دستور تهیه کیک هویج با روغن نارگیل

مواد لازم:

آرد چندمنظوره: دو فنجان

نمک: یک قاشق چای‌خوری

بکینگ پودر: دو قاشق چای‌خوری

جوش‌شیرین: یک قاشق چای‌خوری

زنجبیل: نصف قاشق چای‌خوری

دارچین: نصف قاشق چای‌خوری

شکر سفید: دو فنجان

روغن نارگیل یا روغن گیاهی: نصف فنجان

تخم‌مرغ: چهار عدد درشت

کرۀ ذوب‌شده: یک‌چهارم فنجان

هویج رنده‌شده: دو لیوان

پستۀ خرد‌شده: نصف لیوان

گردوی خرد‌شده: نصف لیوان

مواد لازم برای تهیۀ کرم

پنیر خامه‌ای: نصف فنجان

وانیل: یک قاشق چای‌خوری

پودر شکر: سه فنجان

برای تهیۀ این کیک هویج خوشمزه، یک ظرف بزرگ بردارید و آرد چندمنظوره را درون آن بریزید. حالا نمک را به آن اضافه کنید. در مراحل بعد جوش‌شیرین، بکینگ‌پودر، پودر زنجبیل و دارچین را اضافه کرده و مواد را باهم مخلوط کنید.

در یک ظرف دیگر شکر و تخم‌مرغ را باهم مخلوط کنید تا مخلوط کاملاً یکنواختی حاصل شود. از‌طرف‌دیگر، کرۀ جامد را به‌همراه روغن نارگیل روی حرارت قرار دهید تا هر دو ذوب شده و باهم مخلوط شوند. حالا مخلوط کره را به مخلوط روغن اضافه کرده و باهم مخلوط کنید. هویج رنده شده را نیز به مخلوط اضافه کرده و مجدد هم بزنید. حالا نوبت گردو و پسته است. آن‌ها را نیز اضافه کرده و مجدد هم بزنید. در آخرین مرحله مخلوط آرد را اضافه کنید. ملات کیک هویج را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود. قالب فر را چرب کرده و مایۀ کیک را درون آن بریزید. حالا قالب را برای ۴۵ دقیقه درون فر با حرارت ۱۸۰ درجۀ سانتیگراد قرار دهید. کیک هویج شما بعد از ۴۵ دقیقه آماده است. کیک را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید سرد شود.

طرز تهیه:

برای تهیۀ کرم کیک هویج، پنیر خامه‌ای، وانیل و پودر شکر را باهم مخلوط کنید تا کرم یکنواختی حاصل شود. کرم را به کمک یک کاردک روی کیک بمالید و بعد به قطعات دلخواه برش بزنید.

این کیک خوشمزه را می‌توانید به‌عنوان یک دسر یا میان‌وعده سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 374123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟