طرز تهیه سوفله پنیری

مواد لازم:

زردۀ تخم‌مرغ: دو عدد درشت

پنیر خامه‌ای: یک‌چهارم پیمانه

شکر سفید: یک قاشق غذاخوری

آرد چند‌منظوره: دو قاشق غذاخوری

عصارۀ وانیل: نصف قاشق چای‌خوری

پوست لیموی رنده‌شده: یک قاشق غذاخوری

پنیر چدار گشنیزی: یک‌سوم پیمانه

نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

کره و شکر: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

برای تهیۀ این پیش‌غذای خوشمزه، اول از همه باید دو یا چند قالب با اندازه‌های مناسب برای این پیش‌غذا (مانند ویدئو) انتخاب کنید. حالا دست‌به‌کار شوید و قالب‌های سرامیکی را به کمک یک فرچۀ آغشته به کرۀ ذوب‌شده، چرب کنید. حالا مشابه ویدئو، قسمت درونی قالب‌ها را با استفاده از شکر، چرب کنید. زرده و سفیدۀ تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کرده و در دو ظرف جداگانه بریزید. شکر سفید، پنیر خامه‌ای، عصارۀ وانیل، آرد، پوست لیمو و پنیر چدار را به زرده‌ها اضافه کرده و به کمک یک همزن دستی، مخلوط کنید تا به‌صورت یک کرم غلیظ و یکنواخت درآید.

از‌طرف‌دیگر، به سفیده‌ها مقدار بسیار کمی نمک اضافه کرده و آن‌قدر هم بزنید تا پف کند و فرم بگیرد. نصف مخلوط سفیده را به کرم زرده اضافه کرده و حسابی مخلوط کنید. حالا باقی سفیده‌ها را اضافه کرده و مجدد هم بزنید. ملات سوفلۀ پنیر آماده است. حالا ملات را درون قالب‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید ریخته و برای ۱۰ دقیقه در فر با حرارت ۲۰۰ درجۀ سانتیگراد قرار دهید. زمانی که سوفلۀ شما آماده است که پف کند و به رنگ نارنجی درآید.

این پیش‌غذای خوشمزه، به منوی غذایتان زینت می‌بخشد و به طور حتم میهمانانتان را شگفت‌زده خواهد کرد. برای یک بار هم که شده امتحان کنید. مطمئن باشید که لذت خواهید برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟