داوری آثار جشنواره فیلم فجر توسط هیات داوران قوه قضاییه

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی قوه قضاییه ، مهدی افتخاری امروز – شنبه - در نشست خبری سومین جشنواره ایده ها و فرصت ها، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: امسال آثار این جشنواره را توسط هیات داوران خودمان، از منظر پیشگیری داوری می کنیم.

این مقام مسئول در معاونت اجتماعی قوه قضاییه افزود: هیات داوران معاونت اجتماعی قوه قضاییه، آثار را در سه بخش فیلنامه نویسی، کارگردانی و تهیه کنندگی داوری می کنند.

افتخاری به کارهای انجام شده از سوی معاونت اجتماعی اشاره و تصریح کرد: با ساخت یک نماهنگ در زمینه طلاق کار خود را آغاز کردیم و در این راستا از ظرفیت جشنواره فیلم فجر هم استفاده کردیم. با ساخت ١٤ تیزر تلویزیونی و اخذ مجوز معاونت بازرگانی صدا و سیما ٤٠ میلیارد مساعدت کردند تا دست ما برای ساخت تیزرها باز باشد.

وی یادآور شد: سال گذشته فیلم بدون تاریخ بدون امضا را که جایزه هم گرفت، قبل از اکران در جشنواره به معاونت اجتماعی قوه قضاییه آوردند و نظرهای انتقادی و اصلاحی درباره این فیلم ارایه شد که سازندگانش هم اصلاحات را پذیرفتند و انجام دادند.

افتخاری در ابتدای این نشست گفت: در سال ٨٩ معاونت پیشگیری راه اندازی شد اما متاسفانه بخش اجتماعی آن مغفول ماند و بیشتر به موضوعات قضایی پرداخته شد.

افتخاری اضافه کرد: در سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگروه فنی فیلم ها را مورد برررسی قرار می دادیم اما امسال ورودمان جدی تر شده و حتی در انتخاب فیلم هایی که قرار است به جشنواره راه یابند، نقش داشتیم.

وی ادامه داد: پرونده های زیادی در سطح کشور بدون بهره برداری اجتماعی رسیدگی و به بایگانی ارجاع می شد که در این خصوص به روسای کل دادگستری ها نامه نوشتیم تا حداقل یک پرونده را به عنوان شاخص به ما معرفی کنند که نهایتا از هر استان دو پرونده که قابل تبدیل به فیلمنامه باشد به دست ما رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 339627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟