متفاوت ترین خوشمزه ها را در بلغارستان بچشید

بانیتسا ( Banitsa )
بانیتسا از غذاهایی است که در خانواده بورک ها قرار می گیرد. این غذا با ترکیبی از تخم مرغ و پنیر که داخل لایه هایی از خمیر قرار می گیرند تهیه می شود. بانیتسا معمولا برای مراسم مهم نظیر سال نو تهیه می شود و طرفداران متعددی نیز در این کشور دارد.
لوچنیک ( Luchnik )
شاید به اندازه بانیستا محبوب نباشد اما لوچنیک را می توان رقیب مهمی برای بانیتسا دانست. در نقاط مختلف بلغارستان ، لوچنیک با ترکیبات متفاوتی تهیه می شود اما اصلی ترین ماده آن علاوه بر خمیر ، پیاز است. لوچنیک لایه ای ضخیم از خمیر است که داخل آن پیاز و سایر مخلفات آن قرار می گیرد.
پوپارا ( Popara )
در حالیکه تابستان های بلغارستان گرم و آفتابی است ، زمستان های آن بشدت سرد و برفی است. تنها چیزی که در این روزهای سرد زمستانی بلغاری ها را از جایشان بلند می کند خوردن یک کاسه پوپارای داغ است. پوپارا در وعده صبحانه سرو می شود و معمولا از شیر ، پنیر فتا ، شکر و تکه های نان تهیه می شود.
سالاد شاپسکا ( Shopska salata )
سالاد از پیش غذاهای محبوب بلغاری ها است. شما نمی توانید هیچ مراسم تولد ، عروسی یا حتی عزاداری بروید که در آن سالاد سرو نشود. اما در این میان ، سالاد شاپسکا یکی از محبوب ترین ها در این کشور است که بیشتر مربوط به منطقه صوفیا است ، این سالاد ترکیبی از گوجه فرنگی ، خیار ، فلفل سرخ شده ، پیاز ، پنیر فتا و زیتون است.
سالاد اوچارسکا ( Ovcharska Salata )
یکی دیگر از سالادهای محبوب در بلغارستان سالاد اوچارسکا است که به معنی سالاد چوپان است. این سالاد ترکیبی است از گوجه فرنگی ، خیار ، فلفل سرخ شده ، زیتون سیاه ، تخم مرغ پخته و پنیر فتا.
پیتکا ( Pitka )
این نان خانگی همانند ستونی در خانه های بلغاری ها می ماند و در تمام تعطیلات و رویدادهای مهم سرو می شود. یکی از نکات جالبی که درباره این نان وجود دارد این است که معمولا روی آن طرح ها و شکل های متنوعی می کشند تا به جذابیت آن بیفزایند.
اسکارا (Skara)
اسکارا از جمله غذاهایی است که باید در صوفیا امتحان کنید ، غذایی که مانند کباب خودمان است. بلغاری ها نیز به آن "کبابچه" می گویند. "کبابچه" کبابی است که از ترکیب جوجه یا گوشت تهیه می شود به آن مقداری ادویه و کره می زنند و کباب می کنند. معمولا کبابچه را داخل نان سرو می کنند. اما نوع دیگر آن "کارانچه" است ، کارانچه در حقیقت مدل تندتر و پرادویه تر کبابچه است که با نان و سالاد سرو می شود.
لیوتنیتسا (Lyutenitsa )
لیوتنیتسا یک نوع پیش غذای بلغاری است که از ترکیب گوجه ( یا رب گوجه ) با فلفل تهیه می شود که با نان و پنیر خورده می شود.
کاوارما ( Kavarma )
کاوارما نیز یکی از غذاهای محبوب طرفداران غذاهای گوشتی است. این غذا نیز از تکه های گوشت یا جوجه همراه با پیاز ، فلفل ، سیر ، پونه کوهی و جعفری تهیه می شود. این غذای محلی در روستاها بیشتر سرو می شود.
مربای درخت کاج ( Pine Tree jam )‌
یکی از مرباهای محبوب برای صبحانه در بلغارستان مربای شیرینی است که از خوشه های درخت کاج تهیه می شود. این مربا را با کره و نان هنگام صبحانه می خورند. مربای درخت کاج معمولا در نواحی جنوب غربی بلغارستان تهیه می شود.
تاراتور ( Tarator )
بلغاری ها به لبنیات علاقه بسیاری دارند به طوری که آن را در سوپ هایشان نیز ترکیب می کنند. بلغاری ها در فصل تابستان برای خنک شدن ، بستنی نمی خورند ، بلکه خوردن یک کاسه تاراتور به خوبی می تواند به خنک شدنشان کمک کند. این سوپ از ماست ، خیار ، نمک و گندم تهیه شده است.
بوزا ( Boza )‌
یا از این نوشیدنی متنفر می شوید یا عاشق آن خواهید شد ، بوزا با سلیقه های خاصی همخوانی دارد. نوشیدنی غلیظی که از آرد ، شکر و آب تهیه می شود.
مربای گل رز ( Rose Jam )
بلغاریها گل ها را پیش از آنکه بخاطر سلامتی Health و زیبایی شهرت داشته باشند می خوردند که از پرمصرف ترین و محبوب ترین آنها می توان به گل رز اشاره کرد که در انواع عطر و لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و یک مربای محبوب نیز از گل رز تهیه می شود که شیرین و خوشمزه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟