طرز تهیه ژله تزریقی رنگی

مواد لازم

پودر ژله بی‌رنگ

رنگ‌های خوراکی

ابزار ژله تزریقی

ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای شفاف

آب

طرز تهیه

برای تهیه ژله تزریقی ابتدا طرح گل‌ها را در رنگ‌های مختلف به‌طور جداگانه تهیه کنید. برای این کار یک ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی (اندازۀ آن در ویدئو نشان داده شده است) و یک ژلۀ بی‌رنگ مثلاً ژلۀ آلوئه‌ورا را انتخاب کنید. اگر ژلۀ زمینه بی‌رنگ باشد، طرح‌های رنگی ما بیشتر و جذاب‌تر به چشم می‌آیند. بعد از آماده‌ و سفت‌شدن ژلۀ آلوئه‌ورا، پودر رنگی و سرنگ و ابزارهای مناسب برای تهیه ژله تزریقی را برمی‌داریم و شروع به کار می‌کنیم.

ژله‌های رنگی

سرنگ را از پودر رنگی موردِنظر پُر کنید. سَریِ مناسب برای تهیه گلبرگ را نصب کرده و شروع کنید. در وسط ژلۀ بی‌رنگ با قاشق یا هر وسیلۀ دیگری یک گودی یا سوراخ کوچک برای واردکردن سَرِ سرنگ ایجاد کنید. ابتدا پرچم‌های گل را تزریق کنید. برای این کار نیازی به ابزار نیست. با سَرِ خودِ سرنگ این کار را انجام دهید. سپس برای طبیعی و زیباتر جلوه‌کردن گل، کمی رنگ سبز در عمق کم تزریق کنید.

حالا وقت درست‌کردن گلبرگ‌هاست. برای این کار ابتدا سرنگ را با رنگ موردنظر پر کنید. سپس ابزار مناسب گلبرگ را به سر سرنگ نصب کنید. حالا شروع به کشیدن گلبرگ‌ها کنید. چون می‌خواهیم چند لایه گلبرگ ایجاد کنیم، بنابراین از اندازۀ کوچک شروع کنید و در طبقه‌های بعدی اندازه را بزرگ‌تر بردارید. چگونگی این کار را در ویدئوی ارائه‌شده می‌توانید ببینید. بعد از اینکه کار رسم گلبرگ‌ها تمام شد اجازه دهید چند دقیقه به همان شکل بماند تا رنگ‌ها و گودی ایجادشده سفت شوند. سپس ظرف شفاف را برگردانید و گل خود را ببینید. واقعاً زیباست.

چند گل با همین روش و در رنگ‌های مختلف درست کنید. یک قابلمۀ بزرگ و قابلمۀ کوچک بردارد. قابلمۀ کوچک را داخل ظرف بزرگ قرار دهید و یک پیمانه ژلۀ بی‌رنگ تهیه‌شده را در فضای خالی بین دو قابلمه بریزید. حالا گل‌های تهیه‌شده را در این فضای خالی قرار دهید. ژلۀ بی‌رنگ ریخته‌شده فضای خالی بین ژله‌ها را پر کرده و کار خارج کردن ژله‌ها را از قالب راحت‌تر می‌کند. حالا ظرف را در یخچال قرار دهید تا ژله‌ها خوب خود را بگیرند.

ابزار لازم برای ژله تزریقی

بعد از این کار، حالا قابلمۀ وسط ظرف را بردارید. فضای خالی را می‌توانید تنها با یک ژله یا ژله‌های مختلف و رنگی پر کنید. ما برای زیبایی بیشتر از ژله‌های مختلف و در رنگ‌های مختلف استفاده کردیم. برای این کار از هر ژله به اندازۀ یکسان و لایه‌لایه بریزید. یادتان نرود که بعد از ریختن از لایه ژله، آن را در یخچال قرار دهید تا آن لایه خود را بگیرد، سپس لایۀ بعدی را بریزید. بعد از بستن آخرین لایه، آن را در ظرف مناسبی بگذارید و برگردانید. مطمئن باشید که با یک منظرۀ زیبا و چشم‌نواز روبه‌رو خواهید شد.

 

کدخبر: 395855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟