جوجه کبابی متفاوت بپزید/جوجه با طعم ترخون

مواد لازم

گوشت سینه مرغ: یک کیلوگرم

پیازچه: یک دسته کوچک

ترخون: یک دسته کوچک

جعفری: یک دسته کوچک

نعنا: یک دسته کوچک

سس مایونز: یک پیمانه

باتر‌میلک یا دوغ: یک‌سوم پیمانه

فلفل قرمز: یک قاشق غذاخوری

سیر: دو حبه

گیاه کبر: نصف پیمانه

طرز تهیه

برای تهیه این نوع جوجه کباب، نیاز به تعدادی سیخ چوبی دارید. برای تهیه این غذای خوشمزه، باید از شب قبل دست به کار شوید. سیخ‌های چوبی را برای یک شب در آب بخیسانید تا هنگام طبخ، جوجه به سیخ نچسبد. حالا نوبت تهیه سس مخصوص است. برای تهیه این سس، در اولین مرحله باید سبزیجات را خرد کنید. پس دست به کار شوید. پیازچه، جعفری، نعنا و ترخون را ساتوری کنید.

سس مایونز را در دستگاه میکسر بریزید، حالا باترمیلک را به آن اضافه کنید. در توضیح باتر میلک لازم است بگوییم که بعد از گرفتن کره از شیر، مایع ترش‌مزه‌ای باقی می‌ماند که به آن باترمیلک (Buttermilk) می‌گویند. در این دستور می‌توانید به جای باترمیلک، مقداری دوغ‌ ترش اضافه کنید. فلفل قرمز را هم به مواد اضافه کنید. حالا تمام سبزیجات ساتوری را به همراه گیاه کبر در میکسر بریزید. کبر یک جزء جدانشدنی از غذاهای ایتالیایی مخصوصاً غذاهای سیسیلی و جنوب ایتالیا است. از کبر به وفور در انواع سالادها، سالادهای پاستا، پیتزا، خوراک‌های گوشتی و انواع سس‌های پاستا استفاده می‌شود.

در آخرین مرحله، نمک را اضافه کرده و همه مواد را باهم مخلوط کنید. سس مخصوص آماده است. حالا تکه‌های سینه مرغ را که از قبل خرد کرده‌اید به سس آغشته کنید و اجازه دهید برای یک شب درون سس بمانند. بعد از آن جوجه‌ها را به سیخ بکشید و در تابه دو طرفه، مطابق ویدئو سوخاری کنیدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟