15 نکته پررنگ در تهیه آبلیموی خانگی + فیلم

به گزارش رکنا، برای تهیه آبلیمو ی خانگی و اینکه چه کنیم تا تلخ نشود باید نکات زیر را اجرا کنید تا زحمات تان هدر نرود.

1- برای‌ آبلیموی‌ طبیعی‌ بهتراست‌ لیموهای‌ زردرنگ‌ و‌ پوست‌نازک را انتخاب کنید.

لیموها را پس از خرید حتما بشویید چون پر از گرد و غبار و آلودگی هستند.

2- سپس روی پارچه روبروی آفتاب یک تا دو روز پهن کنید تا کمی پوست آنها نازک شده و تا حد زیادی احتمال تلخی، کم شود.

3- می توانید لیموها را با دستگاه های خانگی (آب مرکبات گیری دستی یا برقی) آب بگیرید که در این صورت، آبلیموی شفاف تری خواهید داشت و یا لیموها را با دستگاه های آبلیموگیری صنعتی آبگیری کنید. من لیموها را بردم مغازه آبلیموگیری و آب گرفتم.

4- با روش صنعتی، احتمال تلخی آبلیمو بیشتر است، چون لیموها درسته داخل دستگاه ریخته می شوند و با پوسته و هسته لِه و آبگیری می شوند. در این روش پالپ لیمو زیاد است ( پالپ همان گوشت لیمو است ). من آبلیمو را از یک سبد رد می کنم تا هسته ها و پالپ از آبلیمو جدا شود.

5- با حوصله هسته ها را از گوشت لیمو جدا کنید تا ایجاد تلخی نکنند چون قرار است گوشت لیمو را بسته بندی کنیم و داخل غذاها و شربت ها بریزیم.

6- از آبلیمو بچشید، اگر تلخ بودند چند عدد هویج درسته را پوست بگیرید و داخل آ؛بلیمو بیندازید. 12 ساعت صبر کنید تا هویج ها تلخی را به خود بگیرند. هویج ها را خارج کنید. مجدد آبلیمو را بچشید. اگر همچنان تلخ بود دوباره هویج بیندازید و صبر کنید تا تلخی از بین برود.

7- اگر آبلیمو تلخ بود که در حین گرفتن تلخی با هویج، گاز آبلیمو هم خارج می شود، اگر تلخ نبود حتما 12 ساعت آبلیموها را در ظرفی بریزید و در محیط باز بگذارید تا گاز اضافه خارج شود.

8- حتی الامکان ظرف هایی که برای آبلیمو برمی دارید بهتر است شیشه ای باشند. از بطری های پلاستیکی خودداری کنید چون باعث تیره شدن آبلیمو و ایجاد گاز می شوند.

9- اگر می توانید از شیشه های رنگی استفاده کنید که خیلی خیلی بهتر است. آبلیمو و آبغوره در شیشه های رنگی ماندگاری بسیار طولانی تری دارند.

10- حتما حتما شیشه ها یا ظرف ها باید کاملا خشک و عاری از هرگونه گرد و غبار باشند چون آب و گرد و غبار باعث کپک زدن آبلیمو و آبغوره می شوند. پس از یک روز قبل شیشه ها را بشویید و در فضای باز بگذارید تا کاملا خشک شوند.

11- آبلیموها را داخل شیشه‌ها‌ بریزید‌ و برای‌ ماندگاری‌ طولانی‌تر بهتر‌است‌ روی‌ درب شیشه‌ها‌ تکه‌ای‌ پارچه بگذارید‌ و سپس‌ در شیشه‌ را ببندید. با این‌ روش اگر آبلیمو عرق‌کند عرق جذب‌ پارچه‌ می شود‌ و به‌ آبلیمو‌ برنمی گردد‌ و کپک‌ نمی زند.

12- جای‌ آبلیموها‌ باید حتما‌ خنک و تاریک باشد مثل‌ یخچال. کابینت‌ هم‌ خوب است.

13- پالپ های‌ لیمو‌ را در پلاستیک‌ بسته‌بندی‌کنید‌ یا در جایخی‌ بریزید‌ و درفریزر‌ بگذارید‌ و در شربت ها و غذاها استفاده کنید.

14- می توانید پالپ لیمو (گوشت لیموها را) روی پلاستیک بریزید و روبروی آفتاب خشک کنید و داخل چای یا غذا هم استفاده کنید؛ بسیار خوش عطر و خوشمزه است.

15-تمام‌ این‌ موارد را برای آبغوره‌گیری هم باید‌ رعایت‌ کنید.

کدخبر: 924807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟