خوشمزه ترین پوره سیب زمینی با طعم سیر

 مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر:

۱ بوته سیر متوسط

۲ شاخه آویشن تازه

۱ کیلوگرم سیب‌زمینی

۱/۵ فنجان شیر گرم

۶۰ گرم خامه صبحانه

۱۰۰ گرم کره

۲ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه

مقداری جعفری خرد شده

طرز تهیه:

به اندازه یک چهارم از سر سیر را برش دهید، به طوری‌که حبه‌های آن کنار هم دیده شوند. سپس سیر را با آویشن داخل فویل بگذارید، روی آن کمی روغن بپاشید و بپیچید. سپس به مدت نیم ساعت آن را داخل فر بگذارید تا نرم و طلایی شود و بوی آن بلند شود. بگذارید سیر سرد شود، بعد حبه‌ها را تک تک از پوست بیرون بیاورید.

سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید و لکه‌های آن را جدا کنید. سپس آن‌ها را به ۴ یا ۶ قسمت تقسیم کنید و داخل آب بگذارید تا رنگشان عوض نشود. بعد از تکه تکه کردن سیب‌زمینی‌ها آن‌ها را آب بکشید و داخل یک قابلمه بزرگ بگذارید و با ۲ قاشق چایخوری نمک و آب کافی بپزید. بگذارید خوب بپزند و بعد به همان شیوه‌ای که گفتیم نرمی آن را با چنگال امتحان کنید. سپس سیب‌زمینی‌ها را از داخل آب بیرون بیاورید، بگذارید خشک شوند، سپس آن‌ها را دوباره روی اجاق گاز گرم کنید تا رطوبتشان را کاملا از دست بدهند.

حالا برای پوره کردن سیب‌ زمینی‌ ها از هم‌زن برقی کمک بگیرید. سپس کره، خامه، سیر و فلفل سیاه را به آن‌ها اضافه کنید. کم کم شیر گرم را روی آن‌ها بریزید و به کمک هم‌زن با هم مخلوط کنید تا جایی که خوب نرم و یک‌دست شوند. اگر خواستید در این مرحله می‌توانید شیر بیشتری اضافه کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟