طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با پنیر رنده شده/غذای مخصوص گیاهخواران

مواد لازم :

سیب‌زمینی بزرگ: دو عدد

پیاز زرد متوسط: یک عدد

سیر: سه تا چهار حبه

تخم‌مرغ: چهار عدد

پنیر رنده‌شده: ۱۰۰ گرم (می‌توانید از ترکیب پنیرهای موزارلا، پارمزان و چدار استفاده کنید)

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری؛ یا کره: یک قاشق غذاخوری.

تره یا پیازچۀ تازه خرد‌شده: به میزان دلخواه

نمک و فلفل تازه آسیاب‌شده: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را تمیز بشویید و خشک کنید. با چنگال روی سطح آن‌ها چند سوراخ ایجاد کنید.

سیب‌زمینی‌ها را ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فری با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا بپزند.

سیب‌زمینی‌های پخته را روی تختۀ آشپزخانه قرار دهید تا کمی خنک شوند و بتوانید آن‌ها را با دست بگیرید. حالا از طول آن‌ها را نصف کنید. به‌آرامی با قاشق داخل هر نیمۀ سیب‌زمینی را خالی کنید. مراقب باشید پوست سیب‌زمینی پاره نشود. سیب‌زمینی‌هایی را که با قاشق درآورید در کاسه بریزید و با قاشق یا چنگال کمی خرد کنید.

پیاز و سیر را ریز خرد کنید و حدوداً پنج دقیقه در کمی روغن زیتون یا کره تفت دهید تا نرم شوند. سیب‌زمینی پخته و پنیر رنده‌شده را اضافه و کاملاً مخلوط کنید تا مواد حالت کشدار به خود بگیرد. با‌توجه‌به ذائقه‌تان نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده اضافه کنید.

سیب‌زمینی‌های خالی‌شده را روی کاغذ روغنی در سینی فر بچینید. با قاشق کمی از مخلوط سیب‌زمینی و پنیر را داخل هر نیمه بریزید و داخل سیب‌زمینی پهن کنید. داخل هر سیب‌زمینی را کاملاً پر نکنید تا جا برای تخم‌مرغ باقی بماند. کمی تره یا پیازچه خرد‌شده روی سطح سیب‌زمینی‌ها بپاشید و داخل هر نصفه سیب‌زمینی یک تخم‌مرغ بشکنید.

حالا سیب‌زمینی شکم‌پر با تخم‌مرغ را ۱۵ دقیقه در فری با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا تخم‌مرغ‌ها کمی بپزند. در این غذا نباید تخم‌مرغ‌ها سفت شوند و بهتر است حالت عسلی پیدا کنند.

بعد از ۱۵ دقیقه کمی تره یا پیازچه خرد‌شده روی تخم‌مرغ‌های عسلی‌شده بریزید و سیب‌زمینی شکم‌پر را سرو کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟