رمز و راز قورمه سبزی خوشمزه + فیلم
حجم ویدیو: 16.07M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58

به گزارش رکنا، قورمه سبزی طرفداران زیادی بین ایرانیان دارد. در این فیلم نکات بی نظیری را برای خوشمزه تر شدن این خورش عنوان کرده ایم.

مواد لازم

۲۰۰ گرم جعفری

۲۰۰ گرم تره

۲۰۰ گرم اسفناج

۱۰۰ گرم شنبلیله

۲۰۰ گرم گشنیز

نکته :

سبزی را بشویید و آبکشی کنید، اصلا آب نداشته باشد و بعد خورد‌ کنید؛ نباید له شود و نباید درشت باشد. بریزید داخل قابلمه و بدون روغن اجازه بدهید کاملا آب اضافه سبزی تبخیر شود. وقتی از سبزی بخاری‌ بلند نشد یعنی آب ندارد ‌‌می توانید روغن اضافه کنید؛ تا حدی که با روغن کافی کاملا سرخ و تیره رنگ شود. اجازه بدهید سبزی کاملا سرخ شود وگرنه خورش تان سبز رنگ‌ می شود و روغن نمی اندازد. حدود 2 ساعت زمان می برد تا سرخ شود.

 طرز تهیه قورمه سبزی

2 عدد پیاز نگینی را داخل روغن تفت داده و وقتی سبک شد، زردچوبه بزنید و گوشت ران گوسفند خرد شده ( 80 گرم برای هر نفر) را اضافه کنید و تفت بدهید. کمی فلفل سیاه می زنیم (من به قورمه سبزی هیچ ادویه ای نمی زنم) وقتی گوشت تغییر رنگ داد لوبیا قرمز را تفت بدهید و بعد سبزی سرخ شده و آب اضافه کنید تا روی مواد را بپوشاند. 2 عدد لیموعمانی (که 10دقیقه در آب جوش خیساندیم) و لوبیا قرمز یا چیتی(چیتی مدت پخت بیشتری نیازدارد و لعاب بیشتری می دهد) لوبیا از قبل خیسانده (۲ قاشق غذاخوری برای هر نفر) را اضافه کرده و با حرارت ملایم حدود 3 ساعت می پزیم. بعد از این زمان، نمک را اضافه کرده و حدود 5قاشق غذاخوری پودر لیمو عمانی می زنیم، حدود 45 دقیقه زمان دهید تا کاملا جا بیفتد. اگر لوبیای پخته داشتید بعد از پخت گوشت آنها را اضافه کنید یا اگر عجله داشتید در آخر کنسرو لوبیا بریزید.

کدخبر: 868131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟