بدون فر پیتزای خانگی بپزید+دستور تهیه

موادلازم برای تهیه آرد پیتزا

۳ پیمانه آرد

یک پیمانه ماست

دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر

یک سوم قاشق غذا خوری نمک

۲ عدد تخم مرغ

۴ قاشق عذا خوری روغن مایع

مواد لازم برای تهیه

۳۵۰ گرم گوشت چرخ کرده

دو قاشق غذا خوری رب

یک عدد متوسط پیاز

دو حبه سیر له شده

فلفل دلمه‌ای به میزان لازم

کاری، نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم

۱۰۰ گرم قارچ

پنیر پیتزا به میزان لازم

طرز تهیه

پیازها را خرد کنید و در روغن تفت دهید. سیرهای له شده و گوشت را به آن اضافه کنید و هم بزنید و آن‌ها را هم تفت دهید. رب، نمک، فلفل و ادویه‌های دلخواهتان را به آن‌ها اضافه کنید و نصف لیوان آب درون آن بریزید و حدود پانزده دقیقه به آن اجازه دهید تا گوشتتان بپزد و آب آن گرفته شود.

درون یک تابه دیگر روغن بریزید و روی حرارت بالا قارچ و فلفل دلمه‌ای را درون آن تفت دهید. وقتی با حرارت بالا این کار را انجام دهید قارچ و فلفل دلمه‌ای آب خود را از دست نمی‌دهند و رنگ آن‌ها تغییر نخواهد کرد.

آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید. ماست، تخم مرغ و روغن را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنین و مخلوط آرد و نمک را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا یک مخلوط کاملا یکدست داشته باشید. این خمیر در تمام مراحل حالت چسبنده دارد و نیازی نیست که آرد بیشتری به آن اضافه کنید. تابه‌ای که می‌خواهید پیتزایتان را درون آن بپزید را بیرون آورید و خمیر را کف آن پهن کنید. دقت کنید که خمیرتان نازک باشد. لازم نیست که از تمام خمیرتان در یک تابه استفاده کنید.

بعد از اینکه خمیر را کف تابه پهن کردید تابه را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا خمیر آن کمی پخته شود. سپس تابه را از روی گاز بردارید گوشت، قارچ، فلفل دلمه، آویشن و پنیر پیتزا را روی آن بریزید سپس درب آن را بگذارید و آن را روی حرارت قرار دهید تا زمانی که پنیرهای روی آن آب شود. سپس درب آن را بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر آن را روی گاز بگذارید و اگر تمایل دارید نانتان خشک‌تر باشد حرارت گاز را بیشتر کنید فقط مواظب باشید که خمیرتان ته نگیرد.

یکی از نکاتی که حتما باید رعایت کنید نازک بودن خمیر است تا آن کاملا مغز پخت شود.

برای این پیتزا از مواد دیگری نیز می‌توانید استفاده کنید اما حواستان باشد که همه مواد باید نیم پز یا کاملا پخته باشند.

این پیتزا را در فر نیز می‌توانید تهیه کنید.

 

کدخبر: 382822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟