با نان شیر صبحانه خود را میل کنید + فیلم
حجم ویدیو: 7.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

به گزارش رکنا،  طرز تهیه نان شیر به شرح زیر است:

برای خمیر

600گرم آرد (ظرفیت هر لیوان فرانسوی یا دسته دار 150گرم آرد است)

60گرم شکر(هر قاشق غذاخوری10گرم شکر)

10گرم خمیر مایه خشک فوری یا یک قاشق غذاخوری

1قاشق مربا خوری نمک

1عدد تخم مرغ

50گرم کره بی نمک

300گرم شیر ولرم(یک و یک پنجم لیوان)

طرز تهیه

این نان را می توانید با دست ورز دهید ولی اگر از دستگاه خمیر زن ایستاده استفاده کنید بهتر است چون حدود20تا25دقیقه باید آن را ورز دهید.

ابتدا یک قاشق مرباخوری شکر را با خمیر مایه و شیر ولرم (دمای شیر باید 42درجه باشد) یعنی نه سرد باشد و نه در حدی باشد که دست را بسوزاند ترکیب و 5 تا 6 دقیقه صبر کنید.

(اگر از خمیر مایه معمولی استفاده می کنید حدود 10دقیقه صبر کنید )

سپس در ظرفی که می خواهید خمیر درست کنید ابتدا ترکیب آرد و آب غلیظ شده و آماده سرد شده را بریزید. سپس نمک ،شکر، خمیر مایه فعال شده، کره نرم شده و تخم مرغ که در دمای اتاق است و آرد را کم کم اضافه کرده و با هم ترکیب کنید و ورز بدهید تا خمیری به دست آورید که حالت کشسانی و الاستیک داشته باشد.

در ابتدا خمیر به دست می چسبد و چسبنده است ولی نگران نباشید. روی خمیر را با سلفون بپوشانید. یک ساعت در جای گرم استراحت دهید. بعد از این زمان خمیر را به 8چانه تقسیم کنید و روی چانه ها را بپوشانید و 15دقیقه دیگر استراحت دهید و بعد از این استراحت در قالب مانند ویدئو بچینید و روی آن را سلفون کشیده و دوباره 45 دقیقه استراحت بدهید. بعد از استراحت سوم یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید و با فرچه روی چانه ها بمالید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180درجه بپزید. بعد از خارج کردن نان از فر روی آن با فرچه کمی آب بمالید. نان شیر لایه لایه و نرم ما آماده است.

نکته: زمان پخت در دستور اصلی قید نشده ولی شما با توجه به دمای فرتان بین 30تا 45 دقیقه بگیرید.

کدخبر: 812511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟