پلو یونانی خورده اید؟

به گزارش رکنا، امروز را با رسپی یک پلوی جذاب و رنگی رنگی که فوق العاده معطر و خوشمزه است درخدمت تان هستم. برای درست کردن پلو یونانی برای سه نفر ابتدا 2 عدد پیاز متوسط را خلالی خرد کرده و با مقداری روغن تفت بدهید سپس 300 گرم فیله مرغ را نازک برش بدهید و به همراه 3 عدد هویج خلال شده و چند قاشق زعفران دم شده به پیازها اضافه و سپس سرخ کنید. پس از آن 8 تا 10 عدد قارچ را ورقه ورقه کرده به همراه نمک، 2 یا 3 قاشق آبلیمو و فلفل سیاه به فیله ها و خلال های هویج در حال سرخ شدن اضافه کنید و اجازه بدهید تا آب قارچ ها کشیده شود. 2 یا 3 عدد فلفل دلمه ای رنگی (از هر رنگ یک عدد) را ریز خلال کرده و به همراه نصف لیوان مخلوط ذرت و نخود فرنگی پخته شده و نصف لیوان گشنیز ریز خرد شده به بقیه سبزیجات در حال سرخ شدن اضافه کنید و یک تفت کوچک بدهید و شعله گاز را خاموش کنید. (چون تفت دادن و حرارت دادن زیاد فلفل دلمه ای ها باعث تغییر رنگ شان می شود)

3 پیمانه برنج را که از قبل با نمک خیس دادید آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی یا نان قرار بدهید و برنج را دم بدهید و اواخر دم شدن برنج نصف استکان زعفران دم شده و مخلوط مرغ و سبزیجات را اضافه کنید و پس از مخلوط کردن پلو با مرغ و سبزیجات نوش جان کنید.

پ. ن:

اگر بخواهید پلوی رنگی رنگی داشته باشید مخلوط مرغ و سبزیجات را از همان ابتدا به همراه برنج دم ندهید چون حرارت زیاد باعث تغییر رنگ فلفل دلمه ای ها می شود.

کدخبر: 923948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟