رولت کاکائویی خانگی بپزید+دستور پخت

مواد لازم

آرد: یک‌دوم پیمانه (۶۳ گرم)

پودر کاکائو: یک‌چهارم پیمانه (۳۰ گرم)

بکینگ‌پودر: یک قاشق چایخوری (۴ گرم)

نمک: یک‌دوم قاشق چایخوری (۲ گرم)

تخم‌مرغ: چهار عدد

شکر: دو‌سوم پیمانه (۱۳۵ گرم)

قهوه فوری: یک‌دوم قاشق چایخوری (۱ گرم)

روغن مایع: دو قاشق غذاخوری (۲۸ گرم)

مواد لازم برای کرم کاکائویی داخل رولت

شکلات نیمه‌شیرین: ۱۵۰ گرم

ویپینگ کرم (خامۀ زده‌شده) سرد: یک پیمانه (۲۴۰ گرم)

ویپینگ کرم (خامۀ زده‌شده): یک‌دوم پیمانه (۱۲۰ گرم)

مواد لازم برای روی کیک

پودر کاکائو: به مقدار لازم

شکلات نیمه‌شیرین: سی گرم

ویپینگ کرم: دو قاشق غذاخوری (۳۰ گرم)

طرز تهیۀ کیک کاکائویی

طرز تهیۀ کیک کاکائویی

فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید تا گرم شود.

ابتدا در کاسه‌ای بزرگ آرد، بکینگ‌پودر، پودر کاکائو و نمک را مخلوط کنید و کنار بگذارید.

در کاسه‌ای دیگر تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و لیمویی‌رنگ شود. روغن مایع را هم اضافه کنید و همچنان هم‌بزنید تا مایع خمیر یکدست شود. قهوه فوری را هم در آن بریزید و مخلوط کنید. در این مرحله مخلوط آرد را به این مواد اضافه کنید و هم‌زدن را ادامه دهید تا خمیرتان فرم بگیرد و یکدست شود.برای این رولت به یک سینی فر لبه‌دار ۳۰ در ۳۴ سانتی‌متری (۱۲ در ۱۶ اینچ) نیاز دارید.

کف سینی را چرب کنید و کاغذ مخصوص شیرینی‌پزی یا کاغذ روغنی پهن کنید. خمیر را روی کاغذ بریزید و با کاردک پهن کنید. سینی را ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید.

روی تخته آشپزی یک کاغذ روغنی به ابعاد سینی پهن کنید و رویش مقداری پودر کاکائو بپاشید. حالا پایه کیک را که پخته‌اید با کاغذ از سینی بردارید و روی پودر کاکائو پهن کنید. این کار را باید تا کیک گرم است انجام دهید. اگر کاغذ روغنی کف سینی به کیک چسبیده به‌آرامی آن را جدا کنید. حالا تخته کیک را با همان کاغذ روغنی زیرش رول کنید و کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود.

تهیه کرم شکلاتی کیک

۱۵۰ گرم شکلات نیمه‌شیرین را در کاسه‌ای بریزید و یک‌دوم پیمانه خامۀ زده‌شده (whipping cream) را روی آن بریزید. کاسه را روی حرارت بسیار پایین (بخار آب) قرار دهید تا شکلات‌ها ذوب شوند. در حالِ ذوب‌شدن مواد را مخلوط کنید تا کاملاً ترکیب شوند.

در ظرفی دیگر یک پیمانه ویپینگ کرمِ سرد بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد. وقتی خامه شکل گرفت مخلوط خامه و شکلات را به آن اضافه کنید و هم‌بزنید تا کرمی یکدست ایجاد شود.

رول کیک را به‌آرامی باز کنید و کرم شکلاتی را روی آن پهن کنید و با کاردک سطحش را صاف کنید. حالا دوباره کیک را رول کنید. این‌بار مراقب باشید کاغذ روغنی داخل رول شما گیر نکند. رولت را یک ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

کیک کاکائویی (رولت کاکائویی) را از یخچال بیرون بیاورید و کاغذ روغنی را از دورش جدا کنید. رولت را در ظرف دلخواه قرار دهید و کمی پودر کاکائو روی آن بپاشید.

کمی شکلات نیمه‌شیرین و خامۀ زده‌شده را روی بخار آب قرار دهید تا با حرارت کم ذوب شوند. این مخلوط را هم‌بزنید و با قیف مخصوص شیرینی‌پزی روی رولت را تزئین کنید.

 

کدخبر: 394356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟