بامیه ماه رمضان را خودت بپز + فیلم
حجم ویدیو: 8.45M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

به گزارش رکنا، زولبیا و بامیه در ماه رمضان مهمان سفره های سحر و افطار هستند. برای تهیه بامیه خانگی به ترتیب زیر عمل کنید:

اول شربت بار را درست کنید چون باید سرد باشد10ثانیه ویدیو آپلود نشده که در متن توضیح می دهم.

مواد لازم برای بامیه

آرد قنادی یا سه صفر یک لیوان

آب یک لیوان

کره 25 گرم

تخم مرغ 2 عدد کامل و نصف تخم مرغ

شربت بار یک قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی برای سرخ کردن

قیف و ماسوره 

نکته:

بعد از اینکه بامیه ها یکدست سرخ شد بیندازید داخل شهد سرد و حدود 2 دقیقه بماند. بعد از شهد بردارید و داخل ظرف در بسته نگهداری کنید.

مرحله داغ زدن با حرارت خیلی ملایم در حد دم کردن برنج باشد چون قرار است 7 دقیقه مدام روی حرارت هم بزنید(که به آن داغ زدن می گویند)

تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده و هم بزنید و موقع اضافه کردن تخم مرغ سوم کامل هم بزنید و نصف تخم مرغ را اضافه کنید. 

بعد از هم زدن نهایی اگر خمیرتان سفت بود و مثل ویدئو حالت کشسانی نداشت نصف تخم مرغ که مانده را اضافه کنید و هم بزنید با همزن ولی اگر مثل ویدئو بود اضافه نکنید چون خمیرتان شل می شود.

بامیه ها را داخل روغن سرد کات کنید و بعد اگر از خمیر بامیه اضافه ماند و خواستید دوباره سرخ کنید بگذارید روغن نیم ساعت خنک شود و بعد بامیه ها را بریزید داخلش و بعد بگذارید روی حرارت خیلی کم حدود 15 دقیقه اول تا بامیه ها خودشان را نگرفتند فقط برای هم زدن بامیه ها قابلمه را تکان بدهید تا بامیه ها زیر و رو شود و قاشق نزنید چون بامیه ها ظاهرشان خراب می شود.

بعد از طلایی شدن کامل بلافاصله بریزید داخل شربت بار سرد و زیر و رو کنید. 2دقیقه داخل شهد بماند کافی است. بعد با صافی بامیه ها را بردارید تا شهد اضافی بریزد و داخل ظرف در بسته داخل یخچال می توانید نگهداری کنید.

کدخبر: 880423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟