باتر‌کریم

پوره توت‌فرنگی: ۱/۲ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری

کره: ۱/۲ پیمانه، نزدیک به دمای اتاق

کره نمکی: ۱/۴ پیمانه (نزدیک به دمای اتاق)

پودر شکر: ۲ و ۱/۲ پیمانه

اسانس وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

رنگ غذایی: ۵ قطره (اختیاری)

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید. قالب مافین را کاغذ بگیرید. آرد را داخل یک کاسه الک کنید سپس بیکینگ‌پودر، جوش‌شیرین و نمک را هم افزوده به مدت ۲۰ ثانیه با همدیگر بهم بزنید. بهتر است که به غیر از آرد، سایر مواد را هم الک کنید.

۲. با همزن برقی، کره و شکر را با همدیگر بزنید تا زمانی که پف کند. در حین هم زدن هم مرتب لبه‌های کاسه را تمیز کنید.

۳. تخم‌مرغ و سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید. در ظرفی که باترمیلک یا شیر را ریخته‌اید، پوره توت‌فرنگی را ریخته و بهم بزنید و اسانس وانیل را هم به آن اضافه کنید.

۴. حالا با این سه بخش جداگانه یعنی آرد، کره و شکر و کاسه باترمیلک و توت‌فرنگی به این ترتیب عمل کنید. ابتدا ۱/۳ مخلوط آرد را به کره اضافه کنید. کمی هم بزنید تا حدی که فقط ترکیب شود. نیمی از مخلوط باتر‌میلک و توت‌فرنگی را بریزید سپس ۱/۳ دیگر آرد و در انتها هم باز نیم دیگر مخلوط توت‌فرنگی و آخر از همه ۱/۳ باقیمانده آرد را اضافه می‌کنیم. هر بار فقط کمی بزنید که مخلوط شوند. در همین حد.

۵. ۳/۴ پیمانه توت‌فرنگی نگینی شده را داخل آن بریزید و کمی ترکیب کنید. خمیر را طوری بریزید که داخل هر ۱۲ فنجان به یک میزان تقسیم شده باشد. باید حدود ۳/۴ فضای قالب را بگیرد (میزان مواد حدود ۱/۳ پیمانه برای هر کدام است). در فر به مدت ۲۰ تا ۲۳ دقیقه بپزید تا حدی که وقتی خلال در آن فرو می‌کنید، تمیز بیرون بیاید. بگذارید چند دقیقه‌ای در قالب مافین بمانند تا خنک شوند سپس آن‌ها را روی توری شیرینی پزی بگذارید تا کاملا سرد شوند.

۶. برای تهیه باتر‌کریم: ۱/۲ پیمانه پوره توت‌فرنگی به علاوه ۲ قاشق اضافه‌تر را داخل یک ماهیتابه گود و کوچک بریزید. روی شعله متوسط گرم کنید و مرتب بهم بزنید تا زمانی که مقدار آن به حدود ۳ قاشق غذاخوری کاهش یابد یعنی حدود ۱۰ تا ۱۴ دقیقه (آن را اندازه کنید اگر بیش از ۳ قاشق غذاخوری بود به ماهیتابه برگردانید و دوباره بهم بزنید. اگر اندازه آن دقیق نباشد، باتر‌کریم شما شل خواهد شد).

۷. پوره را داخل یک کاسه کوچک بریزید، سپس داخل فریزر بگذارید تا خنک شود (گاهی آن را بهم بزنید، چون حتی اگر فقط بخواهید آن را سرد کنید به دلیل کم بود سریع یخ می‌زند).

۸. داخل کاسه همزن برقی یا کاسه مخلوط برای همزن برقی معمولی، کره نمکی و بدون نمک را تا زمانی که خیلی کم‌رنگ و پف شوند، با همزن بزنید (در حدی که تقریبا سفید شود. موقع هم زدن، کمی بایستید و کناره‌های کاسه را تمیز کنید تا از داخل کاسه بیرون نریزد).

۹. ۱ پیمانه پودر شکر را افزوده و با ۳ قاشق غذاخوری پوره توت‌فرنگی آماده شده، اسانس وانیل و رنگ غذایی اختیاری، مخلوط کنید. آن را مخلوط کنید و در ادامه ۱ و /۲ پیمانه شکر پودر شده باقیمانده را اضافه کنید و به هم زدن با همزن ادامه دهید تا زمانی که کم‌رنگ شود و پف کنید. اگر دوست دارید غلیظ‌تر و شیرین‌تر شود می‌توانید ۱/۴ پیمانه دیگر پودر شکر اضافه کنید.

۱۰. برای تزئین کاپ‌کیک: چند تکه توت‌فرنگی خرد شده را روی وسط کاپ‌کیک بگذارید. با قیف خامه و ماسوره شیاردار، باتر کرم را دورتا دور توت‌فرنگی بزنید، سپس با یک توت‌فرنگی کوچک درسته، آن را تزئین کنید. کاپ‌کیک‌ها را در ظرف دردار نگهداری کنید.

نکات مهم

برای درست کردن پوره توت‌فرنگی، توت‌فرنگی‌ها را در غذاساز ریخته و پوره کنید، سپس به اندازه نیازتان بردارید. برای درست کردن پوره برای کاپ‌کیک و تزئین آن حدود ۱۰ توت‌فرنگی متوسط نیاز دارید البته میزان آن بنابر اندازه آن‌ها متفاوت است.

برای درست کردن باتر‌میلک، ۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو یا سرکه را داخل پیمانه اندازه گیری بریزید، سپس شیر را به قدری اضافه کنید که به ۱/۴ پیمانه برسد. بهم بزنید و حدود ۳ دقیقه بگذارید بماند.

قبل از تزئین کاپ‌کیک بگذارید خوب خنک شود.

افزودن چند قطره رنگ غذای صورتی به خمیر و همچنین به باتر کرم باعث ایجاد رنگی قرمزتر خواهد شد. یکی از روش‌های افزودن رنگ و طعم به باتر کرم توت‌فرنگی که در بالا گفته نشده، افزودن پودر توت‌فرنگی خشک به مواد است که هم رنگ و هم طعم را قویتر می‌کند.

اگر می‌خواهید کاپ‌کیک را به مدت طولانی نگهداری کنید باید آن‌ها را بدون تزئین داخل ظرفی دردار فریز کنید. سپس موقع مصرف آن‌ها را تزئین کنید.

اگر کره شما نمکی نیست، برای درست کردن آن به ازای هر ۱۰۰ گرم، ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک به آن اضافه کنید.

کاپ‌کیک هلو

برای درست کردن این کاپ‌کیک در خمیر کاپ‌کیک هلوی خرد شده ریخته شده و برای تزئین هم از آیسینگ یا کرم با پوره هلو و هلوی برش زده استفاده می‌شود.

مواد لازم برای کاپ‌کیک

آرد: ۱ و ۲/۳ پیمانه

شکر سفید: ۱/۲ پیمانه

شکر قهوه‌ای: ۱/۲ پیمانه

دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری

جوش‌شیرین: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

کره نمکی: ۳/۴ پیمانه

سفیده تخم‌مرغ: ۳ عدد

اسانس وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری

خامه ترش: ۱/۴ + ۱/۸ پیمانه

شیر: ۱/۲ پیمانه

هلوی خرد شده: ۳/۴ پیمانه

آیسینگ هلو

کره نمکی: ۱/۲ پیمانه

روغن قنادی: ۱/۲ پیمانه

پودر شکر: ۴ تا ۵ پیمانه

پوره هلو: ۵ تا ۷ قاشق غذاخوری

هلوی ورقه شده: برای تزئین

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید.

۲. آرد، شکر، دارچین، جوش‌شیرین و بیکینگ‌پودر را با هم بهم بزنید.

۳. کره، سفیده تخم‌مرغ، خامه ترش و شیر را به مخلوط اضافه کنید و با همزن روی سرعت متوسط بهم بزنید.

۴. هلو‌های خرد شده را افزوده و با قاشق بهم بزنید.

۵. قالب مافینی را که از قبل آماده کردیم، آورده و بیش از نیمی از هر کدام را پر می‌کنیم.

۶. حدود ۱۸ تا ۲۰ دقیقه مافین‌ها را بپزید.

۷. حدود ۱ تا ۲ دقیقه بگذارید همان جا در قالب خنک شوند، سپس روی توری شیرینی پزی بگذارید.

۸. برای درست کردن آیسینگ، روغن قنادی و کره را خوب با همزن بزنید تا لطیف شود.

۹. به آرامی ۳ پیمانه پودر شکر را اضافه کنید. با همزن بزنید تا کاملا ترکیب شود.

۱۰. ۵ قاشق غذاخوری پوره هلو را افزوده و مخلوط کنید.

۱۱. باقیمانده پودر شکر را اضافه کنید و با همزن بزنید تا زمانی که صاف و یکدست شود.

۱۲. در صورتی که دوست دارید طعم هلو بیشتر باشد، می‌توانید پوره هلوی بیشتری را اضافه کنید، اما آیسینگ شما روانتر خواهد شد. در این صورت کمی بیشتر پودر شکر اضافه کنید.

۱۳. روی کاپ‌کیک‌ها را با این کرم آماده شده تزئین کرده و برش‌های هلو را روی آن به عنوان تزئین بگذارید.

نکته

برای هلوی خرد شده در کاپ‌کیک و پوره آن، حدود ۳ تا ۴ هلو لازم است. البته شما به مقدار بیشتری هلو برای تزئین هم نیاز دارید.

به جای روغن قنادی می‌توان همانقدر کره اضافه کرد.

کاپ‌کیک گیلاس با باتر‌کریم گیلاسی

در اینجا ما یک نوع کاپ‌کیک داریم که در آن از گیلاس استفاده شده و کاپ‌کیک دیگری که باتر‌کریم گیلاس دارد. از این جهت توصیه می‌کنم که هر دو را با هم داشته باشید. من هر دو را تلفیق کردم و به شما یاد دادم. حالا یک کاپ گیلاسی داریم با باتر‌کریمی گیلاسیتر.

مواد لازم برای کاپ‌کیک گیلاس

گیلاس: ۴۵۰ گرم، هسته گرفته

آب لیمو: بدست آمده از ۱ عدد لیمو

آرد: ۳ و ۱/۴ پیمانه

ماست: ۱/۴ پیمانه، ماست ساده

بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

کره: ۱ پیمانه

شکر: ۲ پیمانه

سفیده تخم‌مرغ: ۶ عدد (می‌توان از ۴ تخم‌مرغ کامل استفاده کرد امازرده بر رنگ آن اثر می‌گذارد)

وانیل: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری

اسانس بادام: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

رنگ غذای قرمز: ۱ تا ۲ قطره (اختیاری)

مواد لازم برای کرم روی کاپ‌کیک

کره: ۱ پیمانه

پودر شکر: ۳ و ۱/۲ پیمانه

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

اسانس بادام: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

گیلاس هسته گرفته: ۱ پیمانه خیلی ریز خرد شده

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید و یک قالب مافین را کاغذ بگیرید.

۲. شکر و کره را با هم به مدت ۳ دقیقه بزنید تا زمانی که سبک و پف شود. چندین بار لبه‌های کاسه را تمیز کرده و مواد را به سمت پایین برانید.

۳. گیلاس‌های هسته گرفته و آبلیمو را در مخلوط کن یا غذاساز ریخته و تا زمانی که کاملا یکدست شود، پوره کنید.

۴. ماست را داخل گیلاس‌ها بریزید.

۵. آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم بهم بزنید و کنار بگذارید.

۶. تخم‌مرغ، وانیل و اسانس بادام را به کره و شکر اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

۷. نیمی از مخلوط گیلاس را به کاسه اضافه کنید و با همزن بزنید، سرعت را پایین بیاورید و نیمی از مواد خشک را اضافه کنید.

۸. مواد لبه کاسه را تمیز کنید و دوباره این کار را تکرار کنید.

۹. اگر می‌خواهید ۱ تا ۲ قطره رنگ غذایی را اضافه کنید، حالا زمان افزودن آن است. البته مجبور نیستید این کار را بکنید، اما اگر احساس می‌کنید رنگ صورتی آن مشخص نیست می‌توانید فقط ۱ یا ۲ قطره رنگ قرمز به آن اضافه کنید.

۱۰. خمیر را با قاشق داخل قالب‌های کاپ‌کیک بریزید و به مدت ۱۸ دقیقه یا تا زمانی که سیخ چوبی فرو رفته در کیک با کمی مواد درشت، بیرون بیاید، بپزید.

۱۱. قبل از تزئین آن را کاملا خنک کنید.

طرز تهیه کرم گیلاسی برای تزئین کاپ‌کیک:

۱. در کاسه همزن یا کاسه مخلوط در صورت استفاده از همزن برقی معمولی، کره را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بزنید تا نرم و سبک شود. ۱/۲ پیمانه پودر شکر را به کره اضافه کنید، با همزن بزنید تا زمانی که کاملا مخلوط شود. نمک و اسانس بادام را افزوده، سرعت را به حد متوسط رو به بالا تغییر دهید و با همزن بزنید تا سبک و پف شود یعنی حدود ۲ دقیقه. گیلاس و آب همراه آن را اضافه کنید. روی سرعت پایین هم بزنید، سپس سرعت را به متوسط رو به بالا ببرید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه دیگر هم بزنید. ترکیب کرمی باید سبک و لطیف باشد.

۲. این کرم را داخل قیف خامه بریزید و با ماسوره صاف یا شیاردار روی کاپ‌کیک خنک شده بریزید. از یک گیلاس هم برای تزئین کیک استفاده کنید. دستور کاپ‌کیک برای ۳۰ کاپ‌کیک، اما دستور باتر کرم برای ۱۸ کاپ‌کیک است، اندازه آن را بنابر نیاز بیشتر کنید.

کاپ‌کیک طالبی

کاپ‌کیک طالبی که با طالبی نارنجی و خوشمزه درست می‌شود حاوی این میوه معطر و خوش طعم است که با باتر کرم و خود میوه به صورت یک نگین درشت روی آن، تزئین می‌شود. این کاپ‌کیک به خاطر طعم و خوشبو بودن برای مهمانی‌ها حتما توصیه می‌شود.

مواد لازم برای کاپ‌کیک

پنیر کوتاژ: ۴۵۰ گرم

شکر: ۱/۲ پیمانه

شیر کامل: ۲ قاشق غذاخوری

طالبی: ۱۱۰ گرم

تخم‌مرغ: ۲ عدد

آرد سمولینا: ۳/۴ پیمانه

کره: ۱/۴ پیمانه

آرد شیرینی: ۳/۴ پیمانه

اسانس وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری

بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای کرم

کره: ۱ پیمانه

پودر شکر: ۳ پیمانه

طالبی: ۳ قاشق غذاخوری ریز شده

طالبی: مقداری توپک طالبی برای تزئین

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. قالب مافین را کاغذ بگیرید.

۲. در یک کاسه پنیر کوتاژ، شکر، شیر، پوره طالبی و تخم‌مرغ را بریزید و میکس کنید. حتی موقع هم زدن هم قطعات پنیر کوتاژ را در مخلوط می‌بینید.

۳. کره ذوب شده، آرد سمولینا، آرد شیرینی، وانیل و بیکینگ‌پودر را اضافه کنید.

۴. تا ۳/۴ هر قالب کاپ‌کیک را از خمیر پر کنید.

۵. به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر در فر بپزید یا تا زمانی که خلال دندان از داخل کیک، تمیز بیرون بیاید. کاپ‌کیک‌های با سایز استاندارد ۲۰ دقیقه وقت برای پختن می‌گیرند.

طرز تهیه کرم کاپ‌کیک

۱. در کاسه کره را به مدت ۳ دقیقه روی سرعت بالای همزن بزنید. پودر شکر را کم کم اضافه کنید و هر بار با همزن مخلوط کنید تا کاملا با آن ترکیب شود.

۲. با وانیل و طالبی مخلوط کنید.

۳. کرم را در قیف ریخته و روی کاپ‌کیک خنک شده بریزید تا تزئین شود.

۴. قبل از سرو، برش‌های گرد (توپک) طالبی را برای تزئین روی آن بگذارید. این مواد به شما ۳۶ مینی کاپ‌کیک و ۱۸ کاپ‌کیک استاندارد می‌دهد.

کاپ‌کیک لیمویی با باتر‌کریم توت سیاه

این یک کاپ‌کیک تابستانی با عطر لیمو در کاپ‌کیک و طعم خوش و رنگ زیبای توت سیاه در باتر‌کریم است. می‌توان حتی کاپ‌کیک را هم با طعم توت سیاه درست کرد. این کار با استفاده از سس توت سیاه درست می‌شود که در صورتی که دوست داشته باشید در انتها به شما خواهم گفت.

مواد لازم برای کاپ‌کیک

آرد سبک: ۱ و ۳/۴ پیمانه

بیکینگ‌پودر: ۱ و ۱/۴ قاشق چای‌خوری

جوش‌شیرین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

خامه ترش: ۱/۲ پیمانه

شیر: ۱/۲ پیمانه (شیر کامل)

اسانس وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری

سفیده تخم‌مرغ: ۲ عدد

کره: ۱۰۰ گرم (ذوب شده)

شکر: ۱ پیمانه

زست لیمو: حدود ۲ قاشق چای‌خوری (بدست آمده از ۲ عدد لیمو)

مواد لازم برای باتر‌کریم توت سیاه

توت سیاه: ۱ پیمانه

کره: ۲۰۰ گرم، خیلی نرم

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

پودر شکر: ۴ پیمانه (الک شده)

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. قالب مافین ۱۲ تایی را کاغذ بگیرید.

۲. آرد، جوش‌شیرین، بیکینگ‌پودر و نمک را داخل کاسه‌ای ریخته و بهم بزنید. خوب بهم بزنید تا مخلوط شوند.

۳. در یک پیمانه اندازه گیری بزرگ یا کاسه، خامه ترش، شیر، وانیل و سفیده تخم‌مرغ را خوب مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

۴. در یک کاسه کوچک، شکر و رنده پوست لیمو را مخلوط کنید. با استفاده از انگشتانتان، رنده پوست لیمو را داخل شکر بسایید تا بوی آن درآِید و خوب ترکیب شود.

۵. در کاسه همزن یا کاسه‌ای بزرگ برای همزن برقی معمولی، کره ذوب شده و شکر را روی سرعت متوسط بهم بزنید تا زمانی که خوب ترکیب شوند یعنی حدود ۲ دقیقه.

۶. مخلوط آرد را به آرامی به مخلوط کره و شکر اضافه کنید، بهم بزنید تا زمانی که خوب ترکیب شود. ترکیب خامه ترش، شیر و سفیده را اضافه کرده و روی سرعت پایین همزن بهم بزنید در حدی که فقط ترکیب شوند. زیاد هم زدن منجر به فشردگی و خشکی کیک می‌شود.

۷. خمیر را به طور یکسان داخل ۱۲ قالب مافین بریزید سپس قالب را در فر قرار دهید. به مدت ۱۶ دقیقه بپزید یا تا زمانی که خلال دندان را که در آن فرو می‌کنید، تمیز بیرون بیاید. قبل از تزئین بگذارید کاپ‌کیک‌ها به طور کامل خنک شوند.

۸. برای درست کردن باتر‌کریم توت سیاه؛ توت سیاه و آب لیمو را در یک کاسه کوچک و گود مخلوط کنید. روی حرارت متوسط گاز گرم کنید و مرتبا بهم بزنید تا زمانی که توت سیاه به اندازه‌ای نرم شود که به راحتی له شود. حدود ۶ تا ۷ دقیقه بگذارید بماند در حدی که شبیه مربای توت سیاه به نظر برسد. وقتی مخلوط روی قاشق را می‌گیرد آن را از روی حرارت بردارید. یک الک خیلی ریز را روی یک کاسه کوچک بگذارید و پوره را داخل آن بریزید و فشار دهید تا پوره شود. دانه‌ها و قطعات بزرگ را توی الک بگذارید بماند. مخلوط را بگذارید کاملا سرد شود.

۹. وقتی که مخلوط آماده کار است، باتر‌کریم را درست کنید.

۱۰. کره نرم شده را داخل کاسه همزن بگذارید، کره را روی سرعت متوسط هم بزنید تا زمانی که بطور کامل صاف و لطیف شود، لبه‌های کاسه را به پایین برانید. شکر پودر شده را اضافه کنید به این صورت که هر بار یک پیمانه اضافه کنید. سرعت همزن باید پایین باشد. وقتی همه شکر را اضافه کردید، نمک را اضافه کنید سپس سرعت را به متوسط به بالا افزایش دهید و به مدت ۲ دقیقه کاملا هم بزنید. روی کاپ‌کیک‌ها را با این باتر‌کریم به صورت دلخواه تزئین کنید.

۱۱. کاپ‌کیک‌ها را می‌توان در یخچال گذاشت تا خودشان را بهتر بگیرند سپس آن‌ها را سرو کنید. اگر آن‌ها را در یخچال بگذارید موقع سرو کردن بگذارید به دمای اتاق برسند سپس آن‌ها را سرو کنید.

۱۲. در صورتی که می‌خواهید کاپ‌کیکتان طعم توت سیاه داشته باشد می‌توانید مقداری سس توت سیاه را به ترتیبی که در زیر گفته شده، درست کرد و به آن افزود.

مواد لازم برای سس توت سیاه به این ترتیب است:

توت سیاه تازه: ۱ و ۱/۴ پیمانه

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

آب پرتقال تازه: ۱ قاشق غذاخوری

اسانس وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

۱۳. همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط و پوره کنید تا زمانی که صاف و یکدست شود. می‌توان این سس را درست کرد و در یخچال گذاشت. این سس برای ۱۸ کاپ‌کیک مناسب است.

بهترین و ساده‌ترین کاپ کیکهای خانگی با میوه‌های تابستانی

نکته:

برای طعم لیمویی قویتر می‌تواند ۲ قاشق چای‌خوری آب لیمو را به خمیر اضافه کرد. برای اینکار دقیقا در آخرین لحظات آبلیمو را اضافه کنید و بهم بزنید تا با خمیر ترکیب شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟