خوشمزه ترین دسر ایتالیایی/تیرامیسوی خانگی بپزید

مواد لازم

روغن مایع به میزان لازم

6 (330 تا 360 گرم) عدد تخم مرغ

نصف پیمانه (225 گرم) شکر نرم و دانه ریز

1 پیمانه (150 گرم) آرد الک شده

نصف پیمانه (50 گرم) آرد ذرت

1 قاشق چای خوری (3 گرم) بیکینگ پودر

1 پیمانه (160 میلی لیتر) آب جوش

1 قاشق سوپ خوری (4 گرم) پودر قهوه فوری

4 عدد (80 گرم) زرده تخم مرغ

2 پیمانه (400 گرم) پنیر ماسکارپونه

یک چهارم پیمانه (25 گرم) شکلات تلخ (ریز رنده شده)

دو و نیم پیمانه (500 گرم) خامه شیرین و فرم گرفته شده

75 گرم شکلات تلخ (حلقه شده)

طرز تهیه

قبل از آماده کردن مواد، فر را روی حرارت 175 درجه سانتی‌گراد (350 درجه فارنهایت) تنظیم کنید. قالب را به ابعاد 4 در 38 در 28 سانتی‌متری را با کاغذ روغنی بپوشانید. کف آن را با روغن مایع چرب کنید.

تخم مرغ‌ها را اگر از یخچال در می‌آورید به مدت 3 دقیقه در ظرفی حاوی آب گرم (داغ نباشد) قرار دهید سپس در ظرفی مناسب شکسته، با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد. سپس یک پیمانه از شکر را به تدریج افزوده، به هم زدن ادامه دهید تا شکر کاملا حل شود. آردها را به همراه لیکینگ پودر سه بار از الک رد کرده، به آن اضافه و مخلوط کنید. یک چهارم پیمانه از آب جوش را نیز اضافه کنید.

پس از مخلوط کردن، به طور یکنواخت در سطح قالب پهن کنید و به مدت 25 دقیقه در طبقه وسط فری که از قبل گرم کرده‌اید قرار دهید تا پخته و آماده شود. پس از گذشت این مدت آن را از فر خارج کنید، روی سینی توری به مدت 5 تا 7 دقیقه برگردانید تا خنک شوند.در این فاصله قهوه را به همراه باقی مانده آب جوش در ظرفی مناسب مخلوط کرده و بگذارید خنک شود.

همچنین زرده‌های تخم مرغ را با الباقی شکر در ظرفی مناسب با همزن برقی هم زده، پنیر ماسکار پونه را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. کیک‌های سرد شده را به لایه‌های مختلف تقسیم کنید و یک لایه را کف ظرف مورد نظر بگذارید.

سپس یک سوم پیمانه از مخلوط قهوه را روی آن مالیده، مخلوط ماسکارپونه را روی آن بمالید و یک قاشق سوپ خوری از شکلات رنده شده را روی آن بپاشید. سپس لایه دیگر را روی آن قرار داده، مجددا مثل لایه قبل عمل کنید. یه همین ترتیب ادامه دهید و لایه کیک را روی آن بگذارید و روی آن را پوشانده و به مدت سه ساعت در یخچال بگذارید. پس از این مدت از یخچال در آورده، ابتدا خامه را روی آن بمالید، سپس شکلات رنده شده را بپاشید و روی آن را با حلقه‌های شکلات تلخ تزیین و سرو کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 350644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟