این قرمز زمستانی خوشمزه را به سه روش بپزید

ابتدا چغندرها را کاملا بشویید. سر و ته لبو ها را جدا کرده و درون قابلمه قرار دهید. آب را درون قابلمه تا جایی بریزید که یک سوم از لبو ها بیرون از آب قرار بگیرد. درب قابلمه را بگذارید . حدود 2 ساعت صبر کنید تا لبو ها کاملا بپزد.لبو یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین سبزی های پاییزی است که طرفداران بسیاری دارد. همچنین لبو یکی از پایه های اصلی شب یلدا ی ما ایرانیان است. در این مقاله 3 روش مختلف برای طرز تهیه لبو را ذکر کرده ایم.

روش اول برای پخت لبو

شفا آنلاین:ابتدا چغندرها را کاملا بشویید. سر و ته لبو ها را جدا کرده و درون قابلمه قرار دهید. آب را درون قابلمه تا جایی بریزید که یک سوم از لبو ها بیرون از آب قرار بگیرد. درب قابلمه را بگذارید . حدود 2 ساعت صبر کنید تا لبو ها کاملا بپزد. در این مدت به لبو ها سر بزنید که احیانا آب درون قابلمه تمام نشود. اگر دوست دارید لبو ها شیرین باشند می توانید مقدار کمی شکر به لبوها اضافه کنید. بعد از 2 ساعت یک چنگال را درون لبو فرو کنید و اگر نرم شده باشد و راحت داخل لبو فرو رود یعنی لبوی شما پخته است. لبو ها را از قابلمه خارج کرده و بعد از خنک شدن پوست و سر و ته آن را جدا کرده وو برش بزنید.

روش دوم پخت لبو

لبو ها بعد از شستن درون فویل آلومینیومی قرار دهید. سپس چغندرها را درون فر طبقه وسط با دمای 160 تا 180 درجه به مدت 45 دقیقه الی یک ساعت قرار دهید. بعد از پختن لبو ها را از درون فویل خارج کرده و بعد از خنک شدن پوست آن را جدا و برش بزنید.

روش سوم پخت لبو

مانند دو روش قبل چغندرها را بشویید. بعد از شستن لبو ها را درون سبد بخارپز زودپزتان قرار دهید. زودپز را تا جایی آب بریزید که سبد بخارپز بیرون از آن قرار بگیرد. لبو ها را درون سبد بچینید. اگر دوست دارید که لبو های شما شیرین باشند یک قاشق غذا خوری شکر روی لبوها بریزید سپس درب زودپز را ببندید. بعد از 40 دقیقه درب زودپز را باز کرده و بعد از سرد شدن پوست لبوها را جدا کنیدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟