بازیگر چشم رنگی نقش کودکی نادر سریال در چشم باد پس از ۱۵ سال / چقدر جذاب تر شده ! + عکس ها

پوریا پوربهرامی بازیگر در چشم باد: این بازیگر متولد 1370 بوده و پسر فریبا متخصص است. وی فارغ التحصیل رشته سینما از کشور قبرس است. پوریا از کودکی به همراه مادرش فریبا متخصص در تعدادی فیلم سینمایی و سریال ایفای نقش کرده است. این بازیگر با نقش آفرینی در سریال در چشم باد شهرت یافت و در سریال متعدد تاریخی همچون سرزمین مادری نیز ایفای نقش کرد.

وی در ابتدا در رشته متالوژی (گرایش مواد) در دانشگاه پذیرفته شد اما بعد از گذراندن یک ترم به دلیل عدم علاقه به رشته شیمی تغییر رشته داده و شروع به خواندن معماری کرد. از آنجایی که مخالفت های فریبا متخصص باعث شده بود او از ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه اش (سینما) منع شود، به همین دلیل نهایتا کارهای پذیرش خود را انجام داده و برای مقطع لیسانس سینما به کشور قبرس رفت.

247

پوریا پوربهرامی که فارغ التحصیل لیسانس سینما بود، برای ادامه تحصیل در سال 1395 به فرانسه رفته و رشته کارگردانی (گرایش فیلم سازی)را انتخاب کرد.

شروع فعالیت هنری پوریا پوربهرامی

پوریا پوربهرامی به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون، وقتی هنوز در سنین کودکی بود در فیلم سینمایی «روزی که خواستگار آمد»، به کارگردانی فریال بهزاد (مادر سپهر آزادی کودک شیرین زبان سیب خنده و دنیای شیرین) حضور یافت. این فیلم تولید سال ۱۳۷۵ بوده و بزرگانی چون حمیده خیرآبادی و محمد علی کشاورز در آن به ایفای نقش پرداخته بودند.

248

پوریا پوربهرامی به واسطه اجراهای مادرش در رادیو بارها به رادیو هم رفته بود و احتمالا علاقه وی به رشته سینما هم ریشه در همین رفت و آمدها دارد؛ هرچند که فریبا متخصص در مصاحبه های خود صریحا اعلام کرده است که علاقه ای به حضور پسرش پوریا پوربهرامی در سینما نداشته و حتی دوست دارد او در رشته دیگری به تحصیل بپردازد و هرگز او را ترغیب برای حضور در سینما نکرده است.

نقش آفرینی های پوریا پوربهرامی

همانطور که اشاره شد پوریا پوربهرامی که متولد سال ۱۳۷۰ است. وی تا کنون در سریال‌هایی مانند : «در چشم باد»، «سرزمین مادری»، «اولین باران پاییزی» ایفای نقش کرده است و با توجه به فارغ التحصیل شدنش احتمال حضور مجدد او در کارهای سینمایی و تلویزیونی وجود دارد.

249

تاثیر فریبا متخصص روی پسرش پوریا پوربهرامی

فریبا متخصص و پسرش پوریا که در چندین فیلم با هم حاضر شدند این شک و شبهه را ایجاد کردند که طبق روالی که در سینما و تلویزیون وجود دارد، حضور مادر باعث خواهد شد پوریا به راحتی در سینما و تلویزیون به فعالیت پرداخته و نقش های خوبی به او پیشنهاد شود. اما فریبا متخصص در این زمینه گفته است:

250

«من از ابتدا تمایل چندانی نداشتم فرزندم وارد این حرفه بشود و علاقه‌مند بودم در رشته دیگری به تحصیل بپردازد؛ اما در مقابل همیشه پسرم می‌گفت چرا دوست نداری من در رشته‌ای که خودت در آن فعال هستی، فعالیت داشته باشم. تصور می‌کردم این علاقه تبی است که به خاطر وجود من در این حرفه شکل گرفته است ولی بعدها دیدم نمی‌توانم جلوی علاقه‌اش به سینما را بگیرم. حتی زمانیکه پوریا را برای ایفای نقش در فیلم «در چشم باد» انتخاب کردند من هنوز برای بازی در این پروژه انتخاب نشده بودم.»

251

پوریا پوربهرامی در سریال در چشم باد

پوریا حدود یکسال قبل از حضور مادرش فریبا متخصص در سریال در چشم باد دعوت به همکاری شده و حضور یافت. آن زمان حتی نام فریبا متخصص در کاندیداهای حضور در این فیلم هم نبود.

در چشم باد یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی مسعود جعفری جوزانی در ژانر تاریخی حماسی است که از ۵ تیر ۱۳۸۸ تا ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ از شبکه یک سیما پخش شده‌است. در چشم باد وقایع سیاسی و اجتماعی سه بخش از تاریخ ایران را در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ بررسی می‌کند که بخش اول، پایان دورهٔ قاجار و آغاز زمامداری رضا شاه پهلوی، بخش دوم، جنگ جهانی دوم و بخش سوم، بعد از انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق را در بر می‌گیرد.

252

تولید این مجموعه توسط مرکز سیمافیلم انجام شده‌است و فیلمبرداری آن که از مهر ۱۳۸۲ در لوکیشنی واقع در شمال ایران آغاز شده بود، ۵ سال به طول انجامید و اواخر ۱۳۸۷ به پایان رسید.

«در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک خان جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود، قصه از زمانی آغاز می‌شود که میرزا کوچک خان جنگلی، در گیلان علیه استعمار ایران توسط انگلیس و به‌واسطه رضاشاه ، قیام می‌کند و با این اقدام دوران پر حادثه تاریخ معاصر ایران آغاز می‌شود که سه دوره تاریخ ایران را بازگو می‌کند (قاجار، پهلوی، جمهوری اسلامی)

پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است. پس از کشته شدن میرزا، ایرانی همراه خانواده‌اش به تهران کوچ می‌کند و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت‌های سیاسی‌اش را پی می‌گیرد.

در این سریال ۱۵۰ بازیگر در نقش‌های اصلی ایفای نقش کرده‌اند. «سعید نیک‌پور» نقش «حسن ایرانی» پدر خانواده را بازی می‌کند. او از ابتدای سریال در قصه حضور دارد و در فاز دوم با مرگ شخصیت ایرانی از قصه خارج می‌شود. ایرانی ۳ پسر و یک دختر دارد که نام یکی از پسرها «بیژن» است و نقش او را «پارسا پیروزفر» بازی می‌کند. «بیژن» خلبان است و پس از ترک نامزدش «ایران نخجوان» با بازی سحر جعفری جوزانی در جنگ جهانی دوم با متفقین می‌جنگد. او پس از جنگ دستگیر و به خارج از کشور تبعید می‌شود.

بیژن زمانی که اسیر می‌شود عشق دوران کودکی خود یعنی لیلی《ستاره صفراوه》را در ارتش شوروی پیدا می‌کند و به همراه او فرار می‌کند. بیژن زمان جنگ ایران و عراق به ایران می‌آید و برای پیدا کردن پسرش مجبور می‌شود به جبهه برود. نقش پسر دیگر ایرانی به نام «نادر» را «کامبیز دیرباز» بازی می‌کند. «نادر» تاجر است و تمایل زیادی به دخالت در ماجراهای سیاسی ندارد. نقش همکار و دوست او را «رضا شفیعی‌جم» بازی می‌کند.

اسد پسر کوچکتر خانواده در حمله هوایی متفقین به نیروی دریایی بندر انزلی به همراه یدالله بایندر کشته می‌شود. فاطمه دختر ایرانی گلاره عباسی با محمود دژگیر محمدرضا هدایتی ازدواج می‌کند.

کدخبر: 1000368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟