موس شکلاتی با طعم پسته+ دستور تهیه خانگی

مواد لازم

ژلاتین یک ورقه

شکلات سفید تخته‌ای سوربن ۲۰۰ گرم

شیر ۱۵۰ میلی‌لیتر

خامه قنادی  ۲۰۰ گرم

خمیر پسته ۱۰۰ گرم

پسته ۱۰۰ گرم

طرز تهیه

ژلاتین را ۵ دقیقه در آب سرد نرم کنید. شکلات سفید تخته‌ای سوربن را ریز خرد کرده و در قابلمه آب کنید. در قابلمه‌ای دیگر شیر را بجوشانید و ژلاتین را در شیر داغ حل کرده و هم بزنید. توجه داشته باشید که شیر کاملا بجوشد و سپس به مایه شکلات اضافه کنید و بگذارید خنک شود. خامه قنادی سولیانو کاله را بزنید تا فرم بگیرد و به مخلوط شیر و شکلات اضافه کنید. یک سوم از موس را برداشته و خمیر پسته را به آن اضافه کنید. موس شکلات سفید را داخل ۴ لیوان ریخته و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس موس را روی مخلوط ریخته و بگذارید ۴ ساعت در یخچال بماند تا خودش را بگیرد. پسته ها را خرد کرده و وری موس تزیین نمایید.

طرز تهیه خمیر پسته

به ازای هرکیلو پسته پودر شده ۱۸۰ گرم کره کاکائو به آن اضافه می‌شود، مثلا برای تهیه موس بالا که ۱۰۰ گرم خمیر پسته دارد، ۸۲ گرم پسته و ۱۸ گرم کره کاکائو نیاز داریم. به این نکته توجه کنید که کره کاکائو را به صورت بن‌ماری آب می‌کنیم و پسته پودر شده اضافه می‌کنیم.

این دسر خوشمزه را می‌توانید با چای یا قهوه یا حتی یک هات چاکلت داغ و خوشمزه سرو کنید. همچنین می‌توانید تعداد دیگری از رسپی‌ها و طرز تهیه کیک و دسرهای دیگری که با استفاده از خامه قنادی سولیانو تهیه شده است را در ادامه پیدا کنید و بخوانید.

 

کدخبر: 379069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟