سمبوسه خانگی غذای فوری و رژیمی+دستور تهیه

مواد لازم

۲ عدد سیب زمینی متوسط

دو عدد پیاز متوسط

سبزی (گشنیز و جعفری) به میزان لازم

روغن یا کره به میزان لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و آن‌ها را درون مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا آب پز شوند. می‌توانید به جای این کار سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و آن‌ها را خرد کنید و با آب بسیار کم روی حرارت قرار دهید تا با نمک بپزد. این کار باعث می‌شود سیب زمینی شما حالت پفکی‌تری پیدا کند.

برای سبزی‌های سمبوسه می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان سبزی‌های موجود در آن را تغییر دهید. ترکیب جعفری و گشنیز از آن دسته ترکیب‌های پر طرفدار است و ما تصمیم گرفتیم طرز تهیه این سمبوسه را با این سبزی‌ها در اختیار شما قرار دهیم. می‌توانید به جای آن‌ها از ترکیب شوید و سبزیجات معطر استفاده کنید. یا حتی می‌توانید از سبزی کوکو برای این کار استفاده کنید.

مواد سمبوسه ترکیب پیاز سرخ شده، سیب زمینی پوره شده و سبزیجات خرد شده و نمک و فلفل است. آن‌ها را پس از آماده کردن با هم نرکیب کنید و روی نان قرار دهید.

چگونه سمبوسه را بپیچیم؟

نان لواش رو به صورت عمودی از وسط برش بزنید. به طوری که مستطیلی با عرض کم و طول زیاد داشته باشید. با توجه به اندازه سمبوسه‌ای که مد نظرتان است می‌توانید اندازه آن را متفاوت کنید. اگر می‌خواهید از این غذا به عنوان فینگر فود استفاده کنید باید اندازه نانتان را کاهش دهید.

موادتان را گوشه نان لواش بریزید و آن را به شکل مثلث تا بزنید و همین روند را تکرار کنید تا به انتهای نان برسید. سپس نان‌هایی که آماده کرده‌اید را درون روغن سرخ کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟