قنبرپلو و طرز تهیه

به گزارش رکنا، قنبرپلو نام یکی از غذاهای شیرازی است و طرز تهیه آن به این صورت است.

مواد لازم

500 گرم گوشت چرخ‌کرده

3 پیمانه برنج

1 عدد پیاز درشت

3 ق‌س آرد نخودچی

100 گرم کشمش

1ق‌س رب‌انار

1 ق‌س شیره انگور

100 گرم مغزگردو

نمک، فلفل و زردچوبه و روغن

به میزان لازم

1 برنج را شسته و مقداری آب روی آن بریزید و با کمی نمک خیس کنید.

2 گوشت چرخ‌کرده را در کاسه‌ای با ادویه‌ها (نمک، فلفل و زردچوبه) و آرد نخودچی مخلوط کنید. مایه گوشت آماده شده را خوب با دست ورز دهید تا کشدار و چسبنده شود. حالا شروع کنید آنها را به شکل کوفته قلقلی‌های کوچک درآورید. همه مایه گوشت را به همین صورت قلقلی کنید.

3 در ماهیتابه‌ای روغن ریخته و حرارت دهید تا داغ شود، بعد کوفته قلقلی‌های ریز را که آماده کرده‌اید، در روغن تفت دهید. وقتی همه طرف کوفته‌ها سرخ شدند آنها را از روغن خارج کنید و کناری بگذارید.

4 پیاز را ریز خرد کنید، در تابه‌ای با روغن سرخ کنید تا طلایی شود. گردو را هم بعد از خرد کردن به پیاز داغ اضافه کنید و همراه با پیاز داغ کمی تفت دهید حالا کشمش را اضافه کرده و بعد از یک دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.

5 برنج را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش ریخته و بجوشانید. وقتی که برنج سبک شد و روی سطح آب آمد، آن را آبکش کنید. قابلمه‌ای که می‌خواهید غذا را در آن درست کنید آماده کرده و لایه‌لایه مواد آماده - یعنی مخلوط کشمش و گردو و کوفته‌ها - را لابه‌لای برنج بریزید.

6 رب انار را با کمی آب رقیق کرده و با شیره انگور مخلوط کنید، بعد آن را روی برنج ریخته و آن را دم کنید. مدت زمان دم کشیدن برنج حدود نیم ساعت است. البته یادتان نرود حرارت اجاق در حین دم کشیدن برنج باید ملایم باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟