طرز پخت کوکویی متفاوت/کوکوی بادمجان با طعم سیر

مواد لازم

۵ عدد بادمجان

۳ عدد تخم مرغ

۱ عدد پیاز

۱ حبه سیر

۱ قاشق مربا خوری زردچوبه

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

در ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید سپس سیر را له کنید و به پیازتان اضافه کنید. اگر تمایل دارید که بادمجانتان را کبابی کنید می‌توانید آن را روی گاز یا ذغال آماده کنید اگر بادمجان کبابی به مزاجتان خوش نمی‌آید می‌تواند از بادمجان خام یا آب‌پز شده استفاده کنید.تخم مرغ‌ها را درون یک ظرف بشکنید و خوب آن‌ها را هم بزنید تا یکدست شود و روی آن سفید شود. به این نکته توجه کنید که زمانی که می‌خواهید تخم مرغ‌ها را به سایر مواد اضافه کنید مواد باید کاملا سرد باشند زیرا در صورتی که مواد گرم باشند تخم مرغ‌ها خودشان را می‌گیرند.

بعد از اینکه تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کردید باید مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا مایه کوکو کاملا صاف و یکدست شود.

در مرحله بعد کمی روغن داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا داغ شود سپس مایه کوکو را کف تابه پهن کنید و بعد از اینکه یک طرف آن سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز کاملا بپزد.

این کوکو را در فر نیز می‌توانید آماده کنید. به این صورت که ظرف فرتان را کمی چرب کنید سپس مایه کوکو را درون آن بریزید و روی آن را صاف کنید سپس ظرف را درون فر قرار دهید و درجه آن را روی ۲۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. بهتر است فر را از قبل روشن کرده باشید تا تمام نقاط آن گرم و هم دما شده باشند. بعد از ۱۵ دقیقه کوکوی شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

 

کدخبر: 383889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟