داروهای گیاهی مخصوص فشار خون بالا

بسیاری از بزرگسالان در سراسر جهان با بیماری فشار خون مقابله می‌کنند که به آن فشار خون بالا نیز گفته می‌شود.

به گزارش رکنا ، با توجه به تغییرات اخیر در دستورالعمل‌ها، تقریباً نیمی از بزرگسالان اکنون دارای فشار خون بالا هستند. کارشناسان توصیه می‌کنند بیماری را با تغییر در شیوه زندگی و بررسی آن با دستگاه فشار خون و مصرف داروها این بیماری را درمان کنید.

اگر به فکر مصرف گیاهان دارویی برای درمان هستید، اگرچه فقط گیاه دارویی باشد و یا یک مکمل، اول با پزشک خود صحبت کنید. در حال حاضر گیاه خاصی برای درمان وجود ندارد. مصرف برخی از گیاهان، به ویژه به مقدار زیاد، ممکن است عوارض جانبی نامطلوب ایجاد کرده یا با داروهای دیگر تداخل داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گیاهان و تحقیقات پیرامون آنها این مطلب را بخوانید.

گیاهان دارویی برای فشار خون بالا

ریحان

ریحان گیاهی خوشمزه است که در انواع غذاها به کار می‌رود. همچنین ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند. ثابت شده است که در جوندگان، عصاره ریحان این فشار را کاهش می دهد، اگرچه فقط خیلی کم. اوژنول شیمیایی که در ریحان یافت می شود، ممکن است مواد خاصی را که باعث سفت شدن رگ‌های خونی می‌شود را از بین ببرد. این ممکن است به افت فشار خون منجر شود. البته مطالعات بیشتری مورد نیاز است. اضافه کردن ریحان تازه به رژیم غذایی آسان است و مطمئناً ضرری ندارد.

یک گلدان کوچک از گیاه را در آشپزخانه خود نگه دارید و برگ‌های تازه را به ماکارونی، سوپ‌ها، سالادها و غذاها اضافه کنید.

دارچین

دارچین یک چاشنی خوش‌مزه دیگر است به راحتی می‌توان آن را در رژیم غذایی روزانه گنجاند و ممکن است باعث کاهش فشار خون شما شود. یک مطالعه انجام شده در جوندگان نشان داد که عصاره دارچین هم حمله ناگهانی و هم فشار خون بالای مداوم را کاهش می‌دهد. با این حال، عصاره به صورت داخل وریدی داده شده بود. مشخص نیست که آیا دارچین به صورت خوراکی نیز موثر است یا خیر.

شما می‌توانید با پاشیدن آن بر روی صبحانه، بلغور جو دو سر، و حتی قهوه ، دارچین بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید. در هنگام صرف شام، دارچین طعم و مزه، سیب زمینی سرخ کرده و کاری و خورش‌ها را بهتر می‌کند.

هل

هل یک چاشنی است که از هند می‌آید و اغلب در غذاهای آسیای جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در یک مطالعه کوچک از ۲۰ نفر درمورد تأثیرات هل بر سلامتی، مشخص شد که شرکت کنندگان با فشار خون بالا بعد از مصرف ۱٫۵ گرم پودر هل دو بار در روز به مدت ۱۲ هفته، کاهش قابل توجهی را مشاهده کردند. شما می‌توانید تخم هل یا پودر آن را در ادویه ، سوپ و خورش و حتی غذاهای پخته شده برای طعم خاص و فواید سلامتی آن به کار برید.

دانه کتان

دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و در برخی از مطالعات برای کاهش فشار خون عنوان شده است. بررسی اخیر پیشنهاد کرده ‌است که ۳۰ تا ۵۰ گرم هر روز برای بیش از ۱۲ هفته مصرف شود تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. بذر کتان ممکن است با کاهش کلسترول، بهبود تحمل گلوکز و عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان، شما را در برابر بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک محافظت کند.

شما می‌توانید بسیاری از محصولات حاوی دانه کتان را خریداری کنید، اما بهتر این است که بذر کتان را به صورت کلی خریداری کنید و آن را به وعده های غذایی خانگی خود اضافه کنید. بهترین نکته در مورد بذر کتان این است که تقریبا در هر غذا، از سوپ گرفته و اسموتی و غذاهای آماده، می‌توانید آن‌ را اضافه کنید.

سیر

این چاشنی تند فقط به غذای شما طعم نمی‌دهد بلکه نفس شما را بدبو می‌کند. سیر ممکن است با افزایش ماده‌ای در بدن به نام اکسید نیتریک توانایی کاهش فشار خون را داشته باشد، که می‌تواند باعث آرامش و گشاد شدن رگ‌های خونی شود. این اجازه می‌دهد تا خون آزادتر جریان یابد.

می‌توانید سیر تازه را به تعدادی از دستور آشپزی مورد علاقه خود اضافه کنید. اگر عطر و طعم آن برای شما خیلی زیاد است، ابتدا سیرها را خرد کنید. اگر نمی‌توانید سیر بخورید، می‌توانید سیر را به صورت مکمل دریافت کنید.

زنجبیل

زنجبیل ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند. در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که گردش خون را بهبود می‌بخشد و ماهیچه‌های اطراف رگ‌ها را آرام می‌کند و این. مطالعات انسانی تاکنون بی نتیجه بوده است و معمولاً در غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زنجبیل یک ماده غذایی همه کاره است که می‌تواند به شیرینی یا نوشیدنی نیز اضافه شود. زنجبیل تازه را خرد کرده به سیب زمینی سرخ شده، سوپ‌ها و ماکارونی یا سبزیجات اضافه کرده، یا طعم تازه کننده آن را به دسر یا چای اضافه کنید.

زالزالک

زالزالک یک داروی گیاهی برای درمان این بیماری است که هزاران سال است که در داروهای سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد در جوندگان عصاره گیاه زالزالک فواید زیادی برای سلامت قلب و عروق از جمله کمک به کاهش فشار خون، جلوگیری از سخت شدن شریان ها و کاهش کلسترول دارد. شما می‌توانید زالزالک را به صورت یک قرص، عصاره مایع یا چای میل کنید.

کرفس

دانه کرفس گیاهی است که برای عطر و طعم سوپ‌ها، خورش‌ها و سایر غذاهای خوش طعم استفاده می‌شود. کرفس در چین از دیرباز برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار گرفته است و مطالعات معتبر در جوندگان نشان داده اند که ممکن است مؤثر باشد. می‌توانید از دانه هایش استفاده کنید یا می‌توانید آب گیاه را بگیرید. کرفس همچنین ممکن است یک داروی ادرارآور باشد و به همین علت ممکن است بر این بیماری اثیر بگذارد. محققان معتقدند که انواع مواد موجود در کرفس ممکن است در کاهش فشارخون نقش داشته باشد. با این حال، مطالعات انسانی مورد نیاز است.

اسطوخودوس فرانسوی

رایحه خوب و عطر مانند اسطوخودوس تنها جنبه مفید گیاه نیست. عصاره اسطوخودوس باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون در جوندگان شده است. اگرچه خیلی ها تصور می‌کنند از اسطوخودوس در آشپزی استفاده نمی‌شود، اما می توانید از گل‌ها در غذاهای پخته شده استفاده کنید. از برگ‌ها به همان روش رزماری استفاده کنید.

پنجه گربه

پنجه گربه یک داروی گیاهی است که در روش‌های سنتی چینی برای درمان فشار خون بالا و همچنین مشکلات عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات معتبر از پنجه گربه‌ به عنوان یک درمان برای برای این بیماری در جوندگان نام می‌برند که ممکن است با عمل روی کانال‌های کلسیم در سلول‌های شما، در کاهش فشار خون مفید باشد. می‌توانید پنجه گربه را به صورت مکمل از بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی دریافت کنید.

تعدادی از عوامل موثر در افزایش فشار خون عبارتند از:

ژنتیک

استرس

رژیم غذایی

سیگار کشیدن

ورزش نکردن

از آنجا که تا حد زیادی بدون علامت است، فشار خون بالا به عنوان “قاتل خاموش” شناخته می‌شود. به همین دلیل مهم است که به طور مرتب بررسی شود. فشار خون بالا خطر ابتلا به چندین بیماری را افزایش می‌دهد، مانند:

حمله قلبی

سکته مغزی

دیابت

نارسایی قلبی

بیماری کلیوی

کاهش دید

سندرم متابولیک

نکات مورد توجه

به دلیل عدم وجود علائم، فشار خون بالا می‌تواند صدماتی به شما وارد کند حتی قبل از آنکه آگاهی داشته باشید که مبتلا هستید، بنابراین از غربالگری منظم غافل نشوید. گاهی اوقات این بیماری با دارو درمان می‌شود.

در مورد بهترین گزینه‌های درمانی با پزشک خود صحبت کنید که ممکن است شامل دارو، تغییرات در شیوه زندگی یا روش‌های درمانی جایگزین باشد. مهم است که قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی و مکمل‌ها با پزشک خود صحبت کنید. علاوه بر این، هیچ‌گونه داروی تجویز شده را بدون مشورت با پزشک خود قطع نکنید. مهم است به یاد داشته باشید که مدرک کافی برای توصیه به استفاده از گیاهان دارویی به جای داروهای تجویز شده برای درمان فشار خون بالا وجود ندارد. مطالعات بسیار کمی برای اثر گیاهان دارویی در انسان انجام شده است. تحقیقات نتوانسته اند اثرات جانبی، دوزها یا اثرات طولانی مدت این مکمل‌ها را اثبات کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟