چاقی صورت با ترفندهای تغذیه ای

راه‌های چاق شدن صورت شامل خوردنی‌های چاق کننده صورت، حرکات ورزشی چاق کننده صورت و استفاده از یک ماسک صورت خاص است که بهترین و طبیعی‌ترین راه چاقی صورت می‌باشند.

 بسیاری از ما با کوچک ترین تغییر دربرنامه و رژیم غذایی مان با لاغری صورت رو به رو می شویم به طور کلی لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد.کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت مان را از دست بدهیم و صورتمان لاغر شود.

نوشیدن آب و چاقی صورت

نوشیدن آب در طول روز است اثر معجزه گری که آب روی پوست و چاقی صورت دارد ، به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید. مردان و زنانی که به طورمنظم ورزش می کنند با لاغری صورت مواجه می شوند و بعد از مدتی احساس می کنند که زیبایی اولیه صورت شان از بین رفته است.

نوشیدن مقدار مناسب آب به این افراد کمک می کند آب میان بافتی سلول های صورت تامین شود و به این ترتیب به چاق تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند.

میوه ها و سبزیجات و چاقی صورت

میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده و باعث آبرسانی بهتر به سلول های پوستی صور ت می شود همچنین با خوردن میوه ها شما احساس سیری می کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی نا سالم می روید.

هویج یکی از بهترین میوه ها ی کم کالری و آبرسان است که می توانید در طول روز آن را در میان وعده های غذایی تان مصرف کنید. این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا بتوانید از این روش برای آبرسانی بهتر به سلول های پوستی صورت تان بهره بگیرید.

آجیل های موثر در چاقی صورت

مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش ها برای پرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است. گنجاندن حب ۴ مغز به برنامه و رژیم غذایی یکی از روش های بی عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت است. برای تهیه این حب نیاز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما دارید.

روش تهیه حب برای چاقی صورت

۴ عدد از هر یک از این مغز ها (پسته، بادام، فندق ) را با ۲ عدد خرما ترکیب کنید و آنها را به صورت خمیری نرم درآورید، به جای استفاده از خرما از شیره خرما نیز می توانید استفاده کنید.

از این خمیر حب های کوچک و گرد تهیه کنید و در طول روز۵ تا ۱۰ عدد از این حب ها را بخورید.

نوشیدن شیر و چاقی صورت

شیر حاوی پروتئین، کلسیم، ویتامین ها و مواد معدنی است و نوشیدن روزانه آن با آب رسانی به پوست به چاق شدن صورت کمک می کند.

رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا

رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا که اغلب به عنوان رژیم غذایی لوکس هم شناخته می شود، باعث اضافه شدن چربی به پوست صورت شده و به چاق شدن صورت در یک طول هفته کمک زیادی می کند.

نان، برنج، ماکارونی و پاستا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا متوجه تغییرات شوید.

چاقی صورت با ماساژ و انواع ماسک

ماساژ صورت با روغن بادام، زیتون و نارگیل

یکی از بهترین روش ها برای چاق شدن صورت این است که هر شب قبل از خواب صورت خود را با روغن بادام، روغن زیتون و روغن نارگیل ماساژ دهید.

ماساژ صورت با روغن جوانه گندم

یکی از بهترین روش های چاق شدن صورت و گونه ها این است که هر روز پوست خود را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید تا در عرض سک هفته صورت چاق تر و تپل تر شود.

ماساژ صورت با شیر

برای سریع چاق شدن صورت به شما پیشنهاد می کنیم که هر روز صورت خود را با شیر سرد به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید شیر ۵ دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید

معجون شگفت آور خیار و گلابی

خیارخواص بسیاری برای لطافت پوست و آبرسانی به سلول های سطحی پوست دارد و استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می تواند به آبرسانی سلول های پوستی کمک می کند. برای اثر بیشتر این میوه از ماسک آن استفاده کنید به این ترتیب می توانید در عرض ۲ هفته با آبرسانی به سلول های پوست و افزایش آب میان بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت تان کمک کنید.

نحوه استفاده از ماسک خیار

این میوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

ماسک گلاب و گلیسیرین

ترکیب گلاب و گلیسیرین یک روش طبیعی عالی برای چاق شدن صورت و گونه ها محسوب می شود، این ترکیب شگفت انگیز به عنوان مرطوب کننده ی پوست عمل کرده و با آبرسانی به صورت باعث چاق شدن صورت می شود.

گلاب و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و قبل از خواب آن را بر روی صورت بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

هر شب این روش را به کار ببرید تا زودتر نتیجه بگیرید.

ماسک عسل

عسل یکی دیگر از مواد طبیعی و یکی از بهترین روش های خانگی مفید برای چاق شدن صورت می باشد. عسل حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است و یک مرطوب کننده پوست به شمار می رود که با آبرسانی به صورت باعث چاق شدن صورت و گونه ها می شود.

۱ قاشق چای خوری عسل را با پاپایا له شده ترکیب کنید و بر روی صورت و گونه ها بمالید، بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

بهتر است این روش را هر روز صبح انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

ماسک گل رس یا خاک رس

گل رس یا خاک رس یکی از بهترین ماسک های صورت برای چاق تر شدن و تپل شدن صورت و گونه ها می باشد، گل رس در ترکیب با گلاب به آبرسانی پوست کمک کرده و بهبود خاصیت کشسانی پوست به چاقی صورت کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و به صورت خمیر درآورید، این خمیر را بر روس صورت و گونه ها بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک را هر روز استفاده کنید تا زدوتر نتیجه بگیرید.

آب سیب زمینی

گفته می شود که خوردن روزانه دو لیوان آب سیب زمینی به دلیل مقادیر ویتامین C به آبرسانی پوست کمک کرده و با مرطوب کردن پوست صورت به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

علاوه بر این ماسک آب سیب زمینی هم می تواند برای چاق شدن صورت مفید باشد؛

آب یک سیب زمینی را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، آن را بر روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

آلوئه ورا

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در ژل آلوئه ورا با افزایش میزان کلاژن، خاصیت کشسانی و الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

صورت را تمیز بشویید و خشک کنید حالا صورت را با ژل آلوئه ورا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید بماند تا خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

این روش را روزی دو بار تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

پودر جوانه گندم

جوانه گندم حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ای می باشد که با افزایش آب رسانی به پوست و افزایش خاصیت کشسانی پوست علاوه بر جوان سازی به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

ماسک پودر جوانه گندم و موز

یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم را با دو قاشق چای خوری روغن زیتون و نصف موز له شده ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با گرم بشویید.

ماسک ماست و جوانه گندم

یک قاشق غذا خوری پودر یا روغن جوانه گندم را با دو قاشق غذا خوری ماست و نصف آووکادو له شده ترکیب کنید و بر روی صورت و گونه ها بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشویید.

تخم شنبلیله

تخم شنبیله سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند به چاق شدن طبیعی صورت کمک کنند.

۱ قاشق چای خوری پودر تخم شنبلیله را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی صورت و گونه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید سپس بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و پس از آن با آب گرم بشویید.

این روش را دو تا سه بار در روز تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسید های چرب سالمی هستند که با آبرسانی به پوست صورت می تواند به چاق شدن طبیعی صورت و گونه ها کمک کند.

هر روز حداقل یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص و بکر به آرامی بر روی صورت و گونه ها ماساژ دهید، بگذارید ۵-۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

شی باتر

شی باتر دارای اسید های چربی است که به بهبود الاستیسیته و خاصیت کشسانی پوست کمک می کند و علاوه بر این ویتامین E موجود در آن به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

مقداری شی باتر را بر روی صورت و گونه های خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

این روش را سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

در روشی دیگر یک فنجان شی باتر را با ۳/۴ فنجان شکر ترکیب کنید، آن را در یخچال قرار دهید تا جامد شود. حالا مقداری از این روغن را برداشته و به مدت ۵ دقیقه بر روی صورت و گونه به صورت دایره ای ماساژ دهید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

این روش را هر روز انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

سیب درختی

میوه سیب درختی حاوی مقادیر بالایی مواد مغذی است و پالپ سیب می تواند به چاق شدن صورت و گونه ها کمک کند.

سیب را رنده کنید تا پالپ های آن به دست آیند، هر روز صبح این پالپ ها را بر روی صورت و گونه ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید، پس از چند روز متوجه تغییرات در صورت خود می شوید.

چاق و تپل شدن صورت و لپ های لاغر با ورزش یوگا در منزل

یوگای صورت یکی از بهترین ورزش هایی است که شما می توانید برای چاق شدن صورت و گونه ها انجام دهید. یوگا پوست را برای تولید میزان بیشتری کلاژن و الاستین تحریک می کند و باعث چاق شدن صورت و گونه ها می شود.

حرکت اول

بر روی صندلی صاف بنشینید، صورت خود را باد کنید و یک دقیقه همانطور نگه دارید، حالا صورت را به سمت چپ باد کرده و یک دقیقه نگهدارید و سپس صورت را به سمت راست باد کرده و یک دقیقه نگه دارید.

این تمرین را حداقل روزی سه بار انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

حرکت دوم

صورت خود را باد کنید و یک دقیقه نگهدارید، انگشتان خود را بر روی گونه ها و صورت قرار دهید و به آرامی در حرکات دایره ای ماساژ دهید، حالا انگشتان اشاره را کنار سوراخ های بینی قرار داده و در حالیکه لپ ها را به تو کشیده اید، پوست کنار بینی را ماساژ دهید.

این تمرین را روزی ۳ بار تکرار کنید تا زدوتر نتیجه بگیرید.

ماساژ گونه‌ها

بخشی از قسمت استخوان گونه‌ی خود را با گوشت انتخاب کنید.

انگشتان میانی هر دو دست خود را بر بالای استخوان گونه‌تان قرار دهید و انگشت شست خود را در وسط گونه‌ی خود (جایی که چال و گودی دارد) بگذارید.

گوشت گونه‌های خود را به سمت مخالف چشم خود فشار دهید. زمانی که گونه‌ی خود را به سمت پایین فشار می‌دهید، حتما کمی دهان‌تان را باز نگه دارید.

در همین حال تا عدد پنج بشمارید و این کار را حداقل ۱۰ بار تکرار کنید.

این ورزش را یک روز در میان انجام دهید تا صورت چاقی پیدا کنید.

ورزش شنای گونه

کمی دهان‌تان را باز نگه دارید. لب‌های خود را به داخل دهان و زیر دندان‌تان بچرخانید.

هر دو انگشت سبابه‌ را درست روی برجستگی گونه‌های خود قرار دهید.

با هر دو انگشت سبابه‌ی خود اندکی فشار بیاورید. ماهیچه‌های گونه‌های خود را به سمت پیشانی (بالا) بکشانید.

حداقل سه بار در روز این ورزش را انجام دهید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابید.

ورزش بالای گونه

بنشینید و دهان‌تان را به شکل O دربیاورید. لب‌های بالا و پایین خود را تا حد امکان از هم فاصله دهید. به لب‌های خود در جهت مخالف دندان‌های‌تان فشار دهید.

هر دو انگشت سبابه‌ی را روی هر دو طرف صورت خود قرار دهید و به‌آهستگی آنها را به سمت میان صورت خود حرکت دهید. سعی کنید با فشار بیشتری به سمت وسط صورت خود ماساژ دهید.

هر دو انگشت سبابه‌ را به‌آرامی روی برجستگی استخوان گونه‌های خود قرار دهید.

سعی کنید لبخند صورت خود را حفظ کنید تا جابجایی ماهیچه‌های گونه در زیر انگشت سبابه‌تان تسهیل شود.

بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز این ورزش را انجام دهید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابید.

مرطوب‌سازی گونه‌ها

اگر به‌دنبال گونه‌های پرتری هستید، حتما باید گونه‌ها یا پوست خود را مرطوب‌ نگه دارید. شما می‌توانید از کرم‌های ملایم یا لوسیون‌های صورت استفاده کنید تا گونه‌های خود را بعد از شست‌و‌شوی آنها مرطوب و هیدراته نگه دارید. روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام می‌تواند تا حد زیادی به مرطوب‌سازی پوست‌تان کمک کند.

درست است که ورزش‌های که ذکر کردیم به صورت مرتب می‌تواند در چاق شدن صورت در خانه به شما کمک کند، اما چند الگوی رژیمی هم وجود دارد که اگر در نسبت‌های صحیح خود مصرف شوند، می‌توانند به برجستگی گونه‌ها کمک شایانی کنند. در ادامه به بحث در مورد اقلام غذایی می‌پردازیم که می‌توانند نتایج فوق‌العاده شگفت‌انگیزی برای گونه‌های شما بدست دهند.

چاق شدن صورت با روش های تغذیه ای و پزشکی

چاقی صورت با تزریق ژل و چربی

وقتی سن بالا می رود پوست چربی از دست داده و لاغر و چروک می شود، یکی از متداول ترین روش های پزشکی برای چاق شدن صورت و گونه ها تزریق ژل و چربی به پوست و گونه ها می باشد.

چاق شدن صورت با مکمل ویتامین E و شیر خشک

مکمل های غذایی مانند شیر خشک و مکمل ویتامین E موجود در بازار یکی دیگر از روش های چاق شدن صورت محسوب می شوند، اگر نمی خواهید دچار اضافه وزن شوید و فقط می خواهید صورت چاق تر و تپل تری داشته باشید می توانید از این مکمل ها استفاده کنید.

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را ترک کنید

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل یکی از علل لاغری صورت می باشد پس سیگار کشیدن را ترک کنید و نوشیدن الکل را متوقف کنید تا صورت چاق تر و تپل تری داشته باشید.

چاق شدن صورت با طب سوزنی

طب سوزنی با بهبود جریان خون در صورت باعث افزایش تولید کلاژن شده و با بهبود آب رسانی به پوست به چاق شدن سریع تر صورت و گونه ها در کمترین زمان کمک می کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟