خوشمزه ترین خوراک سبزیجات را امتحان کنید!

مواد لازم

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری

پیاز: یک عدد درشت

هویج: دو عدد متوسط

ساقه کرفس: یک دسته متوسط

فلفل دلمه‌ای رنگی: یک عدد

سیر تازه: دو حبه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

فلفل هالوپینو: یک قاشق غذاخوری

زیره سبز: یک قاشق غذاخوری

لوبیا قرمز: چهار لیوان

عصاره سبزیجات: چهار لیوان

برگ بو: یک عدد

روش تهیه

برای تهیه این خوراک سالم و بسیار خوشمزه، لازم است در اولین مرحله تمام مواد اولیه را در اندازه‌های نگینی خرد کنید. پس دست به کار شوید و پیاز، فلفل دلمه‌ای، هویج و ساقه کرفس را خرد کنید.

روغن زیتون را در یک تابه داغ بریزید و بعد پیاز را به آن اضافه کنید. در مرحله بعد، هویج، ساقه کرفس و فلفل‌های رنگی را اضافه کرده و همه مواد را باهم تفت دهید. حالا سیر، نمک، فلفل و فلفل سبز یا همان هالوپینو را اضافه کنید. باز هم تحت حرارت ملایم مخلوط کنید. حالا نوبت زیره و لوبیا قرمز است. زیره سبز و لوبیا قرمز پخته را هم اضافه کنید. بعد از اینکه همه این مواد را اضافه کردید، به اندازه چهار لیوان عصارۀ سبزیجات اضافه کنید. اگر به عصاره سبزیجات دسترسی ندارید، می‌توانید آن را به‌صورت بسته‌های پودری خریداری کنید، بعد هر یک عدد را با دو لیوان آب مخلوط کرده و به خوراک خوشمزه سبزیجات اضافه کنید. حالا یک عدد برگ بو درون قابلمه بیندازید و اجازه دهید همۀ مواد برای سی دقیقه باهم بجوشند.

بعد از سی دقیقه، برگ بو را خارج کنید. نصف موادتان را جدا کرده و درون دستگاه مخلوط‌کن بریزید تا حسابی له شود. در مرحلۀ بعد مخلوط میکس‌شده را دوباره به قابلمه برگردانده و مجدد مواد را حرارت دهید. با انجام این کار می‌توانید به خوراک خوشمزه خود غلظت ببخشید. خوراک سالم و لذیذ شما آماده طبخ است. از طعم آن لذت ببرید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟