اشتباهاتی که در پخت ماکارونی انجام می دهیم

به گزارش رکنا، ماکارونی از غذاهای لذیذ و پرمصرف در بین ایرانی هاست اما همین غذای در ظاهر ساده فوت و فن مهمی را در پخت دارد که با رعایت آنها می توانید ماکارونی خوشمزه تری را بپزید.

نسبت آب به ماکارونی اهمیت دارد. اگر شما از آب خیلی کمی استفاده می کنید ماکارونی شما چسبنده و لعاب دار می شود.

از نکات اصلی که برای طعم دادن به ماکارونی باید در نظر داشته باشید نمک است. قبل از اضافه کردن ماکارونی به آب باید به آن نمک بزنید. مزه آب باید کمی به شوری بزند (مثل آب اقیانوس) بنابراین به اندازه کافی از نمک استفاده کنید. تقریبا برای هر 500 میلی لیتر آب 2 قاشق غذاخوری نمک لازم است.

افزدون ماکارونی به قابلمه ای که آبش در حال جوش نیست بزرگترین اشتباه ممکن است. این کار زمان پخت را افزایش داده و اجازه باز شدن به بافت ماکارونی را نمی دهد. باید تا زمانی که آب قابلمه کاملا به قل قل بیفتد صبر کنید و بعد پاستا را به صورت پراکنده به آن اضافه کنید.

گاها به آب ماکارونی روغن زیتون اضافه می کنند تا از چسبیدن ماکارونی ها به هم جلوگیری کنند ولی این کار اشتباه است. روغن می تواند مانع از چسبیدن سس به ماکارونی شود. اگر آب ماکارونی در حال قل قل زدن باشد و حباب های بزرگی را ایجاد کند مطمئنا بعد از افزودن ماکارونی به آب به هم نمی چسبند. تنها چیزی که لازم است به آب ماکارونی بیفزایید نمک است.

احتمالا می دانید که برای پیشگیری از چسبیدن ماکارونی ها به هم باید آنها را هم بزنید ولی نباید زیاده روی کنید. ماکارونی ها در ابتدای اضافه شدن به آب قبل از اینکه نشاسته در آب آزاد شود به احتمال زیاد به هم می چسبند. بنابراین فقط کافی است در 2 دقیقه اول شروع پخت چند باری به آرامی ماکارونی را در قابلمه هم بزنید. اصلا نیازی به هم زدن مداوم و زیاد ندارید.

کدخبر: 937702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟