کیک پرتقالی برای عصرهای تابستانی+دستور تهیه

مواد لازم

ماست پرچرب: ۲۰۰ گرم

روغن ذرت: ۱ پیمانه

شکر: ۱ پیمانه

آب پرتقال: ۱ پیمانه

بیکینگ پودر: ۴ قاشق غذاخوری

پوست پرتقال:۱ عدد (رنده شده)

وانیل: ۱ قاشق غذاخوری

خمیر یوفکا: ۴۵۰ گرم

مواد لازم برای سیروپ

آب: ۲ پیمانه

شکر: ۲ پیمانه

پوست پرتقال: ۱ عدد (رنده شده)

چوب دارچین: ۱ عدد

طرز تهیه

خمیر یوفکا را باز کنید، ورق‌های آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا خشک شود. سپس چندتا از ورق‌های یوفکا را روی یک سینی فر بزرگ باز کنید و در دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزید تا خشک شوند. این کار را درمورد سایر خمیرهای یوفکا تکرار کنید.

برای آماده کردن این کیک با ماست پرچرب ابتدا باید سیروپ یا شربت آن را درست کنید. داخل یک قابلمه، شکر و پوست پرتقال رنده شده را به همراه یک تکه چوب دارچین به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید تا شکر خوب حل شود و شربت غلظت پیدا کند. سپس شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.

حالا نوبت آماده کردن کیک است. روغن ذرت را داخل یک کاسه بزرگ بریزید، به آن شکر اضافه کنید و هم بزنید. ماست، آب پرتقال، پوست پرتقال رنده شده و وانیل را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام ترکیبات به طور یکدست با هم ترکیب شوند و ماده نرم و صافی به دست بیاید. بیکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و آرام هم بزنید.

ورقه‌های یوفکا را با دست تکه تکه کنید و به مخلوط اضافه کنید، سپس خوب هم بزنید.

یک برس آشپزی بردارید و به کمک آن کف و کناره‌های سینی فر یا ظرف مناسب برای پخت کیک را خوب روغن‌مالی کنید و مواد را داخل آن بریزید. سینی را داخل فر که ۴۰ تا ۵۰ دقیقه قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید قرار دهید. وقتی کیک رنگ خوبی پیدا کرد و به نظر پخت یک چنگال داخل آن بزنید و اگر چنگال بدون چسبیدن مواد به آن بیرون آمد کیک پرتقال و ماست یونانی شما آماده است.

نوبت مرحله هیجان‌انگیز است! شربت پرتقال سردی را که آماده کرده بودید را روی کیک داغ بریزید و بگذارید خوب جذب شود، سپس کیک را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. بهتر است این کیک سرد سرو شود.

 

کدخبر: 398699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟