قلیه ماهی غذای خوشمزه جنوبی ها

خورش قلیه ماهی با ماهی های جنوبی، سبزی معطر و تمر هندی درست می شود و باید ترجیحا تند و ترش باشد.

به گزارش رکنا ، طعم و مزه قلیه ماهی این خورش جنوبی محشر است و حرف ندارد، به نظرم اگر تا به حال درست نکردید حتما دست به کار شوید و بپزید که عاشقش می شوید.

تفاوت قلیه ماهی در شهرهای جنوبی در سرخ کردن ماهی و سبزی از قبل و استفاده از رب گوجه فرنگی است که این بستگی به رسم و سلیقه شما دارد.

طرز تهیه قلیه ماهی :

٢عدد پیاز نگینی یا رنده شده را در روغن تفت دهید و به آن یک بوته سیر رنده یا ریز خرد شده اضافه کنید و به همراه پیاز سرخ کنید و کمی زرد چوبه بزنید در همین حین سبزی ریز خرد شده( 400گرم گشنیز و 100 گرم شنبلیله ریز خرد شده) را هم اضافه کنید و تفت دهید .

توجه کنید سبزی باید با شعله کم تفت داده شود و مدام هم بزنید تا کاملا آب سبزی خشک بشه (اگر دیدید که سبزی به کف ظرف می چسبد یعنی آبش خشک شده) بعد از اینکه آب سبزی خشک شد روغن اضافه کنید. (روغن را کم کم اضافه کنید چونکه سبزی روغن را می خورد و بعد که سرخ شد روغن را پس می دهد) با شعله کم حدود نیم ساعت مدام تفت بدهید و سبزی رو سرخ کنید و مواظب باشید که ته نگیرد .

وقتی سبزی ها خوب سرخ شدند یک لیوان آب به آن اضافه تا به جوش بیاید. نمک ، فلفل سیاه ،فلفل قرمز و کاری ( ماهى و میگو ) را به میزان دلخواه اضافه کنید . دقت در میزان نمک داشته باشید چون تمر هندی نمک دارد.

یک لیوان عصاره تمر هندی و در صورت تمایل با یک قاشق غذاخوری آرد ( از قبل تفت داده ) مخلوط و به سبزی اضافه کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و در ظرف رو هم بگذارید و با حرارت پایین اجازه دهید تا خوب بپزد و مزه مواد به خورد هم برود و جا بیفتد و حسابی روغن بینـدازد .

در این فرصت ماهی ها را به مخلوطی از( آرد ، فلفل و زرچوبه ) آغشته کرده و کمی سرخ کنید به اندازه‌ای که نرم و آبدار باشد و به مواد سبزی و تمر اضافه کنید و اجازه دهید تا حدود نیم ساعت دیگر با هم بپزند تا قلیه خوب غلیظ بشود و جا بیفتد.

در نهایت قلیه ماهی خوشمزه تان را همراه پلو یا نان میل می کنید ….آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟