کوکوی کدوسبز مناسب برای ناهار + دستور پخت

 کوکوی کدو‌سبز یکی از روش‌های خوب برای استفاده همزمان از سبزیجات و غذا‌های سرخ شدنی ست که خیلی‌ها دوست دارند. کدو‌سبز تابستانی یک سبزی یا بهتر است بگوییم یک صیفی چند منظوره است که هم به صورت خام و هم پخته می‌توان مصرف کرد. کدو‌سبز با طعمی بین بادمجان و خیار می‌تواند جایگزینی خوبی برای هر دو باشد.

تابستان که می‌رسد (البته در جنوب خیلی وقت است که تابستان آمده)، صیفی‌ها یا همان سبزی‌های تابستانی خودشان را به غذا‌های ما تحمیل می‌کنند. شما می‌توانید انواع غذا‌ها را با گوجه، بادمجان و کدو درست کنید. از تاس کباب سبزیجات گرفته تا راتاتوئی و خورش بادمجان.

بسیاری از ما به دلایل سلامتی و انتخاب غذا‌های سالم میانه چندانی با غذا‌های سرخ کردنی نداریم، اما واقعا گاهی دلمان می‌خواهد کوکو یا کتلت بخوریم. چه می‌شود کرد؟ خب در این جور مواقع باید به فکر انتخاب‌های سالم و جایگزینی مواد و روش‌های سالمتر پخت باشیم. برای درست کردن کوکو نیازی به مصرف زیاد روغن نیست بلکه باید از روغن مناسب و ظرف نچسب استفاده کرد تا هم روغن کمتر مصرف شود و هم غذا به واسطه دمای مناسب روغن، سالم تر باشد.

مواد لازم:

کدو‌سبز: نیم کیلو یا دو عدد کدوی متوسط

نمک: ۱ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

پیازچه: ۲ عدد

شوید خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر فتا خرد شده: ۱/۲ پیمانه

سیر: ۱ حبه رنده شده

فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چایخوری

نشاسته ذرت یا آرد: ۱/۴ پیمانه

بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری

روغن زیتون: ۶ قاشق غذاخوری

لیموترش: ۱ عدد برای تزئین

شما می‌توانید مواد اولیه لازم برای تهیه این غذا را از این طریق تهیه کنید:

طرز تهیه:

۱. پیازچه را ریز خرد کنید. سیر را همراه کدو‌سبز در غذاساز بریزید و کدو را به صورت رشته‌های باریک درآورید. در صورتی که از رنده استفاده می‌کنید، سیر را با رنده ریز و کدو‌سبز را با رنده مخصوص رشته کردن، رشته رشته کنید. شوید را هم با چاقو روی تخته آشپزخانه ریز خرد کنید.

۲. حالا کدو‌سبز را داخل الک یا آبکش خیلی ریز بریزید و آب آن‌ها را بگیرید. در حدی که آب اضافی و روان آن‌ها گرفته شود نه اینکه خشک شوند. برای اینکه ابتدا بگذارید ۱۰ دقیقه داخل آبکش بماند سپس با دست فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

۳. در کاسه‌ای با اندازه مناسب، تخم مرغ‌ها را بزنید. کدو‌های رنده شده را روی آن‌ها بریزید و پیازچه‌های ریز شده، پنیر فتا خرد شده، سیر رنده شده و فلفل سیاه تازه آسیاب شده را به آن اضافه کنید. مواد را خیلی خوب و با قاشق پلاستیکی بهم بزنید.

۴. نشاسته ذرت یا آرد گندم را به همراه بیکینگ پودر روی مخلوط کدو‌سبز بپاشید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

۵. در یک ماهیتابه نچسب روغن زیتون بریزید، بگذارید روغن مقداری داغ شود. وقتی از روغن با کیفیت و مرغوب استفاده می‌کنید هم داخل کوکو‌ها فرو نمی‌رود هم نقطه دود آن بالاتر است. از کوکو‌ها با قاشق مقداری بردارید و توی ماهیتابه بریزید، بلافاصله با قاشق روی آن را پهن کنید. بگذارید داخل روغن سرخ شده و خودش را بگیرد وقتی که یک طرف آن سرخ شد، آن را برگردانید. نگذارید زیادی سرخ شوند درحدی که رویه آن‌ها طلایی تیره شود کافی است.

۶. داخل بشقابی پهن، چند حوله کاغذی بگذارید. کوکو‌ها را روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. کوکو‌ها را با لیموترش و گوجه تزئین کرده و همراه با نان سرو کنید.

نکات مهم

مواد همراه: برای طعم بیشتر در کوکو می‌توان موادی مانند پیاز داغ، زرشک و کمی گردوی خرد شده اضافه کنید.

سعی کنید از روغن زیتون استفاده کنید، چون هم سبکتر است و هم دیرتر می‌سوزد.

مقدار تخم مرغ در طعم کوکو نقش مهمی دارد. اگر زیاد باشد، طعم تخم مرغی گرفته و لبه‌های کوکو می‌سوزد. اگر هم کم باشد، مواد خوب همگن نشده و از هم می‌پاشند.

آرد و یا نشاسته ذرت باعث همگن شدن و ایجاد بافتی محکمتر در کوکو می‌شود. در صورتی که مبتلا به سلیاک هستید، نشاسته ذرت می‌تواند نقش آرد بدون گلوتن مناسب را برای شما بازی کند.

پنیر فتا طعم خوبی به این کوکو می‌دهد، اما شما می‌توانید از پنیر پارمزان و یا حتی موزارلا هم برای این کوکو استفاده کنید.

شوید برای کوکو نقش طعم دهنده و نرم کننده را بازی می‌کند. از جعفری برای این کوکو استفاده نکنید، چون هم سفت است و هم طعم آن را خیلی تغییر می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟